شرکت Palit در حال آماده شدن برای عرضه کارت گرافیک RTX 3050 6GB KalmX است

Palit شریک Nvidia در حال آماده شدن برای عرضه یک کارت گرافیک جدید به نام RTX 3050 6GB KalmX است که بی‌صدا و بدون فن خواهد بود.

جزئیات منتشرشده این کارت کم است، اما به نظر می‌رسد که جانشین کارت گرافیک GTX 1650 KalmX شود که آن هم به صورت غیرفعال خنک می‌شد. در حالی که RTX 3050 یکی از بهترین کارت گرافیک‌ها برای بازی‌های با کارایی بالا نخواهد بود، این کارت جدید می‌تواند ارتقای کاملی برای علاقه‌مندانی باشد که خواهان یک کارت گرافیک آرام برای HTPC (مدیاسنتر کامپیوتری) خود هستند.

همانطور که اشاره شد اطلاعات بسیار کمی در مورد این کارت گرافیک جدید وجود دارد و حتی هیچ تصویری از این کارت وجود ندارد. با این حال، چیزی که واضح است این است که این کارت جدید احتمالاً دارای طراحی هیت سینک جدیدی باشد که متراکم‌تر و یا بزرگ‌تر از مدل‌های GTX 1650 و GTX 1050 Ti KalmX باشد. هر دو کارت تقریباً با هیت سینک یکسان عرضه شدند، زیرا هر دو، دارای پردازنده گرافیکی با توان یکسان 75 وات بودند.

انتظار می‌رود کارت گرافیک RTX 3050 6GB جدید با توان 115 وات عرضه شود که 50 درصد بالاتر از توان کارت‌های قدیمی‌تر 1650/1050 Ti است. این امر نیاز به یک راه حل خنک‌کننده بهبودیافته برای مقابله با گرمای اضافی تولید شده از کارت گرافیک دارد. البته این هم ممکن است که Palit قدرت RTX 3050 6GB را محدود کند. هنوز در این مورد چیزی مشخص نیست.

خنک‌کننده غیرفعال به ندرت در پردازنده‌های گرافیکی مدرن دیده می‌شود، اما می‌تواند مزایای زیادی را ارائه دهد که در کارت‌های خنک‌شونده فعال مشاهده نمی‌شوند. بدیهی است که بزرگ‌ترین مسئله در اینجا صدا است. گذشته از هر گونه ناله سیم‌پیچ (Coil Whine)، چنین کارت‌هایی باید در همه شرایط 100٪ بی صدا باشند. این باعث می‌شود چنین کارتی برای هر کسی که یک رایانه شخصی واقعاً بی‌صدا می‌خواهد یک انتخاب عالی باشد.

کارت‌های خنک شونده غیرفعال می‌توانند قابل اعتمادتر هم باشند. از آنجایی که هیچ قطعه متحرکی در آن‌ها وجود ندارد، این کارت‌ها باید عملاً بدون نیاز به تمیزکاری زیادی باشند از آن جایی که بدون فن بودن به معنای عدم تجمع گرد و غبار است. از طرف دیگر، عملکرد خنک‌کننده کارت را می‌توان از طریق جریان هوای سایر فن‌ها افزایش داد. یک یا دو فن با RPM پایین می‌تواند دمای سیستم را به طور چشمگیری بهبود بخشد و به کارتی مانند KalmX اجازه دهد تا فراتر از مشخصات تبلیغ‌شده خود عمل کند.

پس از عرضه، کارت گرافیک RTX 3050 6GB KalmX، این کارت یکی از سریع‌ترین کارت‌های خنک‌کننده غیرفعال در بازار خواهد شد. انتظار می‌رود انویدیا RTX 3050 6GB را به زودی و احتمالاً در رویداد CES 2024 عرضه کند. همچنین انتظار می‌رود که مشخصاتی مشابه با RTX 3050 8GB موجود داشته باشد، به جز کاهش آشکار حافظه 2 گیگابایتی و کاهش جزئی 13 درصدی در مصرف انرژی.

پست های مرتبط

انویدیا قدم به خاورمیانه می‌گذارد : معامله بزرگ با شرکت قطری !

زمستان در تنور: بررسی خنک‌کننده مایع پردازنده AORUS WATERFORCE X II 360 ICE گیگابایت

نسخه‌های آینده فناوری DLSS انویدیا می‌توانند از هوش مصنوعی برای ساخت تکسچرها، اشیا و کاراکترها استفاده کنند