شرکت Sycom خنک‌کننده جدیدی را برای کارت گرافیک RTX 4080 SUPER طراحی می‌کند

شرکت ژاپنی Sycom، یک راه خنک‌کننده جالب برای پردازنده گرافیکی GeForce RTX 4080 SUPER دارد که دارای فن‌های 120 میلی‌متری Noctua است.

Sycom در ادغام فن‌های Noctua در خنک‌کننده پردازنده‌های گرافیکی خود مهارت دارد، زیرا این شرکت قبلاً پردازنده‌های گرافیکی RTX 4070 و RTX 4060 Ti را با خنک‌کننده مبتنی بر Noctua منتشر کرده بود. این بار، این شرکت تصمیم گرفته است این تغییر طراحی را در آخرین کارت گرافیک سری RTX 40 SUPER یعنی RTX 4080 SUPER اعمال کند و یک قدم جلوتر برود. ظاهراً این شرکت در انجام این کار موفق بوده است. Sycom در جهت بهینه‌سازی اتلاف حرارتی این کارت گرافیک پرمصرف، محفظه بخار (vapor chamber) آن را با یک راه خنک‌کننده جدید جایگزین کرده است.

جزئیات زیادی در مورد پردازنده گرافیکی هیبریدی GeForce RTX 4080 SUPER Hydro توسط Sycom وجود ندارد، اما این شرکت آن را به عنوان یک بسته همراه با رایانه‌های شخصی گیمینگ سری G-Master Hydro خود ارائه می‌دهد. خنک‌کننده مورد نظر، Hybrid GFX 240mm Asetek است که دارای رادیاتور 240 میلی‌متری اختصاصی و فن‌های 120 میلی‌متری NF-A12x25 Noctua است. Sycom در انجام چنین کارهایی بسیار محبوب است، زیرا این شرکت قبلاً همان آزمایش را با پردازنده‌های گرافیکی پرچمدار NVIDIA Ada Lovelace هم انجام داده است.

فاش شده است که با اعمال این راه خنک‌کننده، این شرکت شاهد افت دما تا 15 درجه بوده است که واقعاً خارق‌العاده است. علاوه بر این، از آنجایی که فن‌های آنبورد Noctua در هنگام حرکت چرخشی قابل کنترل هستند، می‌توان از این طریق به سطوح نویز مناسبی رسید. در مورد رنگ این طراحی در RTX 4080 SUPER هم باید گفت که ترکیبی از رنگ مشکی و سبز است که تقریباً ترکیب رنگ جذابی از آب درآمده است. متأسفانه مدل‌های کارت گرافیک Sycom به طور جداگانه در دسترس نیستند، بلکه در سیستم‌های از پیش‌ساخته شده ادغام شده‌اند. در مورد در دسترس بودن بین‌المللی دستگاه‌ها هم صحبتی به میان نیامده است و احتمالاً فروش به صورت محدود باشد.

پست های مرتبط

بررسی میکروکد 0x12B با پردازنده 14900KF / پرچمدارانی که پرچمی ندارند !

کارت گرافیک RTX 5090 انویدیا احتمالاً اختلاف قیمت خیلی زیادی نسبت به RTX 4090 نداشته باشد

مشخصات، تحلیل عملکرد و ارزش خرید پردازنده های جدید اینتل Core Ultra 200