شرکت Take-Two احتمالاً انتشارات Private Division را به فروش برساند یا آن را تعطیل کند

طبق گزارشی که در وبسایت IGN منتشر شده، شرکت Take-Two قصد دارد انتشارات Private Division را یا به فروش برساند و یا آن را تعطیل کند. این ناشر مستقر در نیویورک در دسامبر 2017 تأسیس شد تا در ارائه بازی‌های توسعه‌دهندگان کوچک‌تر به بازار کمک کند.

Private Division بازی‌هایی مانند Ancestors: The Humankind Odyssey ،The Outer Worlds ،Disintegration و Rollerdrome را منتشر کرد. با این حال، در ماه آوریل، به اکثر کارمندان این بخش گفته شد که از کار اخراج خواهند شد، چراکه Take-Two دیگر تمایلی به حمایت از این انتشارات نشان نمی‌دهد. در همین میان، توسعه‌دهنده بازی Kerbal Space Program 2 یعنی Intercept Games و توسعه‌دهنده بازی OlliOlli World یعنی Roll7 هم در آستانه تعطیلی قرار دارند.

در حال حاضر، تنها یک گروه اصلی از کارکنان در انتشارات Private Division برای انجام قراردادها با استودیوها باقی مانده‌اند. این استودیوها شامل این موارد هستند: استودیو Moon Studios (برای بازی No Rest for the Wicked که تقریباً سه ماه پیش در Steam Early Access راه‌اندازی شد) و استودیو Wētā Workshop (برای بازی Tales of the Shire، که قرار است اواخر امسال عرضه شود) و همچنین استودیو Game Freak توسعه‌دهنده بازی Pokémon که در حال حاضر روی یک IP جدید اکشن/ماجراجویی با کد Project Bloom کار می‌کند. قابل توجه است که در اواخر سال 2022، Private Division همکاری خود را با Bloober Team اعلام کرد. با این حال، اوایل این هفته، این انتشارات به این همکاری پایان داد.

Bloober Team در یک گزارش رسمی خاطرنشان کرد: «Bloober Team با مشاهده وضعیت بازار جهانی بازی، چنین سناریویی را در نظر گرفته و برای راه‌حل‌های جایگزین بالقوه آماده است. شرکت به کار بر روی پروژه C مطابق با برنامه تولید و بازاریابی ادامه می‌دهد. در عین حال، Bloober Team امکان ادامه این تولید را بر اساس همکاری با ناشر جدید رد نمی‌کند. وضعیت فعلی شرکت امکان حفظ برنامه استراتژیک اتخاذ شده توسط شرکت برای سال‌های 2023-2027 را فراهم می‌کند. این وضعیت شاید فرصت قابل توجهی برای افزایش درآمدهای بالقوه مرتبط با این عنوان باشد.»

واضح است که Private Division دیگر برای Take-Two سودآور نیست. بنابراین، احتمال دارد که کل امتیاز این انتشارات را به یک شرکت سهام خصوصی بفروشد، اگرچه گزارش می‌گوید که هنوز توافقی حاصل نشده است.

پست های مرتبط

بازی Gran Turismo 7 در پلی‌استیشن 5 پرو از 8K با نرخ 60 فریم پشتیبانی می‌کند

لیست بازی‌هایی که برای پلی استیشن 5 پرو بهینه هستند افزایش یافت

دنباله بازی Ghost of Tsushima به نام Ghost of Yotei در رویداد State of Play به نمایش گذاشته شد