بالاخره انتظارها به پایان رسید و شیائومی 13 اولترا معرفی شد: هیولای بی رقیب عکاسی

مورد انتظار ترین گوشی جهان بالاخره معرفی شد. شیائومی 13 اولترا با جابجایی تمام قوانین عکاسی در گوشی های هوشمند آمده است تا هر آنچه در سر راه دارد کنار بگذارد. یک هیولا با چهار سنسور 50 مگاپیکسلی، پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 و کیفیت ساخت مثال زدنی !.

ما به عنوان دوست داران فناوری و نه برند محوری، بسیار مشتاق معرفی جدیدترین پرچمدار شیائومی یعنی 13 اولترا بودیم. هیولای جدید شیائومی همانطور که قبلاً هم عنوان کردیم می تواند به راحتی در صدر جدول برترین دوربین گوشی های هوشمند قرار گیرد. شاید شیائومی 13 اولترا یک انتخاب همه فن حریف باشد اما تمرکز اصلی آن بروی دوربین و ثبت لحظه ها با بهترین خروجی است.

چهار دوربین در پشت زیر یک گنبد شیشه‌ای یکپارچه قرار گرفته‌اند که شیائومی آن را لنز Leica Vario-Summicron می‌نامد. دوربین اصلی به سنسور 1 اینچی IMX989 سونی مجهز شده که یک سنسور 50 مگاپیکسلی است. این سنسور در واقع یک واحد 23 میلی متری با لرزشگیر یا تثبیت کننده اپتیکال است که گشودگی دیافراگم دو مرحله ای آن با امکان گشودگی f/1.9 یا بازترین حالت برای ثبت تصاویر با بوکه محیطی غلیظ و دریافت بیشتر نور و یک گشودگی f/4.0 برای ثبت تصاویر واضح تر در نظر گرفته شده است.

پیکسل‌های این سنسور 50 مگاپیکسلی، ساختار 1.6 میکرومتری را به صورت 4 به 1 ذخیره می‌کند، یعنی دقت 50 مگاپیکسل با ترکیب 4 پیکسل به یک پیکسل به تصویر 12.5 مگاپیکسلی تبدیل می شوند که نتیجه نهایی آن پیکسل‌های بزرگ 3.2 میکرومتری در این دقت است.

سه سنسور دیگر همگی از نسخه جدید 50 مگاپیکسلی IMX858 سونی هستند که ابعاد 1 اینچ ندارند اما ساختاری قابل احترامی دارند تا نتیجه نهایی تصاویر خروجی بسیار ایده آل باشد. دوربین تله فوتو 50 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3.2 برابر دارای گشودگی f/1.8 و تثبیت کننده اپتیکال تصاویر است. دوربین 50 مگاپیکسلی دیگر در دسته پیرسکوپ تله فوتو قرار می گیرد که با زوم 5 برابر اپتیکال، از نوع 120 میلی متری است و گشودگی f/3.0 را ارائه می کند تا خروجی آن روشن تر از رقبا باشد. دوربین 50 مگاپیکسل اولترا واید از نوع 12 میلی متری با گشودگی f/1.8 و فوکوس خودکار است که قابلیت فوکوش کشی تا 5 سانتری متر را برای تصاویر ماکرو فراهم می کند. شیائومی در رویداد خود، دوربین اولترا واید 13 اولترا را با آیفون 14 پرو مکس مقایسه کرد که نتیجه آن یک زاویه دید بسیار گسترده تر با رنگ های طبیعی تر بود.

لازم به ذکر است که حسگر شیائومی 13 اولترا دو حالت زوم 2 برابر از نوع 46 میلی متری و زوم 10 برابر از نوع 240 میلی متری را به بهترین نحو شبیه سازی می کند. تمام سنسورها بجز اولترا واید به واحد اپتیکال تثبیت کننده یا OIS مجهز هستند و تشخیص فاز هم ویژگی دیگری از تمام سنسورها است.

البته نوآوری های شیائومی و لایکا به همین موارد ختم نمی شود. در بخش نرم افزاری دو حالت علمی رنگ Leica Vibrant و Leica Authentic وجود دارد که در محصولات قبلی شیائومی و لایکا هم شاهد آن بودیم. همچنین یک حالت UltraRAW جدید 50 مگاپیکسلی وجود دارد که فایل های DNG را با نرخ 14 بیت، ترکیب چند فریم، کاهش نویز و تنظیم بهتر محدوده دانامیکی ارائه می کند. برای عکاسان خیابانی  حالت سریع عکاسی وجود دارد که با فاصله کانونی از پیش تعیین شده تنها در 0.8 ثانیه عکس را ثبت می کند.

از دوربین که بگذریم، طراحی و پوشش این پرچمدار هم مانند دوربین آن خاص است. همانطور که قبلاً اشاره کردیم پوشش چرم سیلیکونی نانوتکنولوژی آنتی باکتریال که شیائومی می‌گوید به نرخ بازدارندگی باکتریایی 99 درصد، در این پرچمدار دیده می شود.

پرچمدار جدید شیائومی نمایشگر 6.73 اینچی از نوع LTPO3 AMOLED را در دل خود جای داده است. این نمایشگر با دقت 1440×3200 پیکسل دارای نرخ تازه سازی تصویر از 1 هرتز تا 120 هرتز است (نرخ متغییر یا تطبیقی). نمایشگر می تواند از فناوری های Dolby Vision و +HDR10 پشتیبانی کند اما مهمترین ویژگی این نمایشگر نهایت روشنایی 2600 نیت در پیک روشنایی و نهایت روشنایی 1300 نیت در حالت عادی است که با این حساب روشن ترین نمایشگر گوشی های هوشمند را در اختیار دارد که 30 درصد از آیفون 14 پرو مکس و 48 درصد از سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا روشنایی بیشتری دارد. همچنین نرخ نمونه برداری لمسی آن برابر با 240 هرتز می باشد.

این گوشی از جدیدترین تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 با حداکثر 16 گیگابایت رم LPDDR5X استفاده می کند. شما می توانید آن را در نسخه های 12/256 گیگابایت، 16/512 گیگابایت و 16 گیگابایت/1 ترابایت خریداری کنید. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 به وسیله سیستم خنک کننده اختصاصی شیائومی یعنی Loo LiquidCool خنک می شود که ترکیبی از صفحه حلقوی هوافضا و یک بلاک بخار است. حافظه داخلی هم با ساختار UFS 4.0 قطعاً سریعترین برای انتقال داده در حوزه گوشی های هوشمند است.

یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ  سیمی 90 واتی و 50 واتی بی سیم شیائومی 13 اولترا را همراهی می کند. عمر باتری و شارژ توسط تراشه های سفارشی Surge P2 و Surge G1 شیائومی کنترل می شود تا بر اساس گفته شیائومی تنها با یک درصد شارژ تا 1 ساعت از گوشی استفاده کنید.

در نهایت این پرچمدار جذاب در نسخه 12/256 با قیمت 795 یورو، در نسخه 16/512 با برچسب قیمت 860 یورو و در مدل 16 گیگابایت / 1 ترابایت با قیمت 970 یورو به بازارهای جهانی عرضه می شود.

پست های مرتبط

جنسن هوانگ، مدیر عامل انویدیا، نظرش را در مورد اتحاد اینتل و AMD برای حفظ معماری x86 بیان کرد

آیپد مینی 7 از یک رم هشت گیگابایتی برای اجرای قابلیت Apple Intelligence بهره می‌برد

بررسی میکروکد 0x12B با پردازنده 14900KF / پرچمدارانی که پرچمی ندارند !