غول های AMD EPYC برای اولین بار در دنیا رمزگذاری 8K HEVC را در زمان واقعی انجام می دهند

بیش از یک ماه گذشته بود که AMD پردازنده های سرور EPYC را معرفی کرد. پردازنده هایی که هر بار خبر رکوردشکنی های آنها در زمینه های مختلف به گوش می رسد. اما این بار داستان متفاوت است زیرا پردازنده EPYC 7742 برای اولین بار در دنیا کار فیلم سازان و تدوینگران را راحت تر کرده است.

شرکت فیلم و تصویر Beamr اعلام کرده که برای اولین بار در دنیا رمزگذاری 8K HEVC در real-time با استفاده از پردازنده EPYC 7742 ممکن شده است. پردازنده EPYC 7742 را باید پرچمدار پردازنده های 7 نانومتری سرور AMD دانست. پردازنده ای که از همان معماری ZEN 2 استفاده شده در پردازنده های Ryzen 3000 استفاده می کند. اما چه چیزی باعث متفاوت بودن این پردازنده شده است؟

پردازنده EPYC 7742 با 64 هسته پردازشی و 128 رشته موازی، فرکانس پایه 2.25 گیگاهرتز و فرکانس بوست 3.4 گیگاهرتز را ارائه می کند. این پردازنده در سطح سوم یا L3 مقدار کش حیرت آور 256 مگابایت را تولید می کند تا دیگر در بحث قدرت حریفان حتی نزدیک این پردازنده هم نشوند.

این پردازنده نه تنها قادر به رمزگذاری ویدیوهای 8K با نرخ 79 فریم در ثانیه است، بلکه این کار را با رنگ 10 بیتی برای HDR انجام می دهد تا نتیجه نهایی بهترین باشد. شرکت AMD می گوید پلتفرم هایی که از این پردازنده ها استفاده می کنند برای پخش زنده برنامه ها با کیفیت بالا یا سیستم عامل های ابری برای بازی کردن که احتیاج به کیفیت بالا و نرخ فریم ریت بالا دارند، بهترین و کم خرج ترین گزینه است.

این موضوع هم قابل ذکر است که استاندارد رزولوشن 4K در حال تبدیل شدن به رزولوشن 8K است. با این که این پیشرفت با سرعتی آرام در حال گسترش است اما می دانیم که پخش زنده المپیک 2020 حتماً با رزولوشن 8K صورت می گیرد. تا آن زمان هم تولیدکنندگان تلویزیون های 8K، محصولات بیشتری را در بازار به فروش می رسانند.

پست های مرتبط

فروش بسیار بد پردازنده‌های Ryzen 9000 با وجود مشکلات اینتل

آموزش آپدیت جدیدترین بایوس مادربردهای گیگابایت تست عملکرد پردازنده

پردازنده‌های دسکتاپی Core Ultra 200 از سری Arrow Lake-S اینتل در 24 اکتبر عرضه می‌شوند