فروش پلی استیشن 4 از مرز 86.1 میلیون دستگاه گذشت

علیرغم اینکه شایعات بسیاری در ارتباط با کنسول‌های نسل آینده شرکت سونی شنیده می‌شود اما به نظر‌ می‌رسد نسل هشتم هنوز هم برای سونی سود هنگفتی به دنبال دارد.شرکت سونی در جریان گزارش سه ماه دوم سال مالی 2018 اعلام نمود که از زمان عرضه پلی استیشن 4 تا به امروز مجموع فروش پلی استیشن 4 از مرز 86.1 میلیون دستگاه گذشت که این آمار محبوبیت این دستگاه نسبت به سایر کنسول ها را نشان می دهد .

در این گزارش به فروش 3.9 میلیون دستگاه در این مدت زمان کوتاه اشاره دارد که البته  نسبت به زمان مشابه در سال گذشته با افت 0.3 میلیون نسخه ای همراه است. از آنجا که میزان فروش کنسول پلی‌استیشن ۴ در سال مالی ۲۰۱۸ در حال نزدیک شدن به ۱۰۰ میلون دستگاه است، سونی اعلام کرد تا پایان سال مالی ۲۰۱۸ به جای ۱۷ میلیون، ۱۷٫۵ میلیون دستگاه از کنسول پلی‌استیشن ۴ به فروش خواهد رساند. شرکت سونی تجدید نظر در برنامه های خود به علت تاثیر نرخ ارز خارجی و افزایش فروش نرم افزارهای بازی و افزایش کاربران پلی استیشن پلاس را از جمله عواملی دانست که تاثیر زیادی در این رشد خواهد داشت.

در اینجا چندین آمار اضافی وجود دارد:

مشترکان پلی استیشن پلاس از تاریخ 30 سپتامبر 2018 به 34.3 میلیون نفر رسیده است که نسبت به سال قبل 6.2 میلیون نفر افزایش داشته است.نرم افزار پلی استیشن 4 در سه ماهه دوم فروش 75.1 میلیون دستگاه را به دست آورد که 5.4 میلیون دستگاه  نسبت به سال مالی گذشته بیشتر بوده است  که البته 28 درصد از سهم این فروش ها به صورت دیجیتالی بوده است که  این در صد در مدت مشابه سال گذشته 27 درصد بوده است.

بازی های انحصاری پلی استیشن 4 مانند خدای جنگ و گرندتوریسمو و … نیزعملکرد موفقی را در زمینه جذب مخاطب داشته اند. با توجه به عملکرد خوب پلی استیشن 4 شرکت سونی از ساخت نسل بعدی این دستگاه خبر داد .

پست های مرتبط

تا پایان ماه ژوئن سال 2024 پلی‌استیشن 5 به تعداد 61.7 میلیون واحد و ایکس‌باکس سری X|S به اندازه 28.3 میلیون واحد فروش داشته‌اند

کنسول پلی‌استیشن 5 پرو بهترین سیستم برای اجرای بازی GTA VI در زمان عرضه اولیه خواهد بود

یک تست بنچمارک از کنسول پلی‌استیشن 5 پرو افزایش محدوده رزولوشن پویا را نشان داد

2 نظرات

کاهش فروش در بخش گوشی های هوشمند سونی - موبایل و تبلت - وب سایت بنچیمو آبان 10, 1397 - 8:45 ب.ظ
[…] […]
جواد آبان 11, 1397 - 3:59 ق.ظ
عالی بود مطلب
دیدگاه بگذارید