قابلیت Passthrough هدست اپل ویژن پرو حتی پس از خرابی visionOS فعال می‌ماند

هدست اپل ویژن پرو اکنون به طور رسمی در دسترس است و آزمایش‌های گسترده‌ای روی این هدست واقعیت افزوده تقریباً از همه زوایا برای یافتن هرگونه نقص امنیتی، حریم خصوصی یا سخت‌افزاری انجام می‌شود. یک محقق امنیتی کشف کرد که وقتی visionOS به طور کامل از کار می‌افتد، قابلیت Passthrough (ارتباط چشمی کاربر و محیط بیرون) همچنان فعال می‌ماند.

جوزف راویچندران، دانشجوی دکترای رشته امنیت ریزتراشه‌ها، یک اپل ویژن پرو خرید و سعی داشت به کرنل آن آسیب بزند. هنگامی که visionOS خراب شد، با پیامی مواجه شد که می‌توانست از طریق Passthrough دوربین مشاهده شود. این پیام به کاربر اطلاع می‌داد که دستگاه را خارج کند. در این مورد خرابی شدید بود و اپل ویژن پرو پیامی نوشت که 30 ثانیه بعد مجدد راه‌اندازی می‌شود. این مسئله به شدت برای اپل و همه کسانی که در ساخت این هدست نقش داشته‌اند، اهمیت دارد، زیرا با فرض اینکه visionOS از کار بیفتد و خرابی شدید نباشد، دستگاه طوری راه‌اندازی مجدد می‌شود که کاربران متوجه آن نمی‌شوند. این مسئله نشان می‌دهد که سازندگان اپل ویژن پرو چقدر روی جزئیات کار کرده‌اند تا این هدست بی‌نظیر را تولید کنند.

در مورد اینکه چرا حتی زمانی که visionOS از کار می افتد امکان Passthrough وجود دارد، باید بگوییم که این به لطف پردازنده کمکی R1 است که هماهنگ با M2 اجرا می‌شود و Passthrough را مدیریت می‌کند. با توجه به اینکه R1 یک SoC (سیستم روی تراشه) کاملاً مستقل است، می‌تواند اطلاعات Passthrough را ارائه دهد. اینکه آیا اپل این فناوری را در محصولات دیگر پیاده‌سازی می‌کند یا خیر، چیزی است که باید منتظر خبرش باشیم، اما در هر صورت این عملکردی فوق‌العاده است و ارزش افزودن دارد.

پست های مرتبط

اپل به زودی آپدیت iOS 18.0.1 را برای رفع باگ‌های iOS 18 منتشر می‌کند

آیفون 16 پرو مکس اپل در تست افتادن گوشی به خوبی عمل نکرد و گلس جدید سرامیک شیلد ترک خورد !

آپدیت جدید OxygenOS 15 وان‌پلاس شباهت زیادی با iOS 18 اپل دارد