قدرت نمایی کارت گرافیک TITAN RTX در بنچمارک ها

پس از معرفی کارت گرافیک های RTX 20 توسط انویدیا، این شرکت از شتاب دهنده های Quadro RTX و پس از آن از کارت قدرتمند TITAN RTX رونمایی کرد. تمام کارت هایی که با نام RTX شناخته می شوند از ریز معماری تورینگ استفاده می کنند تا در بحث رندرینگ فاصله دنیای مجازی و واقعیت را به حداقل برسانند.

کارت TITAN RTX را می توان قدرتمند ترین کارت گرافیک جهان دانست. بجز شتاب دهنده های جدید انویدیا که بیشتر تمرکز خود را بروی رندرینگ محتوا و یادگیری گذاشته اند، TITAN RTX را باید هیولای فریم کش بازی ها نامید. کارت گرافیک TITAN RTX از 576 هسته tensor و 72 هسته raytracing استفاده می کند که در مقابل کارت گرافیک RTX 2080 Ti با 544 هسته tensor و 68 هسته raytracing، از قدرت پردازشی بیشتری برخوردار است.

از دیگر ویژگی های این هیولای پردازشی باید به 24 گیگابایت حافظه رم پر سرعت GDDR6، استفاده از 18.6 میلیارد ترانزیستور، رابط حافظه 384 بیت و 4608 هسته کودا اشاره کرد. فرکانس کاری این کارت در حالت بوست برابر با 1770 مگاهرتز است اما کارت متعلق به این کاربر که عکس ها و بنچمارک های آن منتشر شده است، به فرکانس 2070 مگاهرتز اورکلاک شده.

این اورکلاک، امتیاز کارت TITAN RTX را در بنچمارک Fire Strike نرم افزار 3DMARK به عدد 31.862 رسانده که امتیاز فوق العاده ای است. البته باید بگوییم که کارت TITAN RTX با چنین قدرت پردازشی برای محققان و دانشمندانی ساخته شده است که به دنبال قدرت یادگیری بالا و هوش مصنوعی هستند نه برای گیمرها. همین مورد برچسب قیمت 2500 دلار را تا حدی توجیه می کند.

پست های مرتبط

اطلاعات شخصی چندین مشتری ZOTAC به بیرون درز کرد !

انویدیا قدم به خاورمیانه می‌گذارد : معامله بزرگ با شرکت قطری !

نسخه‌های آینده فناوری DLSS انویدیا می‌توانند از هوش مصنوعی برای ساخت تکسچرها، اشیا و کاراکترها استفاده کنند