قیمت آیفون XR در ایران : ارزانترین اپل، گرانتر از اندرویدی ها

حدود یک ماه پیش بود که اپل از گوشی های پرچمدار خود برای سال 2018 رونمایی کرد. در میان این محصولات یک گوشی مقرون به صرفه با نام آیفون ایکس آر وجود داشت که اکنون وارد بازار ایران شده است. اما قیمت آیفون XR در ایران به رقمی بالغ بر 16 میلیون تومان رسیده است که به دلیل هیجانات کاذب و حباب قیمتی به وجود آمده شاهد اعلام چنین قیمت‌های فضایی و غیر منطقی هستیم.

زمان زیادی از ورود رسمی آیفون ایکس آر به بازارهای جهانی نمی‌گذرد که نسخه ۶۴ گیگ آیفون ایکس آر هم‌اکنون با گارانتی آروند به قیمت ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و مدل ۱۲۸ گیگ آن نیز با گارانتی آروند به قیمت ۱۵ میلیون ۹۰۰ هزار تومان به ‌فروش می‌رسد.

آیفون ایکس آر نسبت به ایکس اس و ایکس اس مکس ارزان‌تر است. این گوشی از دوربین تکی بهره می‌برد اما همان پردازنده قدرتمند A12 Bionic در آن بکار رفته است. آیفون ایکس آر با وجود دوربین تکی قابلیت‌های عکاسی پرتره آیفون ایکس اس و ایکس اس مکس را دارد و از شارژ وایرلس نیز پشتیبانی می‌کند.

آیفون ایکس آر در ۶ رنگ زرد، آبی، مشکی، سفید، قرمز و نارنجی عرضه شده و احتمال می‌رود به مرور زمان همه رنگ‌ها آن در بازار ایران نیز عرضه شود. با توجه به اینکه زمان زیادی از ورود این گوشی به بازار نمی‌گذرد احتمال می‌رود در آینده نزدیک با کاهش قیمت نیز مواجه شود.

پست های مرتبط

هر دو مدل آیفون 16 پرو و پرومکس اپل با لنز پریسکوپ مجهز می‌شوند

مدل‌های بعدی آیپد پرو احتمالاً مجهز به تراشه M5 اپل باشند

کل خط تولید سری آیفون 16 اپل از تراشه A18 بهره می‌برد !