لپ تاپ Omen X2S اچ پی با نمایشگر دوگانه معرفی شد: بازی و استریم در آن واحد

اچ پی یکی از مهم ترین تولیدکنندگان کامپیوترهای شخصی از جمله لپ تاپ ها هست که نمونه های گیمینگ بسیار شاخصی را نیز روانه بازار میکند. این شرکت امریکایی به تازگی لپ تاپ جدید مخصوص بازی خود را که به نمایشگر دوگانه مجهز شده و یک صفحه کلید اضافه نیز در بالای آن گرفته، معرفی کرده است.

نمایشگر ثانویه این لپ تاپ منحصر به فرد، از اندازه 6 اینچی و رزولوشن 1080p برخوردار است که به منظور استفاده آنی از قابلیت Screen mirroring و استفاده از بخشی از نمایشگر اصلی مانند نقشه ها را در اختیار کاربر قرار میدهد و میتوانید در عین حال که مشغول بازی هستید، داخل نقشه بازی زوم کنید. همچنین میتوانید در این نمایشگر به گفت و گو با دوستان خود از طریق Discord بپردازید، از یوتیوب ویدئوهای راهنما را پخش کنید یا حتی عملکرد برخی از قطعات سخت افزاری دستگاه خود مانند پردازنده و گرافیک را در نظر بگیرید.

این اولین بار نیست که یک سازنده، لپ تاپی را با دو نمایشگر وارد بازار میکند اما طراحی که اچ پی به کار برده، به مراتب کاربردی تر از نمونه های قبلی است. نمایشگر ثانویه لپ تاپ جدید اچ پی را میتوان نمونه بزرگ تاچ بار مک بوک اپل دانست در حالی که محدودیت کمتری دارد و تقریبا میتوانید هر برنامه ای را روی این نمایشگر اجرا کنید. پی سی گیمرها معمولا از چنین لپ تاپ هایی به منظور بازی و استریم Twitch در یک لحظه واحد استفاده میکنند یا در بازی هایی که نیاز به راهنما دارند، ویدئوهای آموزشی را در این نمایشگر پخش میکنند بنابراین میتوانید مرورگر مورد علاقه خود را در این نمایشگر باز کنید و هر چیزی را که لازم است، دنبال آن بگردید.

نمایشگر اصلی لپ تاپ جدید Omen X2S اچ پی، یک پنل 15 اینچی فول اچ دی با نرخ بروزرسانی تصویر 144 هرتزی به همراه کانفیگ های دیگری با نمایشگرهای 240 هرتز یا حتی مدل 4K HDR است. همان طور که از یک لپ تاپ گیمینگ انتظار میرود، این دستگاه به پردازنده Core i9 نسل نهم اینتل با هشت هسته پردازشی مجهز شده است. حداکثر 32 گیگابایت رم و تراشه گرافیکی Nvidia Geforce RTX 2080 Max-Q از دیگر مشخصات کلیدی این لپ تاپ قدرتمند به حساب می آید.

به منظور خنک کنندگی هر چه بهتر دستگاه، اچ پی از یک سیستم خنک کننده آبی ویژه در این لپ تاپ استفاده کرده تا دمای CPU به بهترین شکل ممکن کنترل شود. به واسطه همین ویژگی، اچ پی مدعیست Omen X2S عملکرد بهتری دارد اما برای اثبات این ادعا بهتر است منتظر بررسی ها و بنچمارک های دستگاه بمانیم. Omen X2S با ضخامت 22 میلی متری و شاسی تمام فلزی از ماه ژوئن با قیمت پایه 2099 دلار روانه بازار خواهد شد. اچ پی هنوز وزن و باتری این دستگاه را اعلام نکرده است.

منبع: The Verge

پست های مرتبط

اینتل و BOE نمایشگر لپ‌تاپ 1 هرتزی را برای کاهش مصرف 65 درصدی معرفی کردند

Dell از دو مدل لپ‌تاپ جدید مبتنی بر تراشه Snapdragon X Plus با نام‌های Inspiron 14 5541 و Latitude 5455 رونمایی کرد

اپل مک‌بوک تاشوی 20.25 اینچی را نمی‌سازد و در عوض به سمت ساخت مدل کوچک‌تر 18.8 اینچی می‌رود