لینوکس تنها سیستم عاملی است که از زاویه مورب مانیتور پشتیبانی می‌کند

تاکنون لینوکس تنها سیستم عاملی است که از حالت مانیتور مورب پشتیبانی می‌کند. منظور ما از مورب اینجا این است که می‌توانید آن را با هر شیب دلخواهی شخصی‌سازی کنید.

بسیاری از علاقه‌مندان به رایانه‌های شخصی ترجیحات زیادی برای ویژگی‌های مانیتور دارند. برخی صفحه‌نمایش‌های فوق عریض و منحنی را ترجیح می‌دهند و برخی دیگر به دنبال نسبت‌های مربعی با صفحه‌های تخت هستند. مانیتورهای متعدد در میان کاربران قدرتمند هم محبوب هستند. اما نظر فرد دیگری هم اینجا به میان می‌آید. xssfox، یک برنامه‌نویس لینوکس که از انتخاب‌های افراطی ارائه‌شده از مانیتورهای افقی یا عمودی ناراضی است، از یک حالت مورب دفاع می‌کند. این شخص ادعا می‌کند که چرخش عالی مانیتور برای توسعه نرم افزار 22 درجه است. xssfox تصمیم گرفت که از پایه قابل تنظیم خود و ابزار Linux xrandr (تغییر اندازه و چرخش x) استفاده کند تا زاویه چرخش صفحه نمایش نهایی را برای اهداف توسعه نرم‌افزار پیدا کند.

Xssfox یک روش ثابت برای ارزیابی چرخش‌های مختلف صفحه ابداع کرد. او در حالت‌های افقی و عمودی، قبل از استفاده از xrandr برای آزمایش چرخش‌هایی مانند انحراف 1 درجه و 45 درجه کار کرد. این آزمایش‌ها نتایج متفاوتی از مزایای نامطمعنی ایجاد کردند، بنابراین جستجو برای راه حل ادامه یافت. به نظر می‌رسد که شیب 22 درجه به سمت چپ، زاویه دلخواهِ xssfox بود. این چرخش بهترین فضای کاری صفحه نمایش را در نمایشگری با نسبت تصویر 32:9 از Dell ارائه می‌داد. این برنامه‌نویس اظهار داشت: «من فکر می‌کنم این بهترین جهت مانیتور برای توسعه نرم‌افزار است. این حالت طولانی‌ترین طول خط را [برای کدنویسی] فراهم می‌کند و دیگر نیازی به نگرانی در مورد محدودیت 80 ستونی مزاحم نیست.»

اگر شما هم مانیتوری با نسبت تصویر یکسان دارید، این زاویه 22 درجه ممکن است برای شما هم مناسب باشد. افرادی که نیاز به چرخش مانیتور دارند می‌توانند از برنامه تهیه‌شده توسط xssfox به جهت تولید دستور xrandr برای تنظیم ورودی‌های داده‌شده استفاده کنند.

پست های مرتبط

آیپد مینی 7 از یک رم هشت گیگابایتی برای اجرای قابلیت Apple Intelligence بهره می‌برد

تراشه‌های مبتنی بر معماری ARM احتمالاً در 40 درصد از تمام نوت‌بوک‌های عرضه شده در سال 2029 به کار برده شوند

گوگل سرانجام آپدیت اندروید 15 را برای گوشی‌های پیکسل منتشر کرد