لینوکس قرار است صفحه آبی مرگ را به سیستم عامل خود اضافه کند

لینوکس در حال طراحی صفحه آبی مرگ (BSOD) برای سیستم عامل خود است. فورونیکس گزارش داد که آخرین نسخه systemd برای سیستم‌های لینوکس با یک سرویس systemd-bsod ارائه می‌شود که می‌تواند یک پیام خطای تمام صفحه در لینوکس ایجاد کند.

همانند نحوه پیدایش صفحه آبی مرگ در ویندوز، نسخه لینوکس به عنوان ابزاری اضطراری برای ثبت خطاها استفاده خواهد شد. اگر سیستم عامل لینوکس به درستی راه‌اندازی نشود، یک پیام تمام صفحه آبی ایجاد می‌کند که یک کد QR را نمایش می‌دهد تا اطلاعات بیشتری در مورد آنچه باعث مشکل بوت شده است، دریافت کند. گزارش شده است که این موضوع به عنوان بخشی از پروژه Outreachy اضافه شده است. ویژگی systemd-bsod هنوز در مراحل آزمایشی است و تغییرات GitHub اشاره می‌کند که هنوز در معرض تغییر است، اما systemd بخش اصلی اکثر توزیع‌های لینوکس از جمله اوبونتو، فدورا، دبیان و رد هت است. بنابراین به احتمال زیاد شاهد ظاهر شدن ویژگی BSOD در بسیاری از توزیع‌های لینوکس در طول سال 2024 خواهیم بود.

شایان ذکر است که در این میان هیچ تغییر عمده‌ای در BSOD ویندوز صورت نمی‌گیرد. مایکروسافت طی سال‌ها تغییرات زیادی را در BSOD خود تجربه کرده است، از جمله افزودن یک چهره غمگین به صفحه نمایش در ویندوز 8 در سال 2012 و کدهای QR در سال 2016. در ابتدای انتشار ویندوز 11 در سال 2021، مایکروسافت BSOD را به رنگ سیاه درآورده بود، اما پس از مدت کوتاهی دوباره آن را به رنگ آبی برگرداند. معرفی ویژگی systemd-bsod علاقه و بحث قابل توجهی را در جامعه لینوکس ایجاد کرده است. شباهت این ویژگی به صفحه آبی مرگ در ویندوز بحث‌هایی را در مورد تأثیر بالقوه و کاربرد آن در محیط لینوکس برانگیخته است. برخی از افراد نگرانی‌های خود را در مورد وضعیت آزمایشی این ویژگی و نیاز به اصلاح بیشتر قبل از اجرای گسترده آن در توزیع‌های لینوکس ابراز کرده‌اند.

پست های مرتبط

دلایلی که آیفون 16 پرو احتمالاً با فضای ذخیره‌سازی 2 ترابایتی عرضه شود

گوشی OnePlus 13 احتمالاً اوایل ماه اکتبر عرضه شود و اولین گوشی باشد که تراشه Snapdragon 8 Gen 4 را در خود جای می‌دهد

کارکنان ارشد اینتل استارتاپ AheadComputing را با تمرکز روی معماری هسته RISC-V راه‌اندازی کردند