مایکروسافت تقاضای دریافت مقداری از سودِ حاصل از همکاری بین اپل و OpenAI را دارد

مایکروسافت و OpenAI رابطه نزدیکی دارند و به نظر می‌رسد که OpenAI اکنون به دنبال ایجاد رابطه دیگری برای همکاری با اپل است. اپل برای استفاده از فناوری هوش مصنوعی مولد با این شرکت کار می‌کند که به طور بالقوه می‌تواند بخشی از به‌روزرسانی بزرگ بعدی iOS 18 این شرکت باشد. این ایده همکاری اپل و OpenAI مایکروسافت را نگران کرده است.

از زمان پیدایش فناوری مولد هوش مصنوعی، اپل در تلاش بوده تا محصول خود را به این عرصه بیاورد. اگرچه احتمالاً برای این حرکت دیر شده باشد، اما این شرکت در هر حال می‌تواند پیشروی خود را داشته باشد. بسیاری از گزارش‌ها نشان می‌دهند که اپل قصد دارد هوش مصنوعی را به محصول بزرگ بعدی خود بیاورد و این عمدتاً به نحوه استفاده شرکت از این فناوری بستگی دارد. سایت The Information ادعا می‌کند که اپل و OpenAI از اواسط سال 2023 در حال مذاکره هستند و احتمالاً یک معامله بین آنها انجام شود.

حدود ده روز دیگر، اپل آنچه را که در سال 2023 فراهم کرده به نمایش خواهد گذاشت. این شرکت روی مدل‌های زبانی بزرگ خود کار می‌کند و از مدعیان موجود در صنعت درخواست می‌کند تا فناوری خود را به وارد بازی کنند. حدود یک ماه پیش، گزارش شد که اپل در حال مذاکره با OpenAI ،Google و Baidu است. اکنون شایعه شده که OpenAI فناوری خود را از طریق ادغام‌های مختلف در iOS 18 به آیفون خواهد آورد. یکی از این پیشرفت‌ها در دستیار صوتی Siri خواهد بود که گزارش شده دستورات جدیدی برای کنترل برنامه‌ها خواهد داشت.

در نسخه iOS 18 اپل Siri را با دستورات جدیدی برای کنترل برنامه‌ها مجهز می‌کند

ما اطلاعاتی از مدل‌های دقیق GPT که در حال بررسی توسط اپل هستند نداریم، اما منابع آگاه به این موضوع اشاره کرده‌اند که این شرکت قصد دارد Siri را هوشمندتر کند. مایکروسافت احتمالاً از این معامله خوشحال نباشد به این دلیل که این شرکت قرارداد فعالی با OpenAI دارد.

برای رفع این نگرانی‌ها، سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI، با ساتیا نادلا از مایکروسافت ملاقات کرد. مایکروسافت نگران است که پس از معرفی ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل در آیفون‌ها و آی‌پدها، تقاضا برای سرورها افزایش پیدا کند. علاوه بر این، مایکروسافت درخواست دریافت مقداری سود کرده که OpenAI پس از شروع همکاری با اپل دریافت می‌کند. دلیل اینکه مایکروسافت تقاضای سود کرده این است که 13 میلیارد دلار در OpenAI سرمایه گذاری کرده است.

پست های مرتبط

مدل استاندارد شیائومی 15 از صفحه نمایش 1.5K LTPO و مدل پرو از صفحه نمایش 2K بهره می‌برد

سامسونگ احتمالاً مدل پایه را در سری تبلت‌های گلکسی تب اس 10 عرضه نکند

سامسونگ در تولید انبوه تراشه Exynos 2500 به مشکل خواهد خورد