مایکروسافت در حال کار بر روی نمونه‌های آزمایشی سرفیس پرو با پردازنده‌های مبتنی بر ARM

تاکنون بسیاری از تولیدکنندگان نوت بوک ها، مدل هایی را با برخورداری از پردازنده های مبتنی بر ARM و چیپست های اسنپدارگون به تولید رسانده اند. مایکروسافت که لپ تاپ های سری سرفیس پرو این کمپانی نزد کاربران حرفه ای کاملا شناخته شده است، هنوز دست به چنین کاری نزده است و پردازنده های کوالکام در دستگاه های خود استفاده نکرده است. اما به نظر میرسد مایکروسافت همچین ایده ای را در سر دارد و شاید محصولی این چنینی در دست کار باشد و به زودی از راه برسد.

گزارشی که به تازگی توسط Thurrot منتشر شده، نشان از این دارد که ردموندی ها در حال کار بر روی چندین نسخه آزمایشی از سرفیس پرو که مجهز به پردازنده های اسنپدراگون کوالکام است، می باشد و خبری از پردازنده های اینتل در این دستگاه ها نیست. با این حال پیش بینی میشود که سرفیس پرو بعدی مایکروسافت، در دو نسخه و با پردازنده های اینتل و همچنین اسنپدراگون همراه شود. در این صورت، انتظار میرود از چیپست های اسنپدارگون برای مدل های پائین رده تر و ارزان قیمت تر استفاده شود تا مایکروسافت راه خود را به بازار کامپیوترهای Always Connected که به واسطه عمر باتری بسیار خوبشان، به این نام معروف شده اند باز کند.

با اینکه زمان معرفی اسنپدراگون های سری 800 توسط کوالکام، این کمپانی اعلام کرد قدرت پردازشی این تراشه ها برابر با تراشه های Core i5 U نسل هشتم اینتل است، اما بسیاری از کاربران انتظار دارند که این دستگاه های قابل حمل، قدرت پردازشی بیشتری داشته باشند. از آنجایی که مایکروسافت در مرحله آزمایش این دستگاه ها قرار دارد، مشخص نیست که محصول تجاری، چه زمانی راه به بازار پیدا کند.

ردموندی ها هنوز هیچ اشاره ای به عرضه احتمالی یک کامپیوتر  Always Connected نداشته اند بنابراین شاید مدت زمان نسبتا زیادی طول بکشد که با یک سرفیس مجهز به اسنپدارگون روبرو شویم. در هر صورت سال آینده مایکروسافت مدل جدیدی از سرفیس پرو را احتمالا رونمایی میکند که امید میرود در صورت مجهز بودن به پردازنده اینتل، شاهد وجود رابط تاندربولت نیز در این دستگاه باشیم.

انتظار میرفت مایکروسافت سرفیس گو را با ارزش خرید بالا و با برخورداری از تراشه ARM روانه بازار کند اما این برنامه به واسطه فشاری که از سوی اینتل به این کمپانی وارد شد، به مرحله اجرا نرسید. به نظر میرسد عقیده مایکروسافت این بوده که توان اسنپدراگون 850 برای استفاده در کامیپوترهای مجهز به ویندوز 10 بسیار کم بوده اما شاید پرچمدار نسل بعد کوالکام با پیشرفت محسوس بتواند از عهده این کار بر بیآید. در صورت مجهز شدن سرفیس پرو به پردازنده ARM، طبیعتا شاهد افزایش شارژدهی باتری این دستگاه خواهیم بود که میتواند دلیل خوبی برای استقبال کاربران از این دستگاه باشد.

منبع: wccftech

پست های مرتبط

مایکروسافت مشکل هدر رفتن انرژی حالت استندبای را در Surface Laptop 7 حل کرد !

کامپیوتکس 2024 : لپ‌تاپ جذاب Z1A شرکت ACEMAGIC دو صفحه نمایش دارد !

تست DLSS 3.0 با RTX 4050 لپ تاپ