مایکروسافت رسما از نسخه بدون درایو بلوری Xbox One S رونمایی کرد

چند وقتی میشد شایعاتی در مورد یک نسخه تمام دیجیتالی از کنسول بازی Xbox One S مایکروسافت را میشنیدیم و وجود این مدل تائید شده به نظر میرسید. اکنون مایکروسافت به طور رسمی، این دستگاه را معرفی کرده است و Xbox One S نسخه All Digital از تاریخ 17 اردیبهشت با قیمت 249 دلار در بازار به فروش خواهد رسید. این قیمت 50 دلار ارزان تر از نسخه استاندارد این کنسول محسوب میشود. پیش فروش این دستگاه نیز از همین امروز آغاز شده است.

همان طور که پیش بینی میشد، نسخه فاقد درایو بلوری کنسول ایکس باکس وان اس با سه عنوان انحصاری مایکروسافت که عبارتند از Sea of Thieves، Forza Horizon 3 و Minecraft همراه شده است. مایکروسافت همراه با کنسول، یک پیشنهاد ویژه در Xbox Game Pass نیز به کاربران میدهد که در صورت عضویت در این سرویس ماهانه، میتوانید به بیش از صد بازی دسترسی داشته باشید.

از نظر مشخصات فنی و سخت افزاری، جز درایو بلوری، هیچ تفاوتی بین نسخه دیجیتالی و استاندارد ایکس باکس وان اس وجود ندارد بنابراین همان طور که واضح است، در نسخه دیجیتالی، امکان پخش دیسک فیزیکی یا بلوری وجود ندارد. اما تمام بازی هایی که به صورت دیجیتالی تهیه کرده اید و تمامی لوازم جانبی های این کنسول، با نسخه دیجیتالی نیز سازگار هستند.

مطابق انتظار، ظرفیت ذخیره سازی Xbox One S دیجیتالی 1 ترابایت است. به طور مشخصی مایکروسافت در حال آزمایش ایده کنسول های صرفا دیجیتالی است که در واقع ایده ای برای نسخه اصلی Xbox One محسوب میشد. در واقع مایکروسافت در نظر داشت امکان اشتراک گذاری بازی ها را به صورت دیجیتالی در Xbox One فراهم کند اما با واکنش شدید سیاست های بازی های استفاده شده و کنترل آنلاین مواجه شد و مجبور شد از برنامه های خود صرف نظر کند.

منبع: The Verge

پست های مرتبط

نسخه بتای Tower Raid Open برای بازی Dying Light 2 منتشر شد

نسخه‌های آینده فناوری DLSS انویدیا می‌توانند از هوش مصنوعی برای ساخت تکسچرها، اشیا و کاراکترها استفاده کنند

مایکروسافت به خریداران نسخه Bite Back بازی Redfall بازپرداخت ارائه می‌کند