مایکروسافت کنترلرهای غیرمجاز Xbox را مسدود می‌کند

مایکروسافت شروع به مسدود کردن استفاده از کنترلرها و لوازم جانبی غیرمجاز Xbox در کنسول‌های این شرکت کرده است. کنترلرهای شخص ثالث ایکس‌باکس که بخشی از برنامه شریک سخت‌افزاری طراحی‌شده برای ایکس‌باکس نیستند تحت تأثیر این تصمیم قرار می‌گیرند و اکنون هنگام اتصال به کنسول ایکس‌باکس، هشدار «لوازم جانبی متصل مجاز نیست» را منتشر می‌کنند.

کد خطا 0x82d60002 برای برخی از کنترلرهای شخص ثالث Xbox ظاهر می‌شود. این خطا همراه با هشدار مهلت دوهفته‌ای است. مایکروسافت اعلام کرده است که از لحظه‌ای که یک لوازم جانبی غیرمجاز را متصل می‌کنید و کد خطا 0x82d60002 را دریافت می‌کنید، دو هفته فرصت دارید تا از لوازم جانبی استفاده کنید و پس از آن زمان، استفاده از آن کنسول مسدود می‌شود.

پیام هشدار توصیه می‌کند لوازم جانبی را برگردانید و در عوض به لیست محصولات مجاز مایکروسافت در وب‌سایت رسمی مراجعه کنید. استفاده از لوازم جانبی غیرمجاز Xbox تجربه بازی شما را به خطر می‌اندازد. به همین دلیل، استفاده از این لوازم جانبی در روز دوازدهم ماه نوامبر امسال مسدود خواهد شد. از مشتریان خارجی خواسته شده است که برای کمک به بازگرداندن آن، با فروشگاهی که از آن خریداری کرده‌اند یا با سازنده تماس بگیرند. برای مشاهده لوازم جانبی مجاز می‌توانید به لینک  www.xbox.com/accessories مراجعه کنید.

این اقدام مایکروسافت احتمالاً بر تمام لوازم جانبی که مهر تأیید Xbox را ندارند تأثیر می‌گذارد. لوازم جانبی شخص ثالث، به‌ویژه برای کنسول‌های ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی، یک صنعت خرد محسوب می‌شوند که به بازیکنان امکان دسترسی به لوازم جانبی مقرون‌به‌صرفه‌تر و سفارشی‌شده‌تر را بر اساس ترجیحاتشان می‌دهند. این ترجیحات می‌تواند از نظر چیدمان کنترلر، طراحی، یا چیزی شبیه به IP مورد علاقه آن‌ها باشد. با این حال، سیاست جدید، استفاده از لوازم جانبی غیرمجاز با کنسول‌های ایکس‌باکس را مسدود می‌کند.

مشخص نیست که آیا مایکروسافت می‌خواهد دستگاه‌های متقلب را هدف قرار دهد یا اینکه سازنده Xbox در تلاش است تا برنامه شریک رسمی خود را پیش ببرد. این اقدام همچنین ممکن است دستگاه‌های متقلب شخص ثالث مانند XIM ،Cronus Zen و ReaSnow S1 را از کار بر روی کنسول Xbox باز دارد. این اقدام مایکروسافت در بین گیمرهایی که روی لوازم جانبی شخص ثالث سرمایه‌گذاری کرده‌اند، محبوبیت نخواهد داشت. همچنین مشخص نیست که مایکروسافت چگونه این سیاست جدید را اجرا خواهد کرد و آیا می‌تواند تمام لوازم جانبی غیرمجاز را شناسایی کند یا خیر. این حرکت همچنین می‌تواند منجر به افزایش قیمت لوازم جانبی مجاز شود، زیرا تولیدکنندگان شخص ثالث دیگر قادر به رقابت بر سر قیمت نخواهند بود.

پست های مرتبط

مسدود کردن قابلیت‌های هوش مصنوعی در موتور جست‌وجوی سافاری اپل تاثیر بزرگی به همراه نداشت

تعداد زیادی از کاربران آیفون با حمله فیشینگ مواجه شدند

هر دو مدل آیفون 16 پرو و پرومکس اپل با لنز پریسکوپ مجهز می‌شوند