مایکروسافت Copilot را جایگزین Start می‌کند

انتظار می‌رود ویندوز 12 در سال 2024 منتشر شود. در این میان مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی برای جایگزینی بخش Start با Copilot AI در ویندوز 12 است. Copilot که یک ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی است انتظار می‌رود به مجری تمام تجربیات اپلیکیشن‌ها تبدیل شود و به کاربران کمک کند تا یاد بگیرند، پرس‌وجو کنند، و عادات کاربری را تغییر دهند.

ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، اظهار کرده است که هوش مصنوعی در ویندوز 12 تمرکز بیشتری خواهد داشت و پس از آن می‌توانیم شاهد برخی تغییرات در طراحی باشیم که حول تعاملات مبتنی بر هوش مصنوعی می‌چرخند. نادلا همچنین اشاره کرده است که تعاملات هوش مصنوعی در ویندوز 12 با پشتیبانی سخت‌افزاری بهتری که روی پردازنده‌هایی مانند Qualcomm’s Snapdragon X Elite یا AMD’s Hawk point ارائه می‌شود، باید بسیار روان‌تر به نظر برسد، اما این به معماری سیستمی جدیدی نیاز دارد.

آخرین نسخه ویندوز کنونی ویندوز یعنی ویندوز 11 از یک پیش‌نمایش برای Copilot AI پشتیبانی می‌کند، اما با توجه به وضعیت بتای این ویژگی، هنوز هم تا حدودی کند است. در حال حاضر، Copilot می‌تواند بیشتر برنامه‌های یکپارچه را به تنهایی راه‌اندازی کند، اما نمی‌تواند به اکسپلورر فایل دسترسی داشته باشد و وظایف مرتبط را انجام دهد. امیدواریم که مایکروسافت بتواند عملکردهای هوش مصنوعی، به ویژه دستورات صوتی را برای پشتیبانی از تعاملات بیشتر در ویندوز گسترش دهد.

مایکروسافت اطمینان دارد که Copilot سیستم محاسباتی با ارزشی است که به طور بالقوه می‌تواند نحوه کار و تعامل همه ما با رایانه‌ها را تغییر دهد. Copilot یک تجربه ساده و یکپارچه خواهد بود که در ویندوز 11، مایکروسافت 365 و در مرورگر وب با Edge و Bing قابل دسترسی خواهد شد. Microsoft 365 Copilot در تاریخ 1 نوامبر 2023 همراه با Microsoft 365 Chat، برای مشتریان enterprise (سازمانی) در دسترس خواهد بود. این دستیار جدید هوش مصنوعی نحوه کار افراد را کاملاً متحول می‌کند و دنیای دیجیتالی‌تری برای ما می‌سازد.

پست های مرتبط

اپل نسخه iOS 18.0.1 را برای رفع باگ‌های iOS 18 منتشر کرد

کوالکام احتمالاً معماری تراشه‌های گوشی و لپ‌تاپ را تحت عنوان Elite ترکیب کند

قیمت تراشه دیمنسیتی 9400 شرکت مدیاتک با 20 درصد افزایش قیمت همچنان ارزان‌تر از اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام خواهد بود