مشخصات کارت گرافیک اقتصادی DG2-128EU اینتل مشخص شد

اینتل برای رقابت با کارت گرافیک های RX 6500 و RX 6400 شرکت AMD با تراشه Navi 24 و کارت گرافیک RTX 3050 انویدیا با تراشه GA107، نسخه Arc Alchemist A128 با تراشه 128EU را وارد میدان می کند.

قطعاً تمام کاربران یا بودجه کافی برای کارت گرافیک های رده بالا را ندارند و یا نیازی به کارت گرافیک های قدرتمند ندارند. با این وجود شرکت های مثل AMD و انویدیا در تلاش هستند تا با معرفی کارت های اقتصادی سهم بیشتری از بازار را در اختیار خود قرار دهند. در این میان اینتل که با سری ARC به فکر گرفتن بخشی از سهم بازار گرافیک ها است، با 6 کارت گرافیک می خواهد با کهنه کارهای این حوزه رقابت کند.


محدوده قیمت کارت گرافیک های اینتل Arc با تراشه های DG2 مشخص شد

کارت گرافیک های Intel Arc با برندهای معتبر وارد بازار می شوند


لازم به ذکر است که اینتل برای کارت گرافیک های خود سه تراشه 512EU / 384EU / 128EU را در نظر گرفته است. همانطور که مشخص است، کارت گرافیک های اقتصادی بر اساس تراشه 128EU طراحی می شوند. این برای اولین بار است که مشخصاتی در خصوص کارت گرافیک DG2-128EU فاش می شود. این کارت گرافیک اقتصادی قرار است در سه ماهه اول سال 2022 عرضه شود.

بر اساس این افشاگری، نسخه دسکتاپ کارت DG2-128EU دارای 6 گیگابایت حافظه تصویری از نوع GDDR6 و رابط حافظه 96 بیتی و سرعت 16 گیگابیت در ثانیه است. در گذشته شایعات مبنی بر 64 بیتی بودن این کارت وجود داشت اما اکنون مشخص شده که اینتل نسخه موبایلی این کارت گرافیک را با محدود کننده رابط حافظه وارد لپ تاپ ها می کند. در واقع نسخه موبایلی این کارت گرافیک با رابط حافظه 64 بیتی و سرعت 14 گیگابیت در ثانیه، اولین نسخه از این کارت است که در لپ تاپ های دل و ایسوس عرضه می شود.

آنطور که عنوان شده، کارت DG2-128EU دارای توان حرارتی 75 وات است که به نسبت کارت های رده بالا عدد مناسبی است اما به عنوان یک تراشه گرافیکی 96 بیتی یا 64 بیتی، عدد چندان جذابی هم نیست. بر هر حال اینتل هنوز نه قیمتی برای این کارت ها در نظر گرفته و نه فرکانس کاری 2.2 تا 2.5 گیگاهرتز را تایید کرده است.

پست های مرتبط

شایعه : موتور عصبی تراشه A18 آیفون 16 از تراشه M4 آیپد پرو هم قدرتمندتر خواهد بود !

برچسب‌گذاری اشتباه شرکت متا در تصاویر واقعی به عنوان هوش مصنوعی سر و صدای عکاسان را درآورد !

فرصت ده روزه به صاحبان گوشی‌های پیکسل گوگل : یا به‌روزرسانی کنید یا از آن استفاده نکنید !