معرفی رسمی دو گوشی هوشمند میان رده شیائومی ردمی Y3 و ردمی 7

شیائومی ردمی Y3 و شیائومی ردمی 7

شیائومی همیشه در زمینه گوشی های هوشمند میان رده عملکرد خوبی را از خود نشان داده و حال نیز از دو محصول میان رده ردمی Y3 و ردمی 7 در هند بصورت رسمی پرده برداری کرد. پیش از این مشخصات فنی از شیائومی ردمی 7 منتشر شده بود و با خبر شده بودیم که شیائومی قصد دارد گوشی میان رده ردمی Y3 را نیز معرفی کند. تفاوت چندانی میان مشخصات فنی در نظر گرفته شده برای این گوشی های هوشمند مشاهده نمی شود، اما ردمی Y3 باید گفت کمی قویتر از ردمی 7 می باشد. در ادامه به جزئیات مشخصات در نظر گرفته شده برای این گوشی های هوشمند می پردازیم.

طراحی

شیائومی همواره در زمینه طراحی گوشی های هوشمند خود حرفی برای گفتن داشت. این بار نیز با توجه به میان رده بودن این محصولات جدید باید گفت طراحی زیبا و قابل قبولی برای آن ها در نظر گرفته شده. هر دو گوشی از صفحه نمایش IPS LCD با ناچ زیبای واتردراپ بهره برده اند. در قسمت پشتی برای هر دو شاهد دوربین های اصلی دوگانه و سنسور حسگر اثر انگشت می باشیم. شیائومی سعی کرده تا با استفاده از حاشیه های باریک و ناچ واتردراپ صفحه نمایشی یکدست با حداقل حاشیه ممکن را ارائه کند. البته رنگ بندی های زیبای در نظر گرفته شده نیز بر جذابیت این گوشی های هوشمند افزوده است.

شیائومی ردمی Y3

صفحه نمایش

برای هر دو گوشی صفحه نمایش 6.26 اینچی IPS LCD در نظر گرفته شده که با توجه به بهره بردن از ناچ واتردراپ چهره زیبایی به خود گرفته اند. با توجه به صفحه نمایش IPS LCD قابلیت امنیتی سنسور حسگر اثر انگشت در قسمت پشتی این گوشی های هوشمند در نظر گرفته شده است. تا به اینجا تمام مشخصات یکسانی برای هر دو محصول جدید شیائومی در نظر گرفته شده اما سنسور دوربین سلفی در نظر گرفته شده برای ردمی Y3 قدرتمند تر از دوربین سلفی ردمی 7 می باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

سنسور های دوربین اصلی و سلفی

ردمی Y3 از سنسور دوربین 32 مگاپیکسلی مجهز به قابلیت AI یا همان هوش مصنوعی بهره می برد. در میان گوشی های هوشمند شیائومی این محصول از بالاترین میزان دوربین سلفی بهره می برد. قابلیت عکاسی 80 درجه به همراه ضبط ویدئو با قابلیت stabilization از دیگر قابلیت های این سنسور دوربین سلفی می باشد. ردمی 7 نیز از سنسور 8 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی بهره می برد. سنسور های 12+2 مگاپیکسلی نیز برای دوربین های اصلی هر دو گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است.

پردازنده و مشخصات فنی دیگر

هر دو گوشی هوشمند از پردازنده  اسنپدراگون 632 با رم های 3 و 4 گیگابایتی و حافظه های داخلی 32 و 64 گیگابایتی بهره مند شده اند. البته حافظه داخلی این گوشی ها قابلیت ارتقاء تا 512 گیگابایت را نیز خواهند داشت. باتری 4000 میلی آمپری با شارژ سریع 10 واتی با چک هدفون 3.5 میلی متری از دیگر قابلیت های در نظر گرفته شده برای این گوشی های هوشمند می باشد.

قیمت

ردمی Y3 در دو مدل 3/32GB و 4/64GB به ترتیب با قیمت های 145 و 170 دلاری روانه بازار خواهد شد. قیمت 115 دلاری نیز برای ردمی 7 در نظر گرفته شده است. پیش فروش این گوشی های هوشمند از تاریخ 30 آوریل (10 اردیبهشت) آغاز خواهد شد. با توجه به مشخصات فنی مناسب و قیمت های بصرفه در نظر گرفته شده برای این گوشی های هوشمند انتظار می رود که فروش خوبی را نیز به خود اختصاص دهند.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

فروش بسیار بد پردازنده‌های Ryzen 9000 با وجود مشکلات اینتل

آموزش آپدیت جدیدترین بایوس مادربردهای گیگابایت تست عملکرد پردازنده

عملکرد چندهسته‌ای تراشه A18 Pro نزدیک به تراشه دسکتاپی M1 است !