معرفی رسمی گوشی گیمینگ قدرتمند شیائومی بلک شارک 2

شیائومی بلک شارک 2

شرکت چینی شیائومی پیش از این بیشتر فعالیت خود را معطوف گوشی های هوشمند میان رده کرده بود، اما با شروع ساخت گوشی های گیمینگ سری بلک شارک، این شرکت چینی نشان داد که در زمینه گوشی های گیمینگ حرفی برای گفتن دارد. بلک شارک و بلک شارک هلو از جمله گوشی های گیمینگ این شرکت بودند که پیش از این رونمایی شدند و حال شیائومی بلک شارک 2 آماده رقابت با گوشی های قدرتمند گیمینگی چون ریزر فون 2 می باشد.

صفحه نمایش

یکی از اصلی ترین و قدرتمندترین مشخصات فنی در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند، صفحه نمایش بسیار با کیفیت با قابلیت های بسیار جذاب در نظر گرفته شده برای آن می باشد. صفحه نمایش 6.39 اینچی در نظر گرفته شده آمولد، رزولوشن 1080P پلاس را به شما ارائه می دهد. اما سوای بهره بردن از چنین صفحه نمایشی که باعث شده است تا قابلیت سنسور حسگر اثر انگشت در صفحه نمایش این گوشی هوشمند استفاده شود، سنسور های دیگری نیز برای آن در نظر گرفته شده که میزان فشار شما بر روی خود را شناسایی کرده و عمکلرد های متفاوتی بر اساس میزان فشار وار شده نشان می دهد.

شیائومی بلک شارک 2

هرچند صفحه نمایش با کیفیت این گوشی هوشمند، روشنایی 430 نیت را به شما ارائه می دهد، اما باز هم به کیفیت 580 نیت صفحه نمایش ریزر فون 2 نرسیده، و باید اعتراف کرد که هنوز هم، ریزر فون 2 از نظر کیفیت صفحه نمایش در میان گوشی های هوشمند گیمینگ بی رقیب مانده است.

پردازنده قدرتمند در کنار سیستم خنک کننده پیشرفته

بلک شارک 2 اولین گوشی هوشمند گیمینگ می باشد، که از پردازنده 7 نانومتری اسنپدراگون 855 بهره مند شده، جالب است که پیش از رونمایی این گوشی هوشمند، بنچمارکی از پرازنده 7 نانومتری در نظر گرفته شده برای این گوشی گرفته شد که توانست با امتیاز کسب کرده رکورد تمام بنچمارک های را بشکند.

شیائومی بلک شارک 2

جالب است در کنار چنین پردانده قدرتمند در نظر گرفته شده که قطعا باعث کاهش مصرف انرژی و تولید گرمای کمتری خواهد شد، باز هم شیائومی سیستم خنک کننده مایع Liquid Cool 3.0 را در نظر گرفته که همواره دمای 14 درجه سانتی گراد خنک تر از پردازنده گوشی را فراهم می کند، همچنین فن های در نظر گرفته شده نیز باعث کاهش دمای 5 درجه ای چیپست خواهند شد.

هوش مصنوعی AI در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند باث شده تا ارتباط بین پردازنده و پردازنده گرافیکی شیائومی بلک شارک 2 به نسبت نسل های قبلی خود عملکرد بسیار سریع تر و بهتری را از خود نشان دهد.

دوربین

مشخصات جالب درنظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند تمامی ندارد. با توجه به اینکه این محصول یک گوشی هوشمند گیمینگ می باشد، اما سنسور های دوربین قدرتمندی نیز برای دوربین اصلی و دوربین سلفی این گوشی هوشمند در نظر  گرفته شده است.

سنسور  48 مگاپیکسلی قدرتمند اصلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.75 و سنسور 12 مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت زوم دو برابری اپتیکال برای دوربین های اصلی دوگانه و سنسور 20 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی شیائومی بلک شارک 2 در نظر گرفته شده است. با توجه به نمونه تصاویر گرفته شده توسط سنسور های دوربین این گوشی هوشمند، کیفیت قابل قبولی برای یک گوشی گیمینگ را مشاهده می کنیم.

تصویر ثبت شده توسط دوربین شیائومی بلک شارک 2

 قیمت و مشخصات فنی دیگر

شیائومی برای این محصول جدید خود از باتری نسبتا قدرتمند 4000 میلی آمپری استفاده کرده که با توجه به بهره بردن از پردازنده 7 نانومتری انتخاب بسیار درستی به نظر می رسد. اما قابلیت شارژ سریع 27 واتی در نظر گرفته شده به جذابیت های این گوشی هوشمند بیش از پیش افزوده است.

این گوشی هوشمند در دو مدل با رم های 6 و 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی با قیمت های 472 دلار و 619 دلاری روانه بازار خواهد شد. در صورت مقایسه قیمت در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند به نسبت پرچمدارن جدید شرکت های دیگر با قیمت های بسیار نجومی، می شود گفت که این گوشی هوشمند از قیمت مناسبی برخوردار می باشد.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

مدل استاندارد شیائومی 15 از صفحه نمایش 1.5K LTPO و مدل پرو از صفحه نمایش 2K بهره می‌برد

سامسونگ احتمالاً مدل پایه را در سری تبلت‌های گلکسی تب اس 10 عرضه نکند

تنها چند هفته قبل از رویداد Unpacked، رنگ‌ گوشی‌های گلکسی Z Fold 6 و Z Flip 6 سامسونگ فاش شد