مقایسه تبلت‌های OLED iPad Pro و M2 iPad Air : چرا مدل ارزان‌تر ارزش بیشتری دارد ؟

اپل اوایل این هفته میزبان رویداد Let Loose خود بود تا مدل‌های مورد انتظار OLED iPad Pro و M2 iPad Air را معرفی کند. هر دو آیپد در خط تولید، سهم نسبتاً خوبی از ارتقا را دریافت کرده‌اند و در حالی که نمایشگر OLED در مدل‌های «Pro» چیزی بوده که کاربران مدتی مشتاق دریافت آن بوده‌اند، دلایل مختلفی وجود دارد که برتری M2 iPad Air را در مقابل مدل OLED نشان می‌دهد.

اگر در آستانه خرید یک آیپد جدید هستید، ما فهرستی از دلایل بهتر بودن آیپد ایر M2 نسبت به مدل «پرو» آورده‌ایم. اپل نسخه 13 اینچی جدیدی از iPad Air را هم عرضه کرده که فرآیند تصمیم‌گیری را بسیار آسان‌تر می‌کند. این به ما اجازه می‌دهد مقایسه‌ای مستقیم بین مدل‌های iPad Air و iPad Pro را به تصویر بکشیم.

اپل آیپد پرو را با فناوری جدید OLED معرفی کرد این پنل‌ها دقت رنگ خوبی دارند و انرژی کمتری مصرف می‌کنند. در حالی که این فناوری پیشرفته‌ای است، صفحه نمایش Liquid Retina در مدل Air با فناوری True Tone و پشتیبانی از گستره رنگی P3 می‌تواند کمابیش نتایج مشابهی را ارائه دهد. هنرمندان، سازندگان و ویراستاران حرفه‌ای بهتر است از صفحه‌نمایش OLED در مدل‌های Pro استفاده کنند، اما یک فرد عادی به سختی متوجه تفاوت این دو می‌شود. همچنین نمایشگر آیپد ایر 13 اینچی 20 درصد روشن‌تر از مدل‌های 11 اینچی آیپد ایر است.

آیپد ایر با تراشه M2 ارتقا یافته، همان پردازنده‌ای که قبل از معرفی نسخه OLED، مدل‌های Pro را تامین می‌کرد. این تراشه برای کنترل هر برنامه‌ای بسیار سریع است. این می‌تواند در ویرایش ویدیو، ایجاد رندرهای سه بعدی، اجرای بازی‌های گرافیکی فشرده، و عملاً هر چیزی که مدل‌های جدید آیپد پرو قادر به انجام آن هستند به سرعت انجام دهد. از طرف دیگر تراشه M4 در مدل‌های OLED iPad Pro برای آیپد قرار گرفته که با وجود قدرتمند بودن فعلاً نیاز خاصی به آن با فناوری کنونی نیست. از نظر سیستم عامل باید گفت که هر دو مدل Air و Pro در نهایت دارای iPadOS 18، خواهند بود و تنها تفاوت مدل Pro در مورد سیستم عامل این است که این مدل کمی سریع‌تر خواهد بود. البته در زمان عرضه، هر دو مدل iPadOS 17 را با ویژگی‌های یکسانی اجرا خواهند کرد.

قیمت یکی از مهم ترین دلایلی است که کاربران را متمایل به خرید M2 iPad Air به جای iPad Pro OLED می‌کند. آیپد پرو 11 اینچی OLED با قیمت 999 دلار و آیپد ایر 599 دلار قیمت دارد و باید 1299 دلار برای آیپد پرو 13 اینچی OLED و 799 دلار برای آیپد ایر 13 اینچی M2 بپردازید. این نشان می‌دهد که شکاف قیمتی بین این دو مدل بسیار زیاد است و ابزاری که ارائه می‌دهند کمابیش مشابه است، با چند امتیاز اضافی که به سمت مدل‌های «Pro» متمایل است.

هر دو مدل OLED iPad Pro و M2 iPad Air دارای مجموعه لوازم جانبی مخصوص به خود مانند صفحه کلید Magic و پشتیبانی از قلم اپل هستند. این بدان معنی است که iPad Air به اندازه مدل های iPad Pro از ویژگی‌های جانبی خوبی بهره می‌برند. علاوه بر این، شما همچنین دارای Touch ID در دکمه پاور و دوربین جلو در حالت افقی، مشابه مدل‌های «Pro» هستید. در مورد عمر باتری، همه مدل‌های iPad Air و OLED iPad Pro دارای عمر باتری یکسانی هستند و اپل ادعا می‌کند عمری به اندازه 10 ساعت وبگردی از طریق Wi-Fi و پخش ویدیو دارد.

در نهایت، همه چیز به نیازهای شما و بودجه شما بستگی دارد. اگر به ویژگی‌هایی مانند فناوری ProMotion با نرخ فریم 120 هرتزی، شناسه چهره، اسکنر LiDAR یا دوربین کمی بهتر نیاز دارید، آیپد پرو OLED احتمالاٌ انتخاب مناسبی باشد که نیازهای شما را بهتر برآورده می‌کند. با این حال، علیرغم این مسئله، M2 iPad Air در مقایسه با iPad Pro OLED همچنان یک معامله بهتر است.

پست های مرتبط

اپل به زودی آپدیت iOS 18.0.1 را برای رفع باگ‌های iOS 18 منتشر می‌کند

آیفون 16 پرو مکس اپل در تست افتادن گوشی به خوبی عمل نکرد و گلس جدید سرامیک شیلد ترک خورد !

آپدیت جدید OxygenOS 15 وان‌پلاس شباهت زیادی با iOS 18 اپل دارد