مقایسه دو لپ تاپ با پردازنده گرافیکی RTX 2080 و GTX 1080

انویدیا پس از عرضه کارت گرافیک های دسکتاپ تورینگ، پردازنده های گرافیکی لپ تاپ و MAX-Q (کم مصرف) را در نمایشگاه CES 2019 معرفی کرد. پردازنده های گرافیکی لپ تاپ تورینگ به واقع قدرتمندترین پردازنده های لپ تاپی است که تا کنون ساخته شده است.

البته مدل های لپ تاپ با دسکتاپ فرق هایی نیز دارد. این فرق ها برای مصرف کمتر انرژی و در نهایت طول عمر باتری لپ تاپ ها در نظر گرفته شده است. پردازنده های گرافیکی لپ تاپ انویدیا که بر اساس معماری تورینگ و ویژگی RTX ساخته شده اند می توانند رندرینگ محتوا و بازی را برای بازتاب دقیق تر، جزئیات در سایه ها و انتشار نور طبیعی تر پیش ببرند.

مشخصات پردازنده های گرافیکی RTX نسخه MAX-Q لپ تاپ اعلام شد

حال اگر به دنبال قوی ترین لپ تاپ بازار هستید باید بدانید که انویدیا پردازنده های گرافیکی تورینگ را در دو مدل مختلف به بازار عرضه کرده است. لپ تاپ های بسیاری از ردازنده های گرافیکی MAX-Q استفاده می کنند اما لپ تاپ های کمی هستند که تنها از پردازنده های گرافیکی RTX 20 لپ تاپ استفاده می کنند.

لپ تاپ هایی که از پردازنده های گرافیکی RTX 20 لپ تاپ استفاده می کنند برترین عملکرد را در بین پردازنده های گرافیکی لپ تاپ دارند. اما پردازنده های گرافیکی MAX-Q با مصرف انرژی کمتر، گرمای کمتری را تولید کرده و به سازندگان لپ تاپ این امکان را می دهند که لپ تاپ هایی باریک تر و سبک تر درست کنند.

هر دو پردازنده گرافیکی از تعداد هسته های CUDA مشترک با مدل دسکتاپ بهره می برند اما در دیگر موارد اختلاف های بسیاری بین این دو پردازنده گرافیکی مشاهده می شود. از جمله این تفاوت ها می توان به فرکانس کاری پردازنده گرافیکی اشاره کرد که در مدل MAX-Q بسیار کمتر از مدل دیگر است.

اما در نهایت بهتر است عملکرد پردازنده های گرافیکی RTX 2080 لپ تاپ ر با نسخه قدیمی GTX 2080 مقایسه کنیم. در ادامه ویدئوی مقایسه دو نسل مختلف از پردازنده های گرافیکی لپ تاپ انویدیا را مشاهده می کنید.

پست های مرتبط

نسخه بتای Tower Raid Open برای بازی Dying Light 2 منتشر شد

انویدیا قدم به خاورمیانه می‌گذارد : معامله بزرگ با شرکت قطری !

مایکروسافت مشکل هدر رفتن انرژی حالت استندبای را در Surface Laptop 7 حل کرد !