مقایسه سامسونگ گلکسی A8s و هوآوی nova 4 (اولین گوشی های هوشمند با صفحه نمایش اینفینیتی O)

قطعا انقلاب جدید برای صفحات نمایش در نظر گرفته شده گوشی های هوشمند آینده رخ خواهد داد. دیگر خبری از بریدگی های و ناچ ها اضافی نخواهد بود. زمزمه چنین اتفاقی از ماه ها پیش شنیده می شد و حال دو گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A8s و هوآوی nova 4 به عنوان اولین گوشی های هوشمند مجهز به صفحات نمایش اینفینیتی O بصورت رسمی معرفی شدند.

قبل از رونمایی این گوشی های هوشمند هر دو شرکت تلاش داشتند تا در زمان کوتاه تری محصول جدید خود را رونمایی کنند، در پایان سامسونگ بود که پیروز این رقابت شد، اما هوآوی که به تازگی با غرور بالایی برای سامسونگ خط و نشان می کشد اعلام کرد که nova 4 از امکاناتی بسیار مناسب تر از گلکسی A8s برخوردار می باشد. البته پیش از این نیز هوآوی ادعا کرد که در سال میلادی جدید رتبه اول بازار فروش گوشی های هوشمند جهانی را که در حال حاضر در اختیار سامسونگ است را به خود اختصاص خواهد داد.

ما نیز تصمیم گرفتیم نقد و بررسی اجمالی از این دو گوشی هوشمند جدید را ارائه دهیم تا بیشتر با تفاوت های این محصولات جدید آشنا شوید.

صفحه نمایش

صفحات نمایش در نظر گرفته شده برای این گوشی های هوشمند هر دو توسط شرکت چینی BOE ساخته شده است. صفحات نمایش 6.4 اینچی IPC LCD با رزولوشن 1080×2310 در نظر گرفته شده، البته هوآوی اعلام کرده است حفره در نظر گرفته شده nova 4 برای محل قرار گیری دوربین سلفی نسبت به گلکسی A8s قطر کمتری دارد.

دوربین

شاید قابلیت های در نظر گرفته شده برای این گوشی های هوشمند چندان تفاوتی با یکدیگر نداشته باشند، اما اگر کیفیت سنسور های دوربین اصلی برای شما ملاک مهمی در انتخاب یک گوشی هوشمند می باشد، باید گفت که هوآوی در این زمینه برنده میدان است.

هوآوی برای اولین بار از سنسور 48 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 در کنار دو سنسور 16 مگاپیکسلی عریض و سنسور 2 مگاپیکسلی عمقی برای دوربین اصلی سه گانه این گوشی هوشمند بهره برده است. البته بهتر است بدانید nova 4 سوای مدل 48 مگاپیکسلی، مدلی با سنسور 20 مگاپیکسلی استاندارد نیز دارد.

در مقابل سامسونگ گلکسی A8s از یک سنسور 24 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7 در کنار یک سنسور 10 مگاپیکسلی تله فوتو به جای سنسور عریض در نظر گرفته شده برای هوآوی nova 4 و سنسور 5 مگاپیکسلی عمقی بهره برده است.

سنسور های 24 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی گلکسی A8s و سنسور 25 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی nova 4 در نظر گرفته شده است که تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

از دیگر برتری های nova 4 قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 2160 پیکسلی می باشد این در حالی است که گلکسی A8s کیفیت 1080 پیکسلی را به شما ارائه می دهد.

مشخصات داخلی

سامسونگ برای گلکسی A8s از پردازنده اسنپدراگون 710 بهره برده است و در مقابل هوآوی نیز برای nova 4 از چیپست Kirin 970 که آخرین نسخه نسل قبلی پردازنده ها خود می باشد استفاده کرده است. در مجموع هر دو پردانده در نظر گرفته شده پردازنده های مناسبی با توجه به میان رده بودن این محصولات به نظر می رسند، در جزئیات شاید kirin 970 عملکرد بهتری را از خود نشان دهد.

قیمت

هوآوی nova 4 با توجه به سنسور قدرتمند 48 مگاپیکسلی، با قیمت 496 دلاری روانه بازار خواهد شد و  قیمت 450 دلاری برای مدل استاندارد این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است. سامسونگ گلکسی A8s نیز از چند روز پیش با قیمت 450 دلاری پیش فروشش را شروع کرده است.

پست های مرتبط

مدل استاندارد شیائومی 15 از صفحه نمایش 1.5K LTPO و مدل پرو از صفحه نمایش 2K بهره می‌برد

سامسونگ احتمالاً مدل پایه را در سری تبلت‌های گلکسی تب اس 10 عرضه نکند

تنها چند هفته قبل از رویداد Unpacked، رنگ‌ گوشی‌های گلکسی Z Fold 6 و Z Flip 6 سامسونگ فاش شد