مقایسه پوکو X3 پرو و A52

مقایسه پوکو x3 پرو و a52 شاید از نظر قیمتی چندان منطقی به نظر نرسد. زیرا سامسونگ A52 حدود 2 برابر قیمت پوکو x3 پرو است. حال موضوع اینجاست که وقتی سری به مشخصات هر دو گوشی می‌زنیم، به فکر این می‌افتیم که آیا گوشی A52 سامسونگ ارزش خرید و پرداخت این قیمت را دارد یا نه؟ در این مقاله قصد داریم تا مقایسه کاملی بین پوکو x3 پرو و A52 انجام دهیم تا بتوانید به تصمیم‌گیری صحیح برسید.

مقایسه پوکو x3 پرو و A52 از نظر ظاهری

از نظر ابعاد هر دو گوشی تقریباً مشابه هستند. البته گوشی سامسونگ حدود 1میلی‌متر از گوشی شیائومی نازک‌تر است که این اصلاً با چشم غیرمسلح احساس نمی‌شود. هردو گوشی دارای رویه شیشه‌ای و پشت پلاستیکی هستند و ظاهری بسیار زیبا و طرح ظریف دارند. البته گوشی سامسونگ A52 حدود 20 گرم از مشخصات گوشی پوکو x3 پرو سبک‌تر است که در مدت طولانی وقتی هر دو گوشی را در دست بگیرید، تفاوت را احساس می‌کنید.

تفاوت اصلی در گواهی استاندارد این دو گوشی به وجود می‌آید. گوشی سامسونگ A52 مجهز به استاندارد گواهی IP67 است که نشان می‌دهد این گوشی تا عمق یک متری به مدت 30 دقیقه بدون مشکل باقی می‌ماند و نوعی محافظت در برابر آب محسوب می‌شود. در حالی که گوشی پوکو x3 پرو فقط به گواهی IP53 مجهز شده است که به نوعی محافظت در برابر رطوبت و پاشش آب را پشتیبانی می‌کند.

مقایسه پوکو x3 پرو و A52 از نظر نمایشگر

از نظر ابعاد نمایشگر هر دو گوشی تفاوت چندانی ندارند. در گوشی پوکو x3 پرو از تکنولوژی قدیمی IPS LCD استفاده شده است. در حالی که سامسونگ A52 را به صفحه نمایشگر SUPER AMOLED مجهز کرده‌اند که کیفیت تصویر بسیار درخشان و عالی دارد. به لطف این صفحه نمایشگر، تراکم پیکسل در اینچ گوشی سامسونگ حدود 13 واحد بیشتر از گوشی پوکو x3 پرواست. پس می‌توانید انتظار وضوح تصویر بیشتری را در گوشی سامسونگ A52 داشته باشید. هر دو گوشی دارای نرخ نوسازی 120 هرتزی هستند؛ اما گوشی سامسونگ دارای 800 نیت روشنایی تصویر است. در حالی که پوکو x3 پرو از 450 نیت روشنایی پشتیبانی می‌کند.

مقایسه پوکو x3 پرو و A52 از نظر پردازنده

پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی مثل قلب و مغز گوشی موبایل هستند. در هر دو گوشی از تراشه Snapdragon استفاده شده است. با این تفاوت که در گوشی سامسونگ A52 از پردازنده Snapdragon 750G 5G 8 نانومتری و در گوشی Poco X3 Pro از پردازنده SnapDragon 860 هفت نانومتری استفاده کرده‌اند. از نظر عملکرد می‌توان گفت که هر دو در یک سطح قرار دارند؛ اما بسیاری از گیمرها بر این باور هستند که مدل 860 عملکرد بهتری از مدل 750 دارد.

از نظر سرعت پردازش نیز هر دو مدل دارای 8 هسته پردازنده هستند. با این تفاوت که در گوشی سامسونگ از پردازنده Kyro 570 و در گوشی Poco X3 Pro از پردازنده Kyro 485 استفاده شده است. عملکرد آن‌ها در سطح یکسان نسبتاً برابر است؛ اما ظرفیت پردازش پردازنده Poco X3 Pro از سامسونگ کمی بیشتر است.

پردازنده گرافیکی هر دو مدل Adreno معروف است. با این تفاوت که در سامسونگ اس مدل 619 و در Poco X3 Pro از مدل 640 استفاده کرده‌اند. به‌صورت مختصر می‌توان گفت که Poco X3 Pro گوشی بهتری برای بازی و اجرای نرم‌افزارهای سنگین محسوب می‌شود.

مقایسه پوکو x3 پرو و A52 از نظر حافظه

هر دو گوشی در مدل‌های 128 و 256 گیگابایتی به بازار عرضه می‌شوند و کاربران می‌توانند مدل‌هایی با رم 6 یا 8 گیگابایتی را انتخاب کنند. مدل 256 گیگابایتی فقط همراه رم 8 به بازار عرضه می‌شود که می‌توان بهترین مدل هر دو گوشی دانست که قیمت بیشتری از سایر مدل‌ها هم دارد.

مقایسه پوکو x3 پرو و A52 از نظر باتری

باتری گوشی Poco X3 Pro یک باتری قدرتمند 5160 میلی‌آمپر ساعتی و باتری A52 باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی است. هر دو گوشی باتری‌های قدرتمندی دارند و تفاوت بین 600 میلی‌آمپر چندان محسوب نیست؛ اما گوشی Poco X3 Pro در عرض 59 دقیقه 100درصد شارژ می‌شود که بسیار عالی است.

مقایسه پوکو x3 پرو و A52 از نظر دوربین

معمولاً کاربران گوشی‌های سامسونگ انتظار دوربین مناسبی را از این برند دارند. به همین خاطر گوشی سامسونگ A52 مجهز به لنز 64 مگاپیکسلی واید، لنز 12 مگاپیکسلی اولترا واید، لنز 5 مگاپیکسلی ماکرو و لنز 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق است. در گوشی Poco X3 Pro اما از لنز 48 مگاپیکسلی واید، لنز 8 مگاپیکسلی اولترا واید، لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو و لنز 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق استفاده شده است. هر دو گوشی در کیفیت 4K فیلمبرداری می‌کنند. به‌صورت کلی باید گفت که تفاوت کیفیت A52 با Poco X3 Pro کاملاً محسوس است.

جمع‌بندی

 به‌صورت کلی باید گفت که گوشی Poco X3 Pro یک گوشی میان‌رده بسیار عالی است، اما به تازگی گوشی شیائومی پوکو ایکس تری gt را ارائه داده است که پردازنده قوی تری برای انجام بازی های سنگین دارد.

این مطلب تبلیغاتی است و رسانه تخصصی بنچیمو مسئولیت آن را برعهده ندارد

پست های مرتبط

اپل قصد دارد دوام محصولاتش را حتی بیشتر از قبل افزایش دهد

ویژگی Smart Crossfade اپل در iOS 18 چگونه خواهد بود ؟

تنها چند هفته قبل از رویداد Unpacked، رنگ‌ گوشی‌های گلکسی Z Fold 6 و Z Flip 6 سامسونگ فاش شد