مقایسه Fujifilm X-S20 و Sony A6700 / هیجان انگیز و ارزشمند

دوربین های هیبریدی APS-C اکنون جایگاه ویژه ای بین تولیدکنندگان محتوا پیدا کرده اند. دوربین های میان رده ای که با قیمت رقابتی، بعضی از ویژگی های مدل های رده بالا را در خود جای داده تا قابلیت های خیره کننده را به کاربرانی که جیب عمیقی ندارند هدیه دهند. در این بخش نگاهی داریم به دو دوربین هیبریدی جدید X-S20 فوجی فیلم و A6700 سونی که قابلیت های بسیار هیجان انگیزی دارند.

هر دو دوربین از جهاتی توانایی های مشابهی دارند اما بعضی از ویژگی ها و مشخصات، آنها را متمایز از دیگری می کند. همین موضوع هم می تواند هدف نهایی دوربین را مشخص کند و بگوید چه کسی به سمت خرید آنها باید بروند.


کانن برای مبارزه با Fujifilm X-S20 و Sony ZV-E10 دوربین PowerShot V100 را معرفی می کند
نگاهی به دوربین X-T5 جدیدترین شاهکار Fujifilm و مقایسه با X-T4

1. قابلیت های فیلم برداری

با توجه به اینکه سونی A6700 و فوجی‌فیلم X-S20 به عنوان دوربین‌های هیبریدی میان رده جدید شناخته می شوند، مسلماً هر دو ویژگی‌های ویدیویی چشمگیر را ارائه می‌دهند. فوجی فیلم به نوبه خود دارای حالت های فیلمبرداری با نسبت 3:2، قابلیت open-gate برای ثبت تصویر با تمام پیکسل های حسگر، نهایت فیلم برداری 6.2K با نرخ 30 فریم در ثانیه و برش (1.18x) و 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه است که برای نماهای سینماتیک با قابلیت ویرایش بالا بسیار مناسب است.

از سوی دیگر، دوربین تازه از راه رسیده A6700 سونی، فیلمبرداری 4K را با نرخ 120 فریم بر ثانیه ارائه می‌کند، هرچند که برش قابل‌توجه 1.81x را تحمیل می‌کند تا از تمام ظرفیت پیکسل های حسگر استفاده نکنید. البته نباید فراموش کرد که A6700 دارای فیلمبرداری 4K است که از خروجی سنسور 6K نمونه برداری شده.

همچنین Fujifilm X-S20 در بخش فرمت خروجی از Sony A6700 برتری دارد. در حالی که A6700 و X-S20 هر دو فیلم های 10 بیتی 4:2:2 را تولید می کنند، فوجی فیلم بجز کدک های رایج، دو گزینه کدک Apple ProRes RAW و Blackmagic RAW را ارائه می دهد. از سوی دیگر سونی فقط کدک های معمولی Sony XAVC S / XAVC S-I / XAVC HS را ارائه می دهد که ممکن است توسط همه نرم افزارهای ویرایش پشتیبانی نشود.

2. ارگونومی

هر دو دوربین A6700 و X-S20 دستگیره های بزرگتری نسبت به مدل های قبلی خود دارند که می تواند در دست بودن و ارگونومی بالاتری را ارائه کند. همچنین هر دو مدل دارای دکمه های ناوری، اسکرول ها یا کلیدهای چرخشی و دسترسی های بالایی همچون هستند تا مدیریت آنها راحت تر باشد. یک دکمه اختصاصی ضبط ویدیو در هر دو دوربین دیده می شود اما X-S20 فوجی فیلم دارای چهار حالت تنظیم بر روی PSAM است در حالی که سونی تنها دارای سه حالت سفارشی در PSAM است که البته با همان سه دکمه عملکرد قابل تنظیم تکمیلی را ارائه می کند.

بدنه X-S20 فوجی فیلم مملو از دکمه‌ است، اما به نظر می‌رسد فوجی فیلم رویکرد متفاوتی در پیش گرفته. در جایی که سونی تعداد زیادی دکمه را در اختیار شما قرار می دهد و تنظیم کارهایی که هر کدام انجام می دهند را به شما واگذار می کند، فوجی فیلم تصمیم گرفته است به جای آن از دکمه های عملکرد اختصاصی استفاده کند. A6700 و X-S20 هر دو دارای صفحه نمایش لمسی سه اینچی هستند، اما صفحه نمایش سونی وضوح بسیار پایین تری دارد و تنها 1.04 میلیون نقطه در مقایسه X-S20 با 1.84 میلیون نقطه را تجربه می کند.

3. عکاسی و فوکوس خودکار

سونی A6700 و  فوجی فیلم X-S-20 هر دو به سنسورهای 26 مگاپیکسلی BSI CMOS APS-C متکی هستند، به این معنی که هر دو باید عملکرد عالی در نور کم ارائه دهند. با این حال، چند تفاوت بین اجرای این سنسورها وجود دارد. به عنوان مثال سونی دارای ISO پایه کمی کمتر است، اما فوجی فیلم حداکثر ISO بالاتری دارد.

هر دو دوربین دارای پردازنده های به روز شده با تمام ترفندهای فوکوس خودکار مجهز به هوش مصنوعی هستند و هر دو X-S20 و A6700 فوکوس سوژه ها را به طرز تحسین برانگیزی تشخیص داده و قفل می کنند. سونی A6700 با 759 نقطه، فوکوس خودکار بیشتری نسبت به Fujifilm X-S20 با 425 نقطه دارد. با اینکه موتور فوکوس هر دو به هوش مصنوعی مجهز شده اما سونی با نقطه فوکوس بیشتر، پایداری بهتری در این بخش دارد.

در مورد عکسبرداری پشت سر هم، Fujifilm X-S20 با سرعت 20 فریم در ثانیه برای وضوح کامل و سرعت 30 فریم در ثانیه با برش این کار را انجام می دهد. بافر در X-S20 هنگام عکاسی با سرعت 8 فریم در ثانیه، بیش از 1000 عکس و در هنگام عکاسی با حداکثر سرعت 30 فریم در ثانیه، 88 تصویر RAW فشرده شده است. A6700 سونی با سرعت 11 فریم در ثانیه عکس‌های ثابت می‌گیرد، و بافر آن می‌تواند تقریباً تعداد نامحدودی از JPEG را مدیریت کند، اگرچه در 59 عکس RAW خسته می‌شود.

تثبیت کننده 5 محوره سونی A6700 توانایی های کمتری نسبت به رقیب دارد زیرا فوجی فیلم X-S20 با تثبیت کننده 7 محوره در جایگاه بالاتری قرار می گرد. این موضوع می تواند در عکاسی فضای کم نور و فیلم برداری بدون استابلایزر یا گیمبال مورد تحسین قرار گیرد.

4. جزئیات دقیق

بدیهی است که خروجی نهایی و دقت در جزئیات تنها به مشخصات فنی مربوط نمی شود. در این بخش یکی از ویژگی های خیره کننده دوربین های فوجی فیلم، شبیه ساز فیلم و عکس و البته پردازش رنگ ها است که کار نهایی را می تواند بسیار جذاب کند یا خروجی نهایی را به ادیت کمتری عادت دهد. بسیاری از کسانی که با فوجی کار می کنند در نهایت شیفته علوم رنگ و شبیه سازی فیلم فوجی فیلم می شوند.

X-S20 فوجی فیلم همچنین دارای عمر باتری بسیار بالاتری است به طوری که می توان با این دوربین 750 عکس با هر شارژ باتری گرفت در حالی که 570 عکس می توان با A6700 ثبت کرد. نه فوجی فیلم و نه سونی هیچ محدودیتی برای زمان ضبط ویدیو با این دوربین ها اعمال نمی کنند.

با توجه به بدنه کوچک این دوربین ها، هر دو مدل در زمان فیلمبرداری بیش از حد گرم می شوند، اگرچه Fujifilm X-S20 زودتر داغ می شود. به همین دلیل است که فوجی فیلم لوازم جانبی خنک کننده را برای دوربین های میان رده به فروش می رساند تا تمام مشکلات گرمای بیش از حد را به طور کامل از بین ببرد.

پست های مرتبط

آیپد مینی 7 از یک رم هشت گیگابایتی برای اجرای قابلیت Apple Intelligence بهره می‌برد

بررسی میکروکد 0x12B با پردازنده 14900KF / پرچمدارانی که پرچمی ندارند !

تراشه‌های مبتنی بر معماری ARM احتمالاً در 40 درصد از تمام نوت‌بوک‌های عرضه شده در سال 2029 به کار برده شوند