رسمی: عرضه گلکسی فولد سامسونگ به خاطر مشکلات نمایشگر به تعویق افتاد

در حالی که زمان زیادی تا عرضه گوشی هوشمند تاشدنی سامسونگ، گلکسی فولد باقی نمانده بود و این گجت منحصر به فرد به دست رسانه های حرفه ای برای انجام جعبه گشایی و بررسی های تخصصی رسیده بود، سامسونگ حالا تصمیم گرفته این گوشی هوشمند را دیرتر از موعد مقرر روانه بازار کند.

این خبر ابتدا در قالب یک شایعه منتشر شد اما حالا سامسونگ رسما این موضوع را تائید کرده است. سامسونگ با انتشار بیانیه ای، علت این اقدام را عنوان کرده است که در ادامه میخوانیم:

“ما اخیرا یک دسته بندی کاملا جدید از گوشی های موبایل را رونمایی کرده ایم. گوشی هوشمندی که از چندین فناوری و مواد جدید ساخته شده و باعث شده صفحه نمایش این دستگاه آنقدر انئطاف پذیر باشد که بتوان آن را تا کرد. در حالی که بسیاری از بررسی کنندگان، پتانسیل عظیم این دستگاه را با ما به اشتراک گذاشته اند، قسمت هایی از دستگاه را نیز به ما نشان داده اند که جای پیشرفت و بهبود دارد تا بهترین تجربه کاربری را رقم بزند. به منظور ارزیابی تمامی بازخوردها و نظرات و تست های داخلی بیشتر، تصمیم به عرضه دیرتر گلکسی فولد گرفتیم. زمان عرضه این دستگاه طی هفته های آینده اعلام خواهد شد.”

در حالی که سامسونگ اشاره مستقیمی به مشکل گلکسی فولد نداشته، احتمالا بسیاری از کاربران اخبار مربوط به این موضوع را خوانده اند. در واقع چندین گزارش مبنی بر خراب شدن و شکستن نمایشگر دستگاه تاکنون منتشر شده که به نظر علت خاصی هم نداشته اند. برخی از موارد، به دنبال برداشته شدن برچسب محافظ نمایشگر دستگاه که سامسونگ اعلام کرده بود این محافظ نباید از روی نمایشگر گلکسی فولد برداشته شود، به وجود آمده است اما مواردی هم بوده است که با وجود مراقبت زیاد، باز هم دچار مشکل شده است.

یکی از مهم ترین نقاط ضعف مشاهده شده در گلکسی فولد سامسونگ، ایمن نبودن لولاهای بالا و پائین نمایشگر بوده اند. البته به همین دلیل، باز و بسته کردن دستگاه و تغییر حالت از گوشی به تبلت یا بالعکس بسیار ساده شده است. همچنین سامسونگ اعلام کرده است که باید هشدار در مورد عدم برداشتن لایه محافظ نمایشگر را بهتر به کاربران اطلاع رسانی کند که البته کار ساده ای نیست چرا که تمام گوشی های امروزی، دارای یک لایه محافظ بر روی صفحه نمایش هستند که بعد از خرید و باز کردن جعبه، همه کاربران این برچسب را برمیدارند.

نکته مثبت اینگونه ناکامی ها این است که نقاط ضعف یک محصول پیش عرضه عمومی مشخص میشوند و چه برای کاربران و چه برای کمپانی، مشخص شدن مشکلات در تعداد کم به مراتب بهتر از یک عرضه بزرگ و بروز مشکل در هزاران دستگاه است. به هر حال گلکسی فولد یک محصول نوآورانه با قیمت بسیار بالای 2000 دلاری است و کشف مشکلات بزرگ توسط کاربرانی که آن را خریده اند به هیچ عنوان اتفاقی خوبی را برای سامسونگ رقم نمیزند. احتمالا یک یا دو ماه دیرتر گلکسی فولد وارد بازار خواهد شد و باید دید آیا مشکلات دستگاه به طور کامل رفع خواهد شد یا خیر.

منبع: wccftech

پست های مرتبط

مدل‌های بعدی آیپد پرو احتمالاً مجهز به تراشه M5 اپل باشند

کل خط تولید سری آیفون 16 اپل از تراشه A18 بهره می‌برد !

مدل استاندارد شیائومی 15 از صفحه نمایش 1.5K LTPO و مدل پرو از صفحه نمایش 2K بهره می‌برد