مک بوک پرو 2019 معرفی شد: سریع‌ترین نوت بوک مک اپل تا به امروز

اپل از مک بوک پرو 2019 به عنوان سریعترین لپ تاپ مک بوکی که تا به امروز ساخته شده یاد میکند. نسل جدید مک بوک حرفه ای اپل به پردازنده های نسل هشتم و نهم اینتل مجهز شده و برای اولین بار، اپل از پردازنده هشت هسته ای بسیار قدرتمند در داخل نوت بوک خود استفاده کرده است.

نسخه 15 اینچی 2019 با نوار لمسی و مدل 13 اینچی بروزرسانی شده

حالا کاربرانی مانند طراحان، تولیدکنندگان محتوا و هر دسته از کاربرانی که به یک مک بوک بسیار قدرتمند با توان پردازشی فوق العاده بالا نیاز دارند میتوانند مک بوک پرو 2019 را در لیست خرید خود قرار دهند. اپل نوار لمسی یا همان تاچ بار را برای هر دو مدل 13 و 15 اینچی مک بوک پرو 2019 تعبیه کرده است. از تغییرات مهم صورت گرفته در طراحی مک بوک های جدید اپل باید به استفاده از نسل چهارم کلیدهای پروانه این شرکت در صفحه کلید دستگاه اشاره کرد که به ادعای اپل، حس بهتر در تایپ و مقاومت بالاتر را به ارمغان میآورد.

به گفته اپل، مک بوک پرو جدید این شرکت دو برابر عملکرد سریعتری نسبت به مک بوک پرو مجهز به پردازنده چهار هسته ای دارد و همچنین 40 درصد سریعتر از دستگاهی با پردازنده شش هسته ای عمل میکند. نسخه 15 اینچی نوت بوک جدید اپل به پردازنده Core i9 اینتل با فرکانس کاری 2.40 گیگاهرتز و هشت هسته پردازشی تجهیز شده که در حالت توربو، فرکانس هسته ها تا 5 گیگاهرتز تقویت میشود.

همراهی توسط 32 گیگابایت رم DDR4 با فرکانس 2400 مگاهرتز، 4 ترابایت حافظه پر سرعت SSD NVMe و تراشه گرافیکی Radeon Pro 560x به همراه 4 گیگابایت حافظه ویدئویی، این لپ تاپ را به یک کامپیوتر شخصی قابل حمل بسیار قدرتمند تبدیل کرده است.

کاربران حرفه ای فتوشاپ با این دستگاه میتوانند 75 درصد تصاویر را ویرایش کنند. ویرایشگران فیلم نیز با استفاده از Final Cut Pro X میتوانند همزمان 11 شبیه سازی مختلف را در رزولوشن 4K انجام دهند. با ترک پد بزرگ Force Touch، آزادی عمل زیادی به کاربران ارائه میشود تا کارها با ژست های حرکتی، سریع و دقیق انجام شوند.

بهترین نمایشگر، برای سریع ترین مک بوک

چنین نوت بوکی با این همه قدرت و توانایی، نیاز به یک صفحه نمایش شایسته و در خور دارد. اپل با اطلاع از این موضوع، مک بوک پرو امسال را با بهترین نمایشگری که تا به امروز در این دستگاه ها دیده ایم همراه کرده است. مقدار روشنایی نمایشگر این دستگاه 500 نیت گزارش شده که البته تائید نشده که این حداکثر مقدار روشنایی است و از فناوری True Tone و رنگ گاما P3 میز پشتیبانی میکند.

اپل مک بوک پروهای 2019 را به تراشه امنیتی T2، چهار پورت تاندربولت 3 که یکی از این پورت ها قابلیت اتصال نمایشگر اکسترنال با رزولوشن 5K را دارد، مجهز کرده است. امکان اتصال گرافیک اکسترنال، شارژ دستگاه و فضای ذخیره سازی از دیگر قابلیت های این پورت است.

قیمت و زمان عرضه

قیمت پایه در نظر گرفته شده برای نسخه 13 اینچی مک بوک پرو، 1799 دلار است و مدل 15 اینچی با قیمت پایه 2399 دلار روانه بازار خواهد شد. هر دو مدل از امروز در فروشگاه های خرده فروشی و آنلاین اپل در دسترس کاربران قرار گرفته اند.

منبع: wccftech

پست های مرتبط

مایکروسافت مشکل هدر رفتن انرژی حالت استندبای را در Surface Laptop 7 حل کرد !

کامپیوتکس 2024 : لپ‌تاپ جذاب Z1A شرکت ACEMAGIC دو صفحه نمایش دارد !

تست DLSS 3.0 با RTX 4050 لپ تاپ