میزان عرضه جهانی پلی استیشن 4، از 96 میلیون دستگاه عبور کرد

این روزها شرکت های بزرگ دنیای فناوری، گزارشات مالی جدید خود را منتشر میکنند و همراه با آن، اطلاعاتی از عملکرد خود را در طول سال مالی گذشته در اختیار رسانه ها قرار میدهند که بعضا مهم و جذاب هستند. به طور مثال روز گذشته خواندیم که سونی در جریان انتشار گزارش مالی سه ماهه اخیر، اعلام کرده است که کنسول نسل بعدی این کمپانی تا یک سال آتی معرفی نخواهد شد. همچنین این کمپانی ژاپنی تعداد عرضه پلی استیشن 4 را نیز در گزارش مالی 2018 خود ذکر کرده است.

در مجموع، سونی در طول یک سال مالی گذشته خود که در 31 ماه مارس 2019 به پایان رسیده، موفق به عرضه 17.8 میلیون دستگاه کنسول پلی استیشن 4 شده است. به واسطه این اعداد و ارقام میتوانیم نتیجه بگیریم که در آخرین سه ماهه گذشته، سونی 2.6 میلیون دستگاه پلی استیشن 4 وارد بازار کرده است و به طور کلی، سازنده ژاپنی از زمان معرفی این کنسول تا به امروز، بالغ بر 96.8 میلیون دستگاه PS4 به فروش رسانده است. با ادامه روند فروش پلی استیشن 4، میتوان انتظار داشت که در ماه های آینده، میزان فروش این دستگاه به 100 میلیون دستگاه برسد.

برای سال مالی آینده که در 31 مارس 2020 به پایان میرسد، سونی از اهداف و انتظارات خود نیز صحبت کرده است و این کمپانی انتظار دارد 16 میلیون دستگاه دیگر از پلی استیشن 4 را به بازار عرضه کند که در مقایسه با سال قبل، انتظار سونی 2 میلیون دستگاه کاهش پیدا کرده که اصلا اتفاق غافل گیر کننده ای نیست. به هر حال عمر مفید پلی استیشن 4 رو به پایان است و با نزدیک شدن به زمان معرفی پلی استیشن 5، فروش نسخه فعلی کاهش پیدا خواهد کرد. با این حال 16 میلیون دستگاه در یک سال آن هم در چنین زمانی رقم بزرگی است که باید دید آیا سونی به این هدف خواهد رسید یا خیر.

در نهایت سونی در گزارش مالی 2018 خود خاطر نشان کرده است که درآمد کمپانی هم از لحاظ افزایش تعداد مشترکین سرویس پلی استیشن پلاس و فروش نرم افزار، بیشتر شده است و کل فروش کمپانی در مقایسه با سال مالی 2017، حدودا 19 درصد افزایش پیدا کرده است. بعد از سالها، بالاخره میزان فروش پلی استیشن 4، کنسول موفق سونی در حال کاهش است اما کمپانی محبوب ژاپنی، همچنان هدف های مثبتی برای خود تعیین کرده است.

منبع: DualShockers

پست های مرتبط

فضای جهان‌باز بازی Ghost of Yotei ماهیت تکراری‌بودن کمتری نسبت به Ghost of Tsushima دارد

بازی Gran Turismo 7 در پلی‌استیشن 5 پرو از 8K با نرخ 60 فریم پشتیبانی می‌کند

لیست بازی‌هایی که برای پلی استیشن 5 پرو بهینه هستند افزایش یافت