نحوه حل مشکل تاریکی بازی های PS1 / PSP بر روی Playstation 5

دسترسی داشتن به بازی کلاسیک پلی استیشن 1 بسیار هیجان انگیز است، مخصوصا اینکه بتوانید آنها را با کیفیت بسیار بالا تجربه کنید. اما اجرای این بازی ها بر روی کنسول پلی استیشن 5 همراه با مشکلاتی هم بوده است که تیره شدن تصویر یکی از شایع ترین های آنهاست.

رفع تیرگی و خشک شدن بازی ها

مرحله اول: اولین قدمی که می توانید امتحان کنید این است که محدوده RGB کنسول خود را تغییر دهید. این به این دلیل است که اگر برد با تنظیمات تلویزیون شما مطابقت نداشته باشد، ممکن است بازی‌ها در هنگام اجرای بازی‌ها در PS5 تیره، خشک یا خاموش به نظر برسند.

برای تغییر محدوده RGB باید موارد زیر را انجام دهید

1. کنسول پلی استیشن 5 خود را روشن کنید.

2. در مرحله بعد، باید به صفحه اصلی بروید. اگر قبلاً آنجا نبوده اید، می توانید دکمه PS را در DualSense  فشار داده و نگه دارید. همچنین می توانید سریع دکمه PS را فشار داده و سپس نماد خانه را انتخاب کنید.

3. از صفحه اصلی، نماد چرخ دنده واقع در گوشه سمت راست بالا را پیدا کرده و انتخاب کنید.

4. در صفحه اول منوی تنظیمات، به پایین بروید و Screen and Video را انتخاب کنید.

5. پس از ورود به منوی Screen and Video، باید از ستون سمت چپ Video Output و سپس در سمت راست RGB Range را انتخاب کنید.

6. تنظیمات Limited و Full را تست کنید تا ببینید آیا هر یک از اینها باعث می شود بازی های PS1 و/یا PSP دقیق تر به نظر برسند.

مرحله دوم:  تنظیم خودکار HDR روی همیشه روشن، رنگ بازی‌های غیر HDR مانند PS1 و PSP کلاسیک را به HDR تبدیل می ‌کند. در نتیجه، تبدیل ممکن است در نهایت خیلی تیره، بیش از حد شسته شده یا مشکلات رنگ دیگری داشته باشد.

برای خاموش کردن HDR خودکار، می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

به صفحه اول منوی تنظیمات در سیستم PlayStation 5 یا PlayStation 5 Digital Edition خود بازگردید.

بعد، باید Screen and Video را انتخاب کنید.

در داخل منوی  Screen and Video، ابتدا باید Video Output را در سمت چپ و سپس HDR را در سمت راست انتخاب کنید.

در منوی پاپ آپ کوچک  HDR، توصیه می کنیم On When Supported را انتخاب کنید. با استفاده از این تنظیم، HDR  فقط برای بازی هایی فعال می شود که به صورت بومی از آن پشتیبانی می کنند. بازی‌های غیر HDR تبدیل نمی‌شوند.

3. اگر ترجیح می‌دهید HDR در کل سیستم را برای بازی‌های PS1 و PSP فعال نگه دارید، می ‌توانید HDR  را در PS5 خود نیز تنظیم کنید.

برای انجام این کار، به Settings > Screen and Video > Video Output > Adjust HDR بروید. در چند صفحه بعدی، می توانید محدوده HDR سیستم پلی استیشن 5 خود را تنظیم کنید. مطمئن شوید که دستورالعمل های روی صفحه را دنبال می کنید.

4. همچنین می توانید تنظیمات از پیش تعیین شده بازی های PS1 و PSP را تغییر دهید. شبیه ‌ساز بازی‌ های کلاسیک در PS5 شما دارای فیلترهای پیش‌فرض، رترو کلاسیک و مدرن است که نحوه نمایش رنگ‌ها را تغییر می‌دهد.

امیدوارم که با مطالعه این مطلب بتوانید مشکلات بازی های پلی استیشن 1 را بر روی PS5 از بین ببرید.

پست های مرتبط

روش حل کردن معمای سکه در بازی Silent Hill 2

نسخه بازسازی‌شده بازی Red Dead Redemption با قیمت 49.99 دلار در 29 اکتبر برای PC عرضه می‌شود

طبق یک پژوهش جدید 53% از گیمرها بازی‌های تک‌نفره را ترجیح می‌دهند