نسخه ریمستر بازی Beyond Good & Evil در سال 2024 عرضه می‌شود

قرار است که یک بازی کلاسیک کالت (با طرفداران خاص) در سال آینده ریمستر شود. یوبی‌سافت اعلام کرد که در حال کار بر روی انتشار مجدد Beyond Good & Evil در بیستمین سالگرد آن است که انتظار می‌رود در اوایل سال 2024 عرضه شود. برای این نسخه این احتمال وجود دارد که هفته آینده در The Game Awards که در هفتم دسامبر برگزار می‌شود، چیزهای بیشتری ببینیم یا بشنویم.

البته این کل ماجرا نیست. یوبی‌سافت حتی نسخه ناتمام بازی را در یوبی‌سافت پلاس آپلود کرده است. این شرکت اعلام کرده است که: «این نسخه نشان دهنده بازی نهایی نیست.» در مورد اینکه انتشار در زمان سالگرد بازی شامل چه مواردی می‌شود، یوبی‌سافت فقط تنها اظهار کرده است که «تعهد ما برای ارائه بازی‌ای که انتظارات بالای طرفداران ما را برآورده کند تزلزل ناپذیر است و ما وقف آن هستیم که آن را به تجربه‌ای تبدیل کنیم که واقعاً میراث نسخه اصلی را ارج می‌نهد.» فهرست مشخصات بازی Beyond Good & Evil در ایکس‌باکس که اکنون حذف شده است، نشان می‌داد که این بازی از گرافیک 4K و 60 فریم در ثانیه، کنترل‌ها و صدای بهبود یافته همراه با ویژگی‌های کاملاً جدید ذخیره خودکار و ذخیره متقاطع پشتیبانی می‌کند.

در حالی که این یک خبر خوب برای طرفداران بازی محبوب علمی تخیلی، اکشن و ماجراجویی است، یک بار دیگر سؤالاتی را در مورد آنچه برای نسخه بعدی بازی اتفاق می‌افتد ایجاد می‌کند. Beyond Good & Evil 2 اولین بار در سال 2008 معرفی شد و در E3 در سال 2017، کارگردان Michel Ancel (که از آن زمان بازنشسته شده است) اظهار کرد که هنوز در «روز صفر» فرآیند توسعه است. او گفت: «هنوز کار زیادی برای انجام دادن وجود دارد، اما ما اکنون واقعاً باور داریم که این بازی را می سازیم.» اوایل سال جاری، یوبی‌سافت اصرار داشت که دنباله آن هنوز در حال توسعه است.

Beyond Good & Evil یک بازی ویدئویی در سبک اکشن و ماجراجویی است که توسط یوبی سافت توسعه و منتشر شده است که در اواخر سال 2003 برای پلتفرم‌های مختلف منتشر شد. داستان بازی در شهری جزیره ای به نام Hillys می‌گذرد که مورد حمله یک نژاد بیگانه شوم به نام DomZ قرار دارد. پلیرها نقش جید، یک عکاس 20 ساله را بر عهده می‌گیرند که گروهی از کودکان یتیمی را که والدینشان در حملات گم شده‌اند، جذب کرده است. این بازی دارای یک داستان پیچیده است که شامل شخصیت‌هایی جالب در یک دنیای بازی زنده و زیبا است.

گیم‌پلی اصلی بازی Beyond Good & Evil شبیه به عناوین اخیر Zelda است و با سیاه‌چال های مملو از معما، حمل و نقل وسیله نقلیه، سیستم مبارزه بصری و ظروف قلب (برای پر کردن HP) همراه می‌شود. بازی همچنین شامل سطوح مخفی‌کاری، مسابقه هاورکرافت، سکانس‌های تیراندازی کلاسیک و عناصر به سبک پلتفرمر است. داستان حول محور سفر جید می‌چرخد، زیرا او حقیقتی را در پشت بخش آلفا، یک نیروی نظامی نخبه که علیه DomZ می‌جنگد، کشف می‌کند. همانطور که جید و متحدانش، شبکه IRIS، برای افشای یک توطئه عظیم و پایان دادن به جنگ تلاش می‌کنند، باید با تبلیغات بخش آلفا که توسط یک رسانه فاسد پخش می‌شود، مقابله کنند.

در حالی که Beyond Good & Evil به دلیل داستان، شخصیت‌ها و گیم‌پلی‌اش مورد تحسین قرار گرفته است، برخی از منتقدان استدلال می‌کنند که روایت بازی تکراری است و مکانیک‌های گیم‌پلی آن به اندازه سایر عناوین اصلاح‌شده نیست. با این حال، ترکیب منحصر به فرد بازی از اکشن، ماجراجویی و داستان سرایی به جایگاه کلاسیک آن کمک کرده است و تا به امروز همچنان طرفداران را به خود جذب می‌کند.

پست های مرتبط

هیده‌آکی ایتسونو شرکت بازی‌سازی CAPCOM را ترک کرد

بازی نمادین چندنفره Wizard101 روی کنسول عرضه خواهد شد

مروری بر مشخصات فاش‌شده کنسول PS5 Pro پس از رویداد Gamescom 2024