نسخه نهایی بازی Cyberpunk 2077 در 5 دسامبر منتشر می‌شود

CD Projekt Red انتشار Cyberpunk 2077: Ultimate Edition را در 5 دسامبر 2023 اعلام کرده است. این نسخه که برای پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس سری ایکس و اس و رایانه‌های شخصی در دسترس است و شامل بازی پایه و الحاقیه Phantom Liberty می‌شود که آن را به یک بازی کامل تبدیل می‌کند.

بازی Cyberpunk 2077 برای پلیرهای نسخه Ultimate اولین باری است که به صورت فیزیکی با طرح‌های جدید امروزی در دسترس خواهد بود، قبلاً تنها نسخه پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان از این بازی به صورت فیزیکی در دسترس بودند. این نسخه شامل بازی پایه با هر به‌روزرسانی منتشر شده، از جمله به‌روزرسانی رایگان 2.0 است که بسیاری از سیستم‌های بازی را بازنگری کرد و سلاح‌ها، وسایل نقلیه و لباس‌های جدید و همچنین تمام DLC‌ های رایگان را اضافه کرد.

علیرغم عملکرد ضعیف اولیه Cyberpunk 2077 روی کنسول‌ها در زمان عرضه، توسعه‌دهنده از آن زمان در بازی تغییراتی اعمال کرد و تا اکتبر 2023 بیست و پنج میلیون نسخه فروخت. الحاقیه Phantom Liberty که در 26 سپتامبر منتشر شد، تغییرات قابل توجهی را در بازی ایجاد کرد، از جمله یک سیستم پرک جدید، هوش مصنوعی بهبودیافته، و بسته شدن ماجراهای معماهای خاص درون بازی. نسخه Ultimate شامل تمام به‌روزرسانی‌های قبلی CD Projekt Red برای بازی می‌شود و آن را به یک بسته بازی یک‌جا برای تجربه کامل Cyberpunk 2077 تبدیل می‌کند. نسخه Ultimate در دو فرمت دیجیتال و فیزیکی برای Xbox Series X|S، PlayStation 5 و PC در دسترس خواهد بود و نسخه Xbox تنها نسخه موجود به صورت دیسک فیزیکی است. انتظار می‌رود نسخه Ultimate شصت دلار قیمت داشته باشد و برای خرید دیجیتالی در سراسر جهان و به صورت فیزیکی در بازارهای منتخب در دسترس خواهد بود.

Cyberpunk 2077 با مشکلات زیادی از جمله مشکلات فنی، بازاریابی گمراه‌کننده و انتظارات برآورده نشده مواجه شد. راه‌اندازی بازی با اشکالات، خرابی‌ها و مشکلات عملکردی، به خصوص در کنسول‌های نسل آخر، باعث انتقادات گسترده و حتی بازپرداخت شد. CD Projekt Red، توسعه‌دهنده بازی، با واکنش‌های شدیدی به دلیل ادعای بیش از حد ولی چیزی در چنته نداشتن مواجه شد، زیرا محصول نهایی پتانسیل‌هایش را برآورده نکرد. علاوه بر این، داستان و مضامینی که در بازی Cyberpunk وجود دارد، غیرقابل ربط به نسل کنونی دیده می‌شود که این هم به مشکلات بازی می‌افزاید. شکست بزرگ Cyberpunk 2077 چالش‌های پیش روی استودیوهای بازی را در ارائه پروژه‌های بلندپروازانه و در مقیاس بزرگ برجسته کرد.

پست های مرتبط

استودیو Capcom به طور رسمی به بازی Resident Evil 9 اشاره کرد

نسخه بتای Tower Raid Open برای بازی Dying Light 2 منتشر شد

نسخه‌های آینده فناوری DLSS انویدیا می‌توانند از هوش مصنوعی برای ساخت تکسچرها، اشیا و کاراکترها استفاده کنند