هاست و دامنه چه هستند و چه کاربردی دارند؟

هاست و دامنه اصلی از اصلی ترین ملزومات وب سایت ها بوده و بدون اینها هیچ سایتی نمی تواند فعالیت داشته باشد. پس بنابراین هاست و دامنه را می توان به عنوان زیرساخت سایت قلمداد کرد. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات مفید در خصوص هاست و دامنه هستید و همچنین قصد راه اندازی سایت را دارید پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید. لازم به ذکر است در انتها شما را با یک راهکار ساده آشنا خواهیم کرد که بتوانید به ساده ترین شکل ممکن، صاحب وبسایت شوید.

دامنه چیست و چه کاربردی دارد؟

هر سایت یک آدرس اینترنتی دارد که به آن نام دامنه گفته می شود. در واقع با استفاده از این آدرس اختصاصی می توان به محتوا آن سایت از طریق مرورگر دسترسی پیدا کرد. برای داشتن دامنه می بایست آنرا ثبت کنیم و هر سال آن را تمدید نماییم. برای ثبت دامنه در ابتدا می بایست عمل Whois را انجام دهیم که به معنی استعلام آزاد بودن دامنه است. اگر دامنه آزاد باشد به این معنی که در اختیار شخص یا مجموعه دیگری نباشد می توان آنرا ثبت و برای سایت خود استفاده کرد.

هاست چست و چه کاربردی دارد؟

هاست یک فضای اختصاصی در اینترنت است که اطلاعات و محتوای هر سایت در آن قرار می گیرد. این فضا توسط شرکت های هاستینگ تهیه و ارائه می شود که می بایست بسته به نیاز خود از آنها استفاده نماییم. هاست ها معمولا به دو نوع هاست لینوکس و هاست ویندوز متداول هستند که هاست لینوکس به دلایل زیر از محبوبیت بیشتری برخوردار است:

  • سادگی اجرای سایت در هاست لینوکس
  • وجود سیستم های مدیریت محتوای پیشرفته و متنوع
  • وجود ابزارهای متعدد برای توسعه آسان وب سایت
  • هزینه کمتر در اجرا و توسعه

نحوه راه اندازی سایت با هاست و دامنه

نحوه کار به این شکل است که در ابتدا هاست و دامنه با هم سفارش داده می شود. با سفارش همزمان هاست و دامنه از یک شرکت هاستینگ کار کمی ساده تر می شود چون تنظیمات اتصال آنها بصورت خودکار صورت می گیرد. اما اگر بخواهید آنها را بصورت مجزا تهیه نمایید در ابتدا می بایست دامنه را ثبت و مشخص نمایید و در ادامه نسبت به سفارش ها با آدرس آن دامنه که در واقع آدرس سایت شما خواهد بود اقدام نمایید. پس از خرید هاست، یکسری اطلاعات به شما داده می شود که در آن مقادیر DNS ذکر می شود. شما با تنظیم کردن آن مقادیر بر روی دامنه، کار ست کردن هاست و دامنه را انجام می دهید. پس از اینکه هاست و دامنه را سفارش داده و ثبت کردیم می توانیم نسبت به نصب سیستم مدیریت محتوا که یک نرم افزار مدیریت سایت است اقدام نماییم. سایت ساز وردپرس در حال حاضر محبوب ترین سیستم مدیریت محتوای دنیاست و سایت های بسیار خوبی را می توان با آن راه اندازی کرد.

یک پیشنهاد ویژه برای شما

اگر با نحوه راه اندازی سایت آشنایی ندارید ما یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم تا بتوانید به ساده ترین شکل ممکن صاحب وبسایت شوید. مجموعه میزبان فا طرحی ویژه را تدارک دیده است که در آن شما تنها با خرید هاست، سایر ملزومات مانند دامنه و … را به همراه راه اندازی رایگان آن در اختیار خواهید داشت! به این معنی که تنها با ثبت یک سفارش می توانید یک سایت آماده به کار را تحویل بگیرید! برای ثبت سفارش بر روی تصویر زیر کلیک کنید

پست های مرتبط

گوگل ترنسلیت 110 زبان جدید را به سرویس ترجمه خود اضافه کرد

اطلاعات جدیدی از طراحی گوشی آیفون 16 اپل منتشر شد

اپل در رقابت با شیائومی و هواوی بر سر عرضه هدفون در چین شکست خورد