هرآنچه باید از گوگل پیکسل 3a ایکس ال بدانیم

گوگل پیکسل 3a ایکس ال

بالاخره انتظار ها به سر رسید و گوشی های میان رده گوگل نیز معرفی شدند. گوگل پیکسل 3a ایکس ال و پیکسل 3a بصورت رسمی در مراسمی رونمایی شدند. بعد از روند موفقیت آمیز سری فوق العاده پیکسل گوگل، بار دیگر بعد از سری میان رده Nexus این بار گوشی های هوشمند میان رده این شرکت بار دیگر روانه بازار شدند تا آمار فروش جهانی این شرکت موفق را نیز بهبود بخشند.

طراحی و صفحه نمایش

طراحی در نظر گرفته شده برای پیکسل 3a ایکس ال، تفاوت چندانی با پیکسل 3 ایکس ال نداشته و از همان طراحی جذاب و البته ساده برای این گوشی هوشمند نیز استفاده شده است. اما این گوشی میان رده به نسبت بزرگ خاندان خود یعنی پیکسل 3 ایکس ال از وزن کمتری برخوردار می باشد. وزن نزدیک به 20 گرمی سبک تز این گوشی هوشمند به دلیل استفاده از بدنه پلی کربنات در نظر گرفته شده برای آن می باشد. این در حالی است که پیکسل 3 ایکس ال از شیشه و فلز در طراحی خود بهره برده بود.

گوگل پیکسل 3a ایکس ال

صفحه نمایش 6 اینچی آمولد در نظر گرفته شده، شاید به نسبت مدل گرانقیمت این گوشی از اندازه کمی کوچکتر بهره برده باشد اما کیفیت تصویر HDR10 زا به شما ارائه می کند. گوگل برای صفحه نمایش این محصول میان رده خود از شیشه Asahi Dragontrail glass بهره برد. این در حالی است که پیکسل 3 ایکس ال از صفحه نمایشی با شیشه محافظ Gorilla Glass، همانند محافظ صفحه نمایش در نظر گرفته شده برای سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس، استفاده کرده بود.

دوربین

همانطور که گفته بودیم، پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال با بهره بردن از تنها یک سنسور برای دوربین اصلی اما دوربینی قدرتمند، تعجب همگان را برانگیخت و توانست غول قدرتمندی چون آیفون ایکس اس مکس را در تست عکاسی با قعال بودن حالت شب شکست دهد. گوگل تمام تلاش خود را داشته تا برای این محصولات میان رده خود نیز، سنسور های دوربین قدرتمندی را در نظر بگیرد.

پیکسل 3a ایکس ال نیز از سنسور 12 مگاپیکسلی  IMX363 سونی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 بهره برده. این دوربین اصلی قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K با نرخ 30 فریم در ثانیه را نیز خواهد داشت. قابلیت بسیار جذاب و کارآمد لرزشگیر اپتیکال در نظر گرفته شده برای این سنسور قطعا در بهبود کیفیت فیلمبرداری و تصاویر ثبت شده این گوشی هوشمند کمک شایانی خواهد کرد.

گوگل پیکسل 3a ایکس ال

همانطور که یکی از اصلی ترین نقاط قوت گوشی های سری پیکسل گوگل، عملکرد فوق العاده حالت شب بود، این گوشی هوشمند میان رده نیز ار قابلیت بسیار جذاب با عملکرد عالی Night Sight برای عکاسی در شب و نور کم، بهره خواهد برد. پیکسل 3a ایکس ال از سنسور 8 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 برای دوربین سلفی خود بهره برده. این سنسور دوربین سلفی قابلیت تصویر برداری با کیفیت 1080 پیکسلی را با نرخ 30 فریم در ثانیه را نیز خواهد داشت.

پردازنده و باتری

این اولین بار است که گوگل برای محصولات خود از پردازنده میان رده ای بهره مند می شود. در حالی که پیش از این گوگل سعی داشته تا بهترین پردازنده های ممکن را برای محصولات خود انتخاب کند. پردازنده اسنپدراگون 670 نیز برای این گوشی هوشمند میان رده در نظر گرفته شده است.

گوگل پیکسل 3a ایکس ال

گوشی میان رده گوگل به نسبت پیکسل 3 ایکس ال از باتری قدرتمند تر 3700 میلی آمپری بهره برده. یکی از دلایل اصلی برای چنین تصمیمی، پردازنده ضعیف تر در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند به نسبت پیکسل 3 ایکس ال می باشد، که به طبع مصرف انرژی بیشتری را با خود به همراه خواهد داشت و خوب منطقی است که باتری قدرتمند تری برای این گوشی هوشمند میان رده در نظر گرفته شود.

پست های مرتبط

مدل استاندارد شیائومی 15 از صفحه نمایش 1.5K LTPO و مدل پرو از صفحه نمایش 2K بهره می‌برد

سامسونگ احتمالاً مدل پایه را در سری تبلت‌های گلکسی تب اس 10 عرضه نکند

تنها چند هفته قبل از رویداد Unpacked، رنگ‌ گوشی‌های گلکسی Z Fold 6 و Z Flip 6 سامسونگ فاش شد