همکاری Xbox و هوش مصنوعی Inworld در ساخت NPC های واقعی‌تر

ایکس‌باکس با Inworld که یک استارت‌آپ هوش مصنوعی مخصوص صنعت گیم است شریک شده است. این هوش مصنوعی NPC های واقعی‌تری را با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی مولد ایجاد می‌کند.

هدف این همکاری ساخت یک جعبه ابزار جدید است که به توسعه‌دهندگان بازی کمک می‌کند تا شخصیت‌های متنوع‌تر و گسترده‌تر هوش مصنوعی را برای NPC‌ های درون بازی ایجاد کنند. این جعبه ابزار شامل یک کوپایلت طراحی هوش مصنوعی است که اسکریپت‌های دقیق، درخت‌های گفتگو (روند پیش بردن مکالمه در بازی) و ماموریت‌ها را برای توسعه‌دهندگان بازی می‌سازد، همچنین یک موتور اجرای کاراکتر هوش مصنوعی جدید که می‌تواند مستقیماً در کلاینت بازی ادغام شود، به NPC ها اجازه می‌دهد داستان‌ و مراحل بازی را به صورت پویا ایجاد کنند.

مشارکت Xbox و Inworld به Inworld امکان دسترسی به تخصص مایکروسافت در حوزه هوش مصنوعی مولد که شامل راه‌حل‌های هوش مصنوعی مبتنی بر ابر (cloud-based)، مانند Azure OpenAI و Bing Chat است، و همچنین تجربه توسعه بازی‌اش در Xbox را می‌دهد. این عمل روند توسعه Inworld را تسریع می‌کند و به آن اجازه می‌دهد تا ابزارهای هوش مصنوعی مولد روان‌تری ایجاد کند که توسعه‌دهندگان بازی در آینده بتوانند از آن استفاده کنند.

بر اساس مطالعه‌ای که توسط Inworld انجام شد، 99 درصد از گیمرها فکر می‌کنند که NPC‌ های پیشرفته AI باعث بهبود گیم‌پلی می‌شوند و 84 درصد از گیمرها احساس می‌کنند که این NPC‌ ها «تفاوت اساسی» در گیم‌پلی ایجاد می‌کنند. این مطالعه همچنین نشان داد که 81 درصد از گیمرها مایل‌اند برای NPC های پیشرفته که بر اساس هوش مصنوعی هستند، هزینه بیشتری بپردازند. هدف مشارکت Xbox و Inworld رفع این نگرانی‌ها با ایجاد NPC‌ های جذاب و پویاتر است که می‌توانند با اقدامات درون بازی سازگار شوند و داستان‌های شخصی‌سازی‌شده‌ای را در بازی ارائه دهند.

Inworld روی NPC‌ های هوش مصنوعی کار می‌کند که به سؤالات پلیرها واکنش نشان می‌دهند، دقیقاً مانند اینکه ChatGPT یا Bing Chat به سؤالات معمولی پاسخ می‌دهند. این NPC های هوش مصنوعی می‌توانند به صداهای منحصر به فرد پاسخ دهند و شامل گفت‌وگوهای متنوعی باشند. از فناوری Inworld می‌توان برای حالت روایتی نیز استفاده کرد، بنابراین همراهان در بازی‌های RPG می‌توانند در مورد گروه‌هایی از دشمنان یا پلیرهای پیش رو هشدار دهند.

هدف کوپایلت هوش مصنوعی ایکس‌باکس و Inworld کاهش زمان و محدودیت‌های منابع در طول تولید است و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد بازی‌ها را سریع‌تر ارسال کنند و جهان‌ها و داستان‌های گسترده‌تر و همه‌جانبه‌تری بسازند. این کوپایلت به عنوان دستیار توسعه‌دهندگان بازی عمل می‌کند، ایده‌های خلاقانه آن‌ها را می‌گیرد و آن‌ها را به موارد جذابی در بازی تبدیل می‌کند. هدف این مشارکت ارائه یک مجموعه ابزار هوش مصنوعی چندپلتفرمی در دسترس است تا به سازندگان در طراحی بازی کمک کند.

مایکروسافت این هوش مصنوعی را تنها به عنوان یک ابزار اختیاری برای توسعه‌دهندگان بازی ارائه می‌دهد، بنابراین تصمیم‌گیری در مورد سطح هوش مصنوعی در عناوین آینده بازی‌ها به عهده آن‌ها خواهد بود. همکاری بین Xbox و Inworld گام مهمی در جهت ایجاد NPC های جذاب و پویاتر است که می‌توانند با اقدامات درون بازی سازگار شوند و داستان‌های مختلفی را در بازی ارائه دهند. این همکاری به توسعه‌دهندگان بازی کمک می‌کند تا شخصیت‌های هوش مصنوعی متنوع‌تر و گسترده‌تری برای NPC‌ های درون بازی ایجاد کنند که در نهایت باعث بهبود گیم‌پلی و بهبود تجربه کلی بازی برای گیمرها می‌شود.

پست های مرتبط

کل خط تولید سری آیفون 16 اپل از تراشه A18 بهره می‌برد !

مدل استاندارد شیائومی 15 از صفحه نمایش 1.5K LTPO و مدل پرو از صفحه نمایش 2K بهره می‌برد

سامسونگ احتمالاً مدل پایه را در سری تبلت‌های گلکسی تب اس 10 عرضه نکند