هوش مصنوعی Gemini Nano گوگل فرد را از تماس‌های کلاه‌برداری مطلع می‌کند

Gemini Nano کوچک‌ترین مدل زبان هوش مصنوعی گوگل، ارتقای بزرگی دریافت کرده، به طوری که این شرکت در جریان رویداد I/O 2024 توضیح داد که این تغییر به کاربران کمک می‌کند تا از کلاهبرداری جلوگیری کنند. در واقع، آنقدر هوشمند شده که به افراد بی‌خبر کمک می‌کند تا در مورد هرگونه خطر احتمالی در مورد سرقت اطلاعات خصوصی آنها مانند شماره ملی یا جزئیات حساب بانکی هشدار بدهد.

در طول نمایش این ویژگی، یک شماره ناشناس با تلفن گیرنده تماس می‌گیرد و می‌گوید که وجوه بانکی فرد در خطر است و باید به مکان امنی منتقل شود. دقیقاً در این لحظه، هوش مصنوعی Gemini Nano گوگل مکالمه را قطع می‌کند و به درستی به فرد اطلاع می‌دهد که تماس احتمالاً با هدف کلاهبرداری است و اعلانی را نشان می‌دهد که بانک‌ها هرگز از شما نمی‌خواهند پول خود را به جای دیگری منتقل کنید تا آن را ایمن نگه دارید. گوگل دیروز گفت: «Gemini Nano به محض تشخیص فعالیت مشکوک، مانند درخواست شماره ملی و اطلاعات بانکی، در وسط تماس به شما هشدار می‌دهد.»

برای افراد ساده‌لوح، هوش مصنوعی Gemini Nano به بهترین دوست ایده‌آلشان تبدیل خواهد شد. با این حال، این هوش مصنوعی در حالی که می‌تواند اطمینان‌بخش باشد، می‌تواند باعث ناراحتی دیگران هم بشود. به عنوان مثال، همه از اینکه یک هوش مصنوعی به تماس‌هایشان گوش بدهند احساس خوبی ندارند. خوشبختانه، هوش مصنوعی Gemini Nano به صورت محلی بر روی گوشی‌های هوشمند اندرویدی اجرا می‌شود، به این معنی که با پردازش صوتی روی گوشی هوشمند، داده‌ها باید روی آن باقی بمانند، اما هرگز نمی‌توان خیلی به این مسئله مطمئن بود. به هر حال، این یک واقعیت شناخته شده است که گوگل از هزاران داده کاربر برای بهبود کیفیت خدمات خود استفاده می‌کند، بنابراین احتمالاً از این اطلاعات هم برای ادامه بهبود هوش مصنوعی Gemini Nano استفاده خواهد کرد.

پست های مرتبط

اپل به زودی آپدیت iOS 18.0.1 را برای رفع باگ‌های iOS 18 منتشر می‌کند

آیفون 16 پرو مکس اپل در تست افتادن گوشی به خوبی عمل نکرد و گلس جدید سرامیک شیلد ترک خورد !

آپدیت جدید OxygenOS 15 وان‌پلاس شباهت زیادی با iOS 18 اپل دارد