هیولاهای درنده از ORIGIN در لباس لپ تاپ

کمی فکرتان را از بازار نابسمان سخت افزار و لپ تاپ داخلی دور کنید و چشمانتان را ببندید. حالا به این فکر کنید که یک لپ تاپ دارید که تمام اجزای آن را خودتان انتخاب کرده اید آن هم از بهترین قطعات موجود. بعد از لیست کردن قطعاتی که هر کدام از آنها به تنهایی از وسع خرید ما بدور است، حال نوبت به دیزاین بیرونی و رنگ های جذاب و دلربا است تا لپ تاپتان را از هر آن چه که قبلا موجود بوده متمایز کند.

شرکت ORIGIN واقع در فلوریدا تنها بر اساس ساخت کامپیوترها و لپ تاپ های سفارشی شکل گرفته است. این شرکت که در سال 2009 کار خود را شروع کرده است، برای بسیاری از کاربران نا شناخته است اما باید بدانید که حتی افرادی مثل مدیران انویدیا هم محصولات این شرکت را بارها برای تجربه عملکردی بی نظیر پیشنهاد داده اند.

این شرکت اخیرا از دو لپ تاپ رده بالای خود رونمایی کرده است که به واقع باید هر دو محصول را هیولایی در این میدان دانست. دو لپ تاپ جدید ORIGIN با نام های EON15-S و EVO17-S روانه بازار شده اند.

ORIGIN EON15-S

یکی از هیولاهای این شرکت لپ تاپی است 15 اینچی که از ساختار عالی و البته ظاهری جذاب بهره برده است. در بخش ظاهری با محصولی روبرو هستیم که از بدنه ای فلزی و شاسی مستحکمی ساخته شده است. با باز کردن لپ تاپ با نمایی روبرو هستیم که مشخص است برای کوچکترین اجزای آن ساعت ها وقت صرف شده است. صفحه نمایش 15.6 اینچ با قابی باریک پوشیده شده است که حس تصویر بی نهایت را به کاربر منتقل می کند. این لپ تاپ از نمایشگری با رزولوشن 1080×1920 پیکسل از نوع IPS سود می برد که با روکش مات خود می تواند بازدهی بهتری را در محیط های روشن داشته باشد.

کمی پایین تر از نمایشگر، صفحه کلید ترکیبی مکانیکی قرار گرفته است که با نورپردازی RGB، فضای متفاوتی را برای کاربر به ارمغان آورده است. با نرم افزار اختصاصی کاربر می تواند رنگ های متفاوت را برای بخش های مختلف صفحه کلید در نظر بگیرد یا شدت روشنایی آن را کم یا زیاد کند.

در بخش ظاهری در کنار انتخاب رنگ های اختصاصی و جذاب که نمود بسیار جذابی به این لپ تاپ بخشیده است، مشتری می تواند نام مورد نظر یا برند شرکت را به صورت یک نوشته حک شده یا نورانی در پشت لپ تاپ داشته باشد. این میزان از شخصی سازی برای اولین بار است که تا این سطح در ساخت یک لپ تاپ به کار گرفته می شود.

برای قدرت بخشیدن به این لپ تاپ ORIGIN از نسل هشتم پردازنده های اینتل استفاده کرده است. پردازنده مورد نظر این شرکت برای EON15-S مدل Core i7-8750H است. این پردازنده 6 هسته ای با معماری 14 نانومتری ساخته شده است و می تواند فرکانس کاری استاندارد 2.2 گیگاهرتز و فرکانس توربو 4.1 گیگاهرتز را به همراه 9 مگابایت کش داشته باشد.

مشتری می توان برای پردازنده گرافیکی بین کارت های GTX 1050 Ti 4GB و GTX 1060 6GB یک گزینه را انتخاب کند. انتخاب این دو کارت برای ارائه بروی این لپ تاپ و استفاده از نمایشگر 1080 پیکسل، کاملاً منطقی است و البته تنها در این صورت است که کاربر می تواند نهایت فریم را در بازی ها تجربه کند. البته باید این نکته را هم اشاره کنیم که با وجود 2 پورت Mini DisplayPort و 1 پورت HDMI، کاربر می تواند تصویر را همزمان در 4 مانیتور گسترش دهد.

مشتریان برای EON15-S می توانند 15 بسته پیشنهادی از حافظه را برای لپ تاپ خود در نظر بگیرند. این رم ها از ظرفیت های 8 تا 64 گیگابایت، از 3 برند و 2 فرکانس کاری متفاوت تشکیل شده اند.

همچنین کاربران می توانند حافظه خشک یا سالید های مختلف را برای لپ تاپ خود سفارش دهند و البته این انتخاب ها برای سالید دوم هم صدق می کند. مشتریان می توانند هر دو درگاه M.2 را از بین ظرفیت های 256 گیگابایت تا 2 ترابایت انتخاب کنند.

در بخش سیستم صوتی هم ORIGIN سنگ تمام گذاشته است. در بخش صدای داخلی استفاده از کارت Sound Blaster Cinema 3 می تواند تجربه ای خاص را برای شنیدن صدا و موسیقی به همراه داشته باشد. البته این شرکت برای مشتریانی که خیلی به صدا اهمیت می دهند 3 مدل کارت صدای اکسترنال را هم در نظر گرفته است که همه مدل ها از بهترین های این زمینه هستند.

و آخرین نکته در مورد مدل 15 اینچ که بسیار جذاب است، وزن 1.54 کیلوگرمی این مدل است. باورتان می شود تمام این خوبی ها تنها با وزن 1.45 کیلوگرم؟

ORIGIN EVO17-S

اما مدل 17 اینچ این لپ تاپ با داستانی متفاوت به میدان آمده است. این شرکت ثابت کرد که می شود قدرت بی نظیر را با وزنی بسیار کم همراه ساخت. چه چیزی برای یک گیمر بهتر از این که لپ تاپی با سخت افزار قدرتمند را در اختیار داشته باشد آن هم با وزن بسیار کم 2.99 کیلوگرم !.

شرکت ORIGIN برای لپ تاپ 17 اینچ خود در کنار پردازنده Intel Core i7-8750H از پردازنده بسیار قدرتمند Intel Core i9-8950HK استفاده کرده است. این پردازنده با معماری ساخت 14 نانومتری، از فرکانس کاری استاندار 2.9 گیگاهرتز و فرکانس توربو 4.8 گیگاهرتز بهره می برد. مقدار 12 مگابایت کش و حداکثر توان مصرفی 45 وات از دیگر مشخصات این پردازنده است.

در بخش نمایشگر ORIGIN برای مدل 17 اینچ کم کاری نکرده است. گزینه های بسیار جذابی مانند سفارش یک نمایشگر 17.3 اینچ با رزولوشن 1080×1920 پیکسل و البته نرخ بروزرسانی 144 هرتز !! یا نمایشگری با رزولوشن 2160×3840 پیکسل. مطمئناً اگر مشتری خوره بازی باشد گزینه اول را انتخاب می کند ولی اگر گرافیست باشد گزینه دوم.

برای انتخاب کارت گرافیک، کاربر تنها می توان یک گزینه را برای لپ تاپ خود در نظر بگیرد و آن هم گزینه ای نیست جز NVIDIA GeForce GTX 1070 8GB.

و اما برای انتخاب حافظه، گزینه های انتخابی مدل 15 اینچ را کاملاً از یاد ببرید. این شرکت برای هیولای خود 19 گزینه را پیش روی مشتری گذاشته است. حافظه هایی با ظرفیت های 8 تا 64 گیگابایت از 3 برند ولی با فرکانس های 2400 مگاهرتز، 2666 مگاهرتز، 2800 مگاهرتز، 2933 مگاهرتز و 3000 مگاهرتز !، برای این محصول قابل سفارش است.

در بخش ذخیره سازی مشتریان با ظرفیت های 250 گیگابایت تا 4 ترابایت روبرو هستند. مدل 17 اینچ در بقیه موارد کاملا مشابه مدل 15 اینچ است.

پست های مرتبط

مایکروسافت مشکل هدر رفتن انرژی حالت استندبای را در Surface Laptop 7 حل کرد !

کامپیوتکس 2024 : لپ‌تاپ جذاب Z1A شرکت ACEMAGIC دو صفحه نمایش دارد !

تست DLSS 3.0 با RTX 4050 لپ تاپ

1 دیدگاه

فلاح مرداد 12, 1397 - 4:54 ب.ظ
بسیار عالی بود
دیدگاه بگذارید