وان پلاس 7 و 7 پرو معرفی شدند: با پرچمداران حقیقی وان پلاس آشنا شوید

وان پلاس از جمله سازندگان چینی متفکر، خلاق و با پرستیژ خاص است که با اینکه تعداد مدل های تولید شده توسط این کمپانی مانند دیگر همتایان فراوان نیست اما به جرات میتوان گفت وان پلاس هیچ وقت یک گوشی هوشمند بد تولید نکرده است. این کمپانی بیشتر به واسطه پرچمداران خود که لقب قاتل پرچمداران دیگر سازندگان را به دوش می کشد معروف است. به همین دلیل رویدادهای سالیانه وان پلاس، از محبوب ترین رویدادهای صنعت موبایل هستند. حالا وان پلاس 7 و وان پلاس 7 پرو با توپ پر از راه رسیده اند. پرچمدارانی که شاید بتوان آنها را واقعی ترین پرچمداران وان پلاس تا به امروز خواند.

امروز وان پلاس در رویدادی که بسیار انتظارش را میکشیدیم، دو گوشی هوشمند جدید رده بالا را معرفی کرد که طبق انتظار، یک پرچمدار استاندارد و یک نسخه حرفه ای را از وان پلاس شاهد هستیم. تفاوت ها میان دو پرچمدار جدید وان پلاس به اندازه ای است که بتوان وان پلاس 7 را یک پرچمدار معمولی و وان پلاس 7 پرو را یک پرچمدار منحصر به فرد نامید. وان پلاس 7 نسبت به برادر رده بالاتر خود با قیمت 499 یورویی کمی ارزان تر است، کوچک تر است و با برخورداری از یک ناچ قطره ای در بالای نمایشگر، زرق و برق کمتری دارد. با اینکه نمایشگر هر دو مدل از پنل AMOLED تشکیل شده اما با وجود تفاوت در میزان رزولوشن، انتظار کیفیت بالاتری از وان پلاس 7 پرو داریم.

با این حال هنوز هم میتوان با اطمینان، وان پلاس 7 را یک پرچمدار واقعی خطاب کرد. این دستگاه مجهز به چیپست قدرتمند اسنپدراگون 855 به همراه حداکثر 8 گیگابایت رم LPDDR4X و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی سریع UFS 3.0 به همراه دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با سنسور IMX586 سونی است که با تثبیت گر اپتیکال و لنز ثانویه 5 مگاپیکسلی عمق سنج برای بهره از حالت پرتره همراه شده است. از دیگر نقاط مشترک وان پلاس 7 و 7 پرو میتوان به پوشش شیشه ای گوریلا گلس در هر دو طرف آنها، اسپیکر استریو دوگانه و سنسور اثر انگشت اپتیکال یکپارچه با نمایشگر اشاره کرد. از نظر ظرفیت باتری، با باتری 3700 میلی آمپر ساعتی وان پلاس 7 معمولی از برادر بزرگتر خود کمی پائین تر است.

اما به سراغ پرچمدار جذاب تر شرکت وان پلاس بریم. وان پلاس 7 پرو را میتوان یک پرچمدار حرفه ای از نظر کیفیت نمایشگر، دوربین و صدا نسبت به پرچمدار نسل گذشته وان پلاس به شمار آورد. وان پلاس نام نمایشگر این محصول را  Fluid AMOLED گذاشته است که یک پنل 6.67 اینچی با رزولوشن QHD+ و رفرش ریت 90 هرتزی است. علاوه بر حرکت روان انیمیشن ها در رابط کاربری، این نمایشگر قابلیت پردازش تصاویر با کیفیت با رنگ های HDR10 + پلاس را نیز دارد.

اما یکی از جذاب ترین قسمت های وان پلاس 7 پرو، مربوط به دوربین سلفی دستگاه است. با این پرچمدار میتوانید از تمام نمایشگر استفاده کنید و از کیفیت بالا و حاشیه های ناچیز آن لذت ببرید بدون اینکه نیاز باشد ناچ یا حفره ای را روی نمایشگر تحمل کنید. چرا که وان پلاس از دوربین سلفی بالا جهنده 16 مگاپیکسلی یا به اصطلاح از مکانیزم پاپ-آپ در نسخه پرو پرچمدار خود استفاده کرده است که کارکرد آن برای بیش از 300 هزار سیکل مورد آزمایش قرار گرفته است. سیستم امنیتی این دوربین نیز جالب توجه است که اگر احیانا گوشی در حین گرفتن عکس سلفی از دست شما سقوط کند، سنسور شتاب سنج این اتفاق را تشخیص میدهد و لنز را در کسری از ثانیه جمع میکند تا از آسیب دیدن آن جلوگیری کند.

دوربین اصلی وان پلاس پرو را یک لنز بزرگ 1.2 اینچی با سنسور IMX586 و رزولوشن 48 مگاپیکسلی و اندازه پیکسل 0.8 میکرومتر تشکیل داده است. میزان گشادگی دیافراگم لنز f/1.6 است و از ویژگی هایی مانند سیستم های OIS و EIS برخوردار است. با قابلیت جدید UltraShot نیز HDR+ فعال میشود که به ادعای وان پلاس، در این حالت دستگاه میتواند تصاویری 4 برابر روشن تر ثبت کند. لنز تله فوتو 8 مگاپیکسلی پرچمدار وان پلاس امکان زوم اپتیکال 3 برابری را فراهم میکند. یک لنز عریض 16 مگاپیکسلی نیز ترکیب سه گانه دوربین اصلی این پرچمدار را تکمیل کرده است.

همچنین دوربین اصلی دستگاه قادر به ضبط ویدئو 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه است و دارای دو حالت ضبط صحنه آهسته که عبارتند از 1080P با سرعت 240fps و 720p با سرعت 480fps می باشد. یک فلاش LED دوگانه و لیزر فوکوس خودکار نیز از دیگر قابلیت های دوربین وان پلاس 7 پرو است. همچنین وان پلاس از نسل سوم سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر که بزرگتر از قبل است استفاده کرده و با ترکیب بهینه سازی نرم افزاری، سرعت اسکن اثر انگشت اکنون بیشتر از قبل شده است.

وان پلاس طی همکاری با Dolby، اسپیکرهای استریو را برای 7 پرو توسعه داده است و در حالی که هنوز خبری از جک هدفون 3.5 میلی متری در این پرچمدار نیست، این شرکت نسل بعدی هدفون بلوتوث خود را نیز معرفی کرده است. گفتنیست این هدفون از aptX HD پشتیبانی میکند و با شارژ کامل، 14 ساعت بی وقفه موزیک پخش میکند.

 از نظر سخت افزارهای اصلی، تنها تفاوت کلیدی بین 7 پرو و مدل استاندارد، حافظه رم 12 گیگابایتی و فضای ذخیره سازی 256 گیگابایتی است و در بخش های دیگر، تفاوتی بین این دو وجود ندارد. انرژی مورد نیاز 7 پرو توسط یک باتری 4000 میلی آمپرساعتی تامین میشود و به فناوری جدید Warp Charge نیز مجهز است که این فناوری قادر به کنترل دمای دستگاه هنگام شارژ است. قیمت پایه وان پلاس 7 پرو 670 دلار و بالاترین نسخه این پرچمدار 750 دلار قیمت گذاری شده است.

منابع: The Vergegsmarena

پست های مرتبط

بررسی مانیتور گیگابایت Aorus FI32U : سریع، واضح و جذاب

هر آنچه در مورد Galaxy Z Fold 6 و Galaxy Z Flip 6 می‌دانیم

هر دو مدل آیفون 16 پرو و پرومکس اپل با لنز پریسکوپ مجهز می‌شوند