وجود دو مدل از پردازنده‌های لو رفته نسل جدید AMD در کره‌جنوبی تایید شد!

همانطورکه در مطلب معرفی اطلاعات افشا شده در خصوص پردازنده‌های نسل 3000 رایزن گفتیم، شرکتAMD پس از سالها عقب‌ماندگی و دوری از بازار، بالاخره توانسته در زمینه دستیابی به پردازنده‌های با فناوری ساخت7 نانومتری از اینتل پیشی بگیرد. به این ترتیب و با توجه به قیمت‌های حدودی فاش شده برای پردازنده‌های جدید AMD، احتمالاً موجب خواهد شد کاربرانی که برای خرید سیستمشان هنوز سراغ پلتفرم‌های موجود در بازار از پردازنده‌های اینتل نسل هشتم یا نهم و یا نسل دوم پردازنده‌های رایزن نرفته‌اند، تا زمان تایید و عرضه رسمی پردازنده‌های نسل سوم AMD منتظر بمانند.

طبق اطلاعات  افشاء شده قبلی، عرضه این پردازنده‌ها در فاصله بین دو نمایشگاه مهم حوزه فناوری یعنی CES در اوایل سال جاری میلادی و کامپیوتکس تایوان در ماه ژوئن و تابستان 2019 به تدریج صورت خواهد‌گرفت و در این فاصله و به طور همزمان نیز، اطلاعات دقیق‌تر و تبلیغات پیش از  معرفی رسمی هر مدل، به تایید اطلاعات فاش شده قبلی یا اعلام مشخصات  نهایی و صحیح خواهد پرداخت.

بنر تبلیغاتی عجیب: حدس بزنید و جایزه بگیرید

یک نمونه از این تبلیغات نیز در حالی که بیش از 72 ساعت از افشای اطلاعات اولیه نگذشته است، در کره جنوبی اتفاق افتاده است!
یک نماینده فروش شرکت AMD، با راه اندازی کمپینی از کاربران و مشتریانش خواسته است تا پرفورمنس و امتیاز دو پردازنده Ryzen 7 3700X و Ryzen 5 3600X را در نرم افزار معتبر Cinebench حدس زده و درصورت حدس صحیح یکی از همین پردازنده‌ها را هدیه بگیرند!

این تبلیغ، وجود این دو مدل را  که البته دور از ذهن نیز نبود، به طور قطعی برای کاربران تایید کرده و به تدرج باید شاهد آغاز تبلیغات بر سر بنچمارک‌ها و آمار و ارقام پیش از عرضه محصولات جدید و رقیب کش AMD باشیم و البته احتمالاً به زودی منتظر واکنش اینتل پس از درز امتیازها و نتایج اولیه این پردازنده ها و حواشی جذاب و رقابتی این دو برند قدرتمند بمانیم.

پست های مرتبط

پردازنده‌های Core Ultra 300 از سری Panther Lake اینتل با معماری جدید NPU5 عرضه می‌شوند و قابلیت‌های هوش مصنوعی بالایی را به همراه می‌آورند

اینتل میکروکد 0x12B را به عنوان راه‌حل نهایی برای مشکلات ناپایداری پردازنده‌های نسل سیزدهم و چهاردهم خود در نظر گرفت

اپل نسخه iOS 18.0.1 را برای رفع باگ‌های iOS 18 منتشر کرد