پردازنده های جدید اینتل برای نوت بوک و الترابوک ها

اینتل برای توسعه پردازنده های نسل هشتم Core دست به تولید مدل های جدیدی با پسوند U (با نام رمز Whiskey Lake) و پسوند Y (با نام رمز Amber Lake) زده که به زودی روی نوت بوک ها و الترابوک ها نصب و روانه بازار می شوند. پردازنده های سری U برای نوت بوک ها و سری Y برای دستگاه های تبدیل شوند (تبلت-لپ تاپ) طراحی و تولید می شوند.

اینتل در پردازنده های جدید خود به عوامل متعددی توجه داشته که شامل عملکرد پردازشی بهتر، طول عمر باتری بهتر و همچنین ارائه برخی ویژگی های سخت افزاری مانند شبکه گیگابیتی می شود. در سال های گذشته، عملکرد پردازشی CPU های اینتل در سطح قابل قبولی قرار نداشتند ولی در نقطه مقابل، شارژ دهی باتری نوت بوک ها و الترابوک های مجهز به پردازنده های Intel در سطح بسیار خوبی ارزیابی شدند. با توجه به نیاز کاربران به قدرت پردازشی بیشتر، اینتل به ویژگی های سخت افزاری پردازنده های خود توجه ویژه ای داشته و هم اکنون ترکیب بسیار خوبی از عملکرد و طول عمر باتری در اختیار کاربران قرار می گیرد.

پردازنده های نسل هشتم سری U اینتل برای اولین بار به کارت شبکه مجتمع از نوع گیگابیتی مجهز شدند که در مقایسه با نسل های گذشته، دوازده برابر سرعت اتصال بیشتری ارائه می دهند. همچنین در بخش قدرت پردازشی نسبت به یک کامپیوتر شخصی با طول عمر 5 سال، در حدود دو برابر عملکرد بهتری به نمایش می گذارند. عملکرد بهتر در استفاده از مجموعه نرم افزار های Office و وبگردی، تولید محتوی، ساخت، ویرایش و به اشتراک گذاری ویدئوهای 4K/360 (5 تا 6 برابر عملکرد بهتر در خصوص ویدئوهای 4K) کاملا مشهود خواهد بود. عملکرد کلی SOC های جدید اینتل شامل CPU و GPU مجتمع در بازی ها نیز بهتر از نسل های گذشته خواهد بود.

پردازنده های سری Y جدید نیز در بخش شبکه Wi-Fi و شبکه LTE با عملکرد بهتری در دسترس کاربران قرار می گیرند. با توجه به نیاز کاربران الترابوک ها به طول عمر بالای باتری، پردازنده های جدید سری Y چنین نیازی را به خوبی برآورده می سازند و علاوه بر شارژدهی بهتر، عملکرد پردازشی بهتری نسبت به نسل های گذشته ارائه می دهند.

 طبق ادعای اینتل، پردازنده های سری Y در حالت استاندارد قادر به شارژدهی به مدت 16 ساعت خواهند بود و در صورتی که بهینه سازی های مرتبط با Power Option روی سیستم عامل اعمال شود، این زمان به 19 ساعت افزایش خواهد یافت. محصولات جدید اینتل در سری U شامل سه مدل Core i3-8145U، Core i5-8265U و Core i7-8565U و در سری Y شامل Core m3-8100Y، Core i5-8200Y و Core i7-8500Y می شوند.

پست های مرتبط

AOC مانیتور گیمینگ AGON PRO PD34 الهام‌گرفته از پورشه 911 را معرفی کرد

اینتل و BOE نمایشگر لپ‌تاپ 1 هرتزی را برای کاهش مصرف 65 درصدی معرفی کردند

طبق بنچمارک GFXBench تراشه A18 Pro عملکرد بهتر اما مصرف انرژی بدتری نسبت به تراشه A17 Pro دارد