چرا نمایشگاه IFA 2018 جایگاه خود را از دست داد؟

نمایشگاه IFA 2018 به عنوان رویداد تخصصی در حوزه موبایل و تجهیزات وابسته، هر ساله در شهر برلین آلمان برگزار می شود و در سال های گذشته، شرکت های تولید کننده به معرفی و رونمایی از جدیدترین دستاورد های خود می پرداختند. اما در سال 2018 چنین رویکردی توسط تولید کنندگان اتخاذ نشد و شاهد افول شدید IFA 2018 بودیم. در ادامه به دلایل مهم کم رونق شدن نمایشگاه IFA 2018 می پردازیم.

کمترین انتظار از IFA 2018، رونمایی جدیدترین گوشی های هوشمند توسط برند های تولید کننده است. هر چند پیش از این، اپل همواره مراسم های اختصاصی خود را برای این موضوع انتخاب می کرد، اما سایر برند ها مانند سامسونگ، هواوی، سونی و اچ تی سی با یک پرچمدار خاص در نمایشگاه IFA حضور می یافتند. نمایشگاه IFA 2018 را می توان یکی از کم رونق ترین دوره های آن در طول تاریخ برگزاری دانست، دوره ای که سامسونگ، ال جی، شیائومی، اوپو و هواوی در خلال برگزاری آن برنامه ای برای محصولات آینده و جدید خود نداشتند.

سامسونگ پیش از IFA 2018 از جدیدترین گوشی پرچمدار خود یعنی Galaxy Note 9 رونمایی کرد. برند کره ای ال جی برای معرفی LG V40 زمانی بعد از نمایشگاه ایفا را انتخاب کرده و چنین سیاستی توسط مدیران هواوی برای معرفی Huawei Mate 20 اتخاذ شده است. برند های چینی مانند Oppo، Xiaomi و VIVO نیز محصولات جدید خود را در زمانی پیش یا پس از ایفا 2018 و به احتمال فراوان در مراسمی اختصاصی رونمایی کرده یا خواهند کرد.

شیائومی با گوشی پرچمدار پوکوفون قصد دارد تا در مقابل بزرگان موبایل قد علم کند و تا کنون نیز در بازاریابی و تبلیغات پیش از معرفی به خوبی عمل کرده است. برند VIVO نیز پیش از این در رویداد های مهم فوتبالی حضور پر رنگی برای تبلیغات محصولات خود داشته و استقبال عمومی از گوشی های پیشین این برند نیز مناسب ارزیابی شده است.

رونمایی سونی از XPERIA XZ3 و الجی از G7 One و G7 Fit یکی از نکات مثبت نمایشگاه IFA 2018 بود. سونی به دلیل عدم معرفی پرچمداران سامسونگ، ال جی و هواوی در این نمایشگاه، سود فراوانی از این موضوع برده و به موفقیت در بازار جهانی امیدوار خواهد بود.

باید این گونه عنوان کرد که شرکت های تولید کننده گوشی هوشمند، نمایشگاه IFA را مکان مناسبی برای رونمایی نمی دانند یا اینکه زمان برگزاری آن مناسب نیست. به نظر می رسد که ایفا جایگاه رسمی و قدرتمند خود را در میان برند ها و بازدید کنندگان از دست داده و جایگاه از دست رفته نیز به این سادگی به روال سابق خود باز نمی گردد.

پست های مرتبط

اپل به زودی آپدیت iOS 18.0.1 را برای رفع باگ‌های iOS 18 منتشر می‌کند

آیفون 16 پرو مکس اپل در تست افتادن گوشی به خوبی عمل نکرد و گلس جدید سرامیک شیلد ترک خورد !

آپدیت جدید OxygenOS 15 وان‌پلاس شباهت زیادی با iOS 18 اپل دارد