چهار ویژگی اصلی پردازنده اسنپدراگون 855

پردازنده اسنپدراگون 855 طی مراسمی بصورت رسمی معرفی شد. با رونمایی از این پردازنده جدید کوآلکام نیز به عرصه پردازنده های 7 نانومتری پیوست. این چیپست قدرتمند قرار است برای گوشی های هوشمند سال میلادی آینده 2019 استفاده شود. قطعا با توجه به بنچمارک های گرفته شده از این پردازنده قدرتمند و کسب امتیاز بالاتر به نسبت چیپست A12 بایونیک اپل و Kirin 980 هوآوی، در حال حاضر بهترین پردازنده حال و حاضر 7 نانومتری محسوب می شود.

هسته هایی قدرتمند تر از همیشه

به احتمال زیاد پردازنده اسنپدراگون 855 برای گوشی های هوشمند سامسونگ و هوآوی برای اولین بار استفاده خواهد شد. این پردازنده قدرتمند شامل یک هسته اصلی و قدرتمند Kryo 485 با سرعت 2.84 گیگاهرتز و سه هسته Kryo 485 با سرعت 2.42 گیاگاهرتز و چهار هسته Kryo 485 با سرعت 1.8 گیگاهرتز می باشد.

استفاده از چنین هسته های قدرتمندی باعث افزایش عملکرد 45 درصدی به نسبت نسل های قبلی و 25 درصدی نسبت به اسنپدراگون 845 داشته است. در مقابل مصرف انرژِی نیز بسیار کمتر از قبل شده است.

پردازنده گرافیکی قدرتمند اما کوچکتر

کوآلکام همواره در زمینه پردازنده های گرافیکی قدرتمند عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده است. در اسنپدراگون 845 از پردازنده گرافیکی آدرنو 640 بهره برد و عملکرد خوبی را از خود نشان داد. حالا اسنپدراگون 855 قرار است از همین پردازنده گرافیکی ولی با بهبود 20 درصدی عملکرد همراه خواهد بود.

بروزرسانی قابلیت AI (هوش مصنوعی)

قابلیت یادگیری ماشین یا همان هوش مصنوعی در نسل های جدید پردازنده ها به موردی با اهمیت تبدیل شده است. اسنپدراگون 855 نیز قرار است برای هوش مصنوعی از پردازش گر هشت هسته ای 690 بهره می گیرد. به گفته کوآلکام موتور جدید AI در نظر گرفته شده با در نظر گرفتن CPU و GPU قابلیت انجام هفت تریلیون عملیات در ثانیه را خواهد داشت که عملکرد سه برابری نسبت به اسنپدراگون 845 را از خود نشان داده است.

ISP هوشمند تر و توانمند تر

با استفاده از ISP 380 که قرار است برای این پردازنده قدرتمند استفاده شود قابلیت پشتیبانی از یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و دو دوربین 22 مگاپیکسلی اصلی را به شما می دهد. همچنین پشتیبانی از استاندارد جدید HDR10 پلاس، حالت پرتره برای فیلم ها و HEIF از جمله قابلیت های دیگر ای پردازنده قدرتمند می باشد. با استفاده از این تکنولوژِ های جدید کوآلکام بیان کرده است این پردازنده 7 نانومتری قرار4 برابر مصرف انرژِی بهتر را به نسبت اسنپدراگون 845 خواهد داشت.

منبع: androidauthority

پست های مرتبط

پردازنده‌های Core Ultra 300 از سری Panther Lake اینتل با معماری جدید NPU5 عرضه می‌شوند و قابلیت‌های هوش مصنوعی بالایی را به همراه می‌آورند

اینتل میکروکد 0x12B را به عنوان راه‌حل نهایی برای مشکلات ناپایداری پردازنده‌های نسل سیزدهم و چهاردهم خود در نظر گرفت

اپل نسخه iOS 18.0.1 را برای رفع باگ‌های iOS 18 منتشر کرد