چه محصولاتی در رویداد 30 اکتبر اپل معرفی خواهند شد؟

اپل در حال تدارک مقدمات برگزاری رویداد 30 اکتبر است و طبق گمانه زنی های صورت گرفته، محصولات جدید این کمپانی شامل تبلت های سری آیپد و لپ تاپ های سری مک بوک معرفی خواهند شد. اپل پس از معرفی و رونمایی آیفون های جدید XR/XS/XS MAX در تدارک معرفی سایر محصولات خود پیش از پایان سال 2018 میلادی است.

اپل شعار There’s more in the making را برای ایونت 30 اکتبر خود در نیویورک برگزیده و دعوت نامه های مربوط به رسانه ها را ارسال کرده است. محصولات احتمالی برای معرفی شامل تبلت های 10.5 و 12.9 اینچی از سری iPad Pro، مک بوک ایر 13 اینچی با صفحه نمایش رتینا و مک مینی می شوند.

تبلت های iPad Pro در حال حاضر رقیب بسیار سر سختی دارند و مایکروسافت با به کارگیری فناوری و سخت افزار های قابل توجه، گوی سبقت را از اپل ربوده است. از این رو تیم کوک و شرکا باید به سختی تلاش کنند تا محصولاتی قابل رقابت تولید کنند که کاری دشوار و غیر ممکن برای اپل نیست.

مک بوک ایر اپل در سال 2017 با یک تغییر کلی روانه بازار شد و ظرفیت پایه حافظه رم دستگاه از 4 گیگابایت به 8 گیگابایت افزایش یافت و بهینه سازی در بخش صفحه نمایش و طراحی بدنه به زمانی دیگر موکول شد. به نظر می رسد که در نهایت زمان به روز رسانی عمده برای مک بوک ایر فرا رسیده و شایعاتی در خصوص تجهیز آنها به صفحه نمایش رتینا به گوش می رسد.

مک مینی هم به عنوان مینی پی سی اپل از سال 2014 تاکنون به روز رسانی نشده و اکنون پس از 4 سال زمان مناسبی برای این کار است. پیش بینی می شود که Mac Mini جدید اپل از پردازنده های سری Core-Y نسل هشتم اینتل استفاده کننده که نسبت به نسل های گذشته، تعداد هسته و رشته های بیشتری را ارائه می دهند.

مک بوک ایر جدید نیز به طور حتم از پردازنده های نسل هشتم سری Core-U مجهز خواهند شد و با توجه به عدم بهره مندی آنها از گرافیک مجزا در نسل های گذشته، در نسل جدید نیز پردازنده گرافیکی مجزا در MacBook Air جدید استفاده نخواهد شد. تبلت های iPad Pro نیز همانند آیفون های جدید به چیپ ست 7 نانومتری A12 Bionic مجهز خواهند شد تا کارایی آنها نسبت به نسل های گذشته، افزایش یابد.

یک احتمال جالب توجه دیگر در خصوص آیپد پرو ها منتشر شده که جایگزینی پورت USB Type-C با پورت لایتنینگ را محتمل می داند. هر چند پورت Type-C به شدت فراگیر شده، اما اپل بار ها ثابت کرده که در مقابل تغییرات به شدت مقاومت می کند و بعید به نظر می رسد که پورت لایتنینگ از iPad Pro ها حذف شود.

پست های مرتبط

اپل به زودی آپدیت iOS 18.0.1 را برای رفع باگ‌های iOS 18 منتشر می‌کند

آیفون 16 پرو مکس اپل در تست افتادن گوشی به خوبی عمل نکرد و گلس جدید سرامیک شیلد ترک خورد !

آپدیت جدید OxygenOS 15 وان‌پلاس شباهت زیادی با iOS 18 اپل دارد