کارت گرافیک AORUS Master RTX 4070 SUPER یکی از بهترین‌ها در عملکرد!

با عرضه کارت گرافیک های سفارشی RTX 4070 SUPER گیگابایت با دست پر به میدان رقابت آمده است. گیگابایت قدرتمندترین خنک کننده خود را برای AORUS Master RTX 4070 SUPER انتخاب کرده تا بهترین عملکرد را برای یک چالش هیجان انگیز عرضه کند. این کارت گرافیک توانایی خوبی در خنک شدن، عملکرد بیشتر نسبت به نسخه مرجع و اورکلاک دارد. اما …

زمانی که صحبت از TDP یا توان حرارتی شد، RTX 4070 SUPER با 220 وات یکی از نمونه های ارزشمند در بخش مقایسه عملکرد به مصرف است. گیگابایت حداکثر TDP مجاز را برای این کارت نسبت به نسخه Founders Edition فراتر برده به طوری که اکنون 240 وات را برای سفارشی خود ستاپ کرده است اما این تمام ماجرا نیست. تمام این گفته ها برای این است که بدانید کارت‌های رده بالای RTX 4070 SUPER معمولاً روی توان 242 وات یا 255 وات قفل می‌شوند. اما AORUS Master RTX 4070 SUPER از گیگابایت یک استثنا است زیرا این کارت با یک افزایش عظیم در بخش توان حرارتی حتی به 350 وات هم می رسد که 59 درصد فراتر از نمونه مرجع انویدیا است.

چنین قدرتی را می توان رها کرد و برای فرکانس های بالاتر استفاده کرد، اما در واقع کارت نمی تواند به راحتی از این قدرت استفاده کند. این کارت در بخش گیمینگ 246 وات مصرف می کند که توان مناسبی است. برای استفاده از محدودیت 350 وات، باید از اورکلاک شدید استفاده کنید، البته نه اورکلاک های معمولی، بلکه چیزی که اورکلاکرهای حرفه‌ای می‌توانند انجام دهند.

گفتنی است که این افزایش 59 درصدی، عملکرد کارت را تنها 7 درصد نسبت به نسخه مرجع افزایش می دهد و در جدول مقایسه کمی عقب تر از RTX 4070 Ti قرا می گیرد اما همین مقدار هم بسیار ایده آل است و می توان گفت گیگابایت با این روش از تمام پتانسیل کاری این تراشه گرافیکی استفاده می کند. با این حال، هیچ راهی وجود ندارد که شما بدون اورکلاک شدید به این سطح از قدرت برسید. حد توان پیش‌فرض به 245 وات افزایش یافته است، که منجر به عملکرد اضافی می‌شود، پس همین اندازه هم یک اختلاف چشم گیر با نمونه مرجع ایجاد می کند.

اما یکی دیگر از مزیت های کارت AORUS خنک کننده کارآمد 34 سانتی متری است که طراحی چهار اسلات دارد. این خنک کننده 50 درصد بزرگتر از PCB است که منجر به اختلاف دمای 15 درجه سانتیگراد خنک تر از Founders Edition شده است.

پست های مرتبط

فروش بسیار بد پردازنده‌های Ryzen 9000 با وجود مشکلات اینتل

آموزش آپدیت جدیدترین بایوس مادربردهای گیگابایت تست عملکرد پردازنده

پردازنده‌های دسکتاپی Core Ultra 200 از سری Arrow Lake-S اینتل در 24 اکتبر عرضه می‌شوند