کارت گرافیک GALAX RTX 2080 Ti HOF : کارتی که حرفه ای ها آن را انتخاب می کنند

کارت گرافیک های برند GALAX در اروپا با نام KFA2 شناخته می شوند. این برند ثابت کرده همچون INNO3D می تواند کارت گرافیک هایی با بهترین ساختار و بهترین عملکرد را تولید کند. از آنجا که این نشان در بین ایرانی ها زیاد شناخته شده نیست، در بازار کشور با استقبال خوبی روبرو نشد.

اما این شرکت امروز خبر تولید کارت گرافیک RTX 2080 Ti Hall of Fame یا HOF را رسانه ای کرد. کارت گرافیکی که بر خلاف تمام کارت های موجود در بازار با رنگ سفید روانه بازار می شود. چهره ای زیبا در کنار خنک کننده ای که آن هم به رنگ سفید در آمده تا در مجموع کاربر را از انتخاب خود سرافراز سازد.

بک پلیت یا پوشش فلزی پشت کارت با رنگ سفید و حفره هایی که با برش لیزری بروی آن نقش بسته است، استقامت کارت را بالا برده و می تواند کارت را از ضربات احتمالی دور سازد. در کنار این موارد امنیتی، دفع حرارت قطعات PCB در این کارت به وسیله حفره های در نظر گرفته شده به خوبی امکان پذیر شده.

این کارت برای قدرت بخشیدن از مدار تغذیه یا VRM 19 فاز استفاده می کند که 16 فاز آن برای قدرت دادن به پردازنده گرافیکی مورد استفاده قرار می گیرد و 3 قاز آن هم برای حافظه های رم. کارت های HOF در کنار کارت گرافیک های ICHILL به مدار تغذیه خوبشان معروف هستند. در این کارت هم با مدار تغذیه ای قدرتمندی روبرو هستیم که البته غیر از این هم انتظار نمی رفت.

فرکانس کاری پردارنده گرافیکی تا حد زیادی اورکلاک شده تا نسبت به کارت مرجع انویدیا از عملکرد و ثبات بهتری برخوردار باشد. اما برای رسیدن به این قدرت باید حرارت تولید شده را هم به خوبی دفع کرد. در کارت RTX 2080 Ti Hall of Fame شاهد دو هیت سینک آلومینیومی بزرگ هستیم که توسط 6 لوله یا هیت پایپ پوشیده شده از نیکل، حرارت پردازنده گرافیکی را به سمت هیت سینک ها هدایت کرده تا در نهایت به وسیله 3 فن 100 میلی متری، این حرارت دفع گردد. این خنک کننده عظیم حتی قطعاتی مانند ماژول های حافظه و ماسفت ها را هم تحت پوشش خود قرار داده تا در این بخش هم با دفع حرارت و در نتیجه ثبات عملکرد روبرو باشیم.

اماا از دیگر ویژگی های خاص این کارت باید به نمایشگر LCD که می تواند مانیتورینگی از دما، فرکانس کاری، سرعت فن و ولتاژ را داشته باشد، اشاره کرد. در کنار تمام ویژگی های خوبی که GALAX یا KFA2 برای این کارت در نظر گرفته، بایوس دوگانه که تنها با فشار دکمه ای می توان بین بایوس A و B سویچ کرد را باید به این مجموعه اضافه کنیم.

این کارت در حال حاضر با برچسب قیمت 1899 یورو، قیمتی کمی ندارد اما کسی که به دنبال یک کارت خوش ساخت و حرفه ای است باید بین این کارت و کارت جدید ICHILL یکی را انتخاب کند.

پست های مرتبط

انویدیا قدم به خاورمیانه می‌گذارد : معامله بزرگ با شرکت قطری !

نسخه‌های آینده فناوری DLSS انویدیا می‌توانند از هوش مصنوعی برای ساخت تکسچرها، اشیا و کاراکترها استفاده کنند

بررسی ویدیویی عملکرد کارت گرافیک NVIDIA RTX 4070 Ti SUPER