کاهشی شدن نرخ فروش بازی‌های ویدیویی

بر اساس داده‌های اخیر از Game Sales Data، نرخ فروش بازی‌های ویدیویی در سراسر اروپا در سپتامبر 2023 نسبت به سال قبل کاهشی بوده است.

 این کاهش فروش، در عناوینی همچون EA Sports FC 24 ،Mortal Kombat 1 و NBA 2K24 مشاهده شده است. در مورد بازی NBA 2K24، در سه هفته اول از عرضه، کاهشی 17 درصدی نسبت به NBA 2K23 مشاهده شده است. به طور مشابه، با وجود اینکه Starfield از Bethesda پرفروش‌ترین بازی در ایالات متحده در سپتامبر بوده است، در چهار هفته اول عرضه‌اش در اروپا بازدهی آن 13 درصد کاهش یافته است.

عوامل مختلفی در کاهش فروش نقش دارند. بحران هزینه‌های زندگی نقش بارزی در خرج مصرف‌کنندگان داشته است. علاوه بر این، شیوع بیماری کووید-۱۹ باعث تأخیر در عرضه چندین بازی شد که به عرضه بیش از حد بین ماه آگوست تا نوامبر منجر شد. زمان عرضه عناوین قابل توجهی مانند Baldur’s Gate 3 ،Super Mario Bros. Wonder ،Starfield و Spider-Man 2 همگی در این بازه سه ماهه است. این زمان‌بندی ارائه‌شده باعث عدم توجه به بازاریابی برخی از بازی‌ها و منجر به کاهش فروش آنها شده است.

کاهش فروش تأثیر قابل‌توجهی بر صنعت بازی‌های ویدیویی دارد. این تأثیر بر درآمدهای توسعه دهندگان و ناشران بازی تأثیر می‌گذارد که ممکن است منجر به کاهش تعداد بازی‌ها در آینده شود. کاهش فروش همچنین می‌تواند اثری بر امنیت شغلی کارمندان در صنعت داشته باشد، زیرا شرکت‌ها ممکن است این نیاز را ببینند که نیروی کار خود را کاهش دهند تا هزینه‌ها را کاهش دهند. علاوه بر این، کاهش فروش ممکن است منجر به کمبود نوآوری در صنعت شود، زیرا شرکت‌ها ممکن است کمتر به ریسک کردن در مورد مفاهیم بازی جدید و امتحان‌نشده علاقه‌مند شوند.

برای مقابله با کاهش فروش، توسعه دهندگان و ناشران بازی می‌توانند در زمان‌هایی که کم‌تر شلوغ هستند عرضه بازی‌های خود را در نظر بگیرند تا از رقابت با عناوین دیگر جلوگیری کنند. آنها همچنین می‌توانند بر روی بازاریابی و تبلیغات بازی‌های خود تمرکز کنند تا آگاهی و علاقه مصرف‌کنندگان را افزایش دهند. به علاوه، توسعه دهندگان و ناشران بازی می‌توانند هزینه بازی‌های خود را کاهش دهند تا در طی بحران هزینه‌های زندگی، این بازی‌ها با آسودگی بیشتری به دست پلیرها برسند.

پست های مرتبط

فضای جهان‌باز بازی Ghost of Yotei ماهیت تکراری‌بودن کمتری نسبت به Ghost of Tsushima دارد

بازی Gran Turismo 7 در پلی‌استیشن 5 پرو از 8K با نرخ 60 فریم پشتیبانی می‌کند

لیست بازی‌هایی که برای پلی استیشن 5 پرو بهینه هستند افزایش یافت