کاهش فروش در بخش گوشی های هوشمند سونی

با اینکه خبر ها حاکی از رکورد شکنی در میزان سودآوری شرکت سونی را اعلام می کند اما کاهش فروش در بخش گوشی های هوشمند سونی را شاهد هستیم و آنطور که به نظر می رسد این شرکت عکس العملی نسبت به تغییر این وضعیت را ندارد.

سونی اعلام کرده است که تنها 1.6 میلیون گوشی هوشمند عرضه کرده است که این نشان دهنده افت بزرگ 1.8 میلیون واحد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و کاهش بیشتر از 0.4 میلیون در مقایسه با سه ماهه دوم سال 2018 است.این میزان فروش در مجموع رقمی بالغ بر 1 میلیارد دلار را برای شرکت سونی به همراه داشته است اما با وجود اقدامات مختلف در زمینه کاهش هزینه ها، این شرکت هنوز از میزان زیان های بزرگتر از حد انتظار به مبلغ 265 میلیون دلار خبر داد که به کاهش فروش در سراسر اروپا، آمریکای لاتین و خاورمیانه مربوط می شود.

سونی بار دیگردر پیش بینی های خود  تجدید نظر کرده است. در ابتدا، برای سال مالی که در پایان ماه مارس 2019 به پایان رسید، غول ژاپنی انتظار داشت که محموله های تلفن هوشمند از 10 میلیون دستگاه استفاده شود. اما پس از بازنگری این موضوع در ماه ژوئیه تعداد آن را تا 9 میلیون دستگاه کاهش داد اما باز هم انتظارات برآورده نشد و مجبور گردید این تعداد را به 7 میلیون دستگاه کاهش دهد.در حال حاضر بخش موبایل سونی زیان دهی به مبلغ 841 میلیون دلار را شاهد است که این مبلغ به طور قابل توجهی بزرگتر از انتظارات قبلی 264 میلیون دلار است.

پیش از این، این شرکت امیدوار بود که کسب و کار گوشی های هوشمند خود را با کمک 5G تا پایان سال 2019 یا آغاز سال 2020 رونق بخشد اما سونی در حال حاضر اظهار داشته است که پیش بینی می شود که این انتظارات تا حداقل اوایل سال 2020 دور از دسترس باشد.همچنین هزینه های عملیاتی مرتبط با بخش موبایل خود را تا 50 درصد کاهش خواهد داد.

شایان ذکر است سونی رشد سوددهی خود را توسط کسب و کار در بخش پلی استیشن به دست آورده است.

پست های مرتبط

عملکرد چندهسته‌ای تراشه A18 Pro نزدیک به تراشه دسکتاپی M1 است !

اپل گوشی‌های آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس را در رویداد It’s Glowtime معرفی کرد

اپل گوشی‌های آیفون 16 و آیفون 16 پلاس را در رویداد It’s Glowtime معرفی کرد