گوشی‌های پیکسل 9 و پیکسل 9 پرو XL دمای کم‌تری را نسبت به گلکسی اس 24 اولترا و آیفون 15 پرو مکس ثبت کردند

شرکت گوگل ظرفیت باتری پیکسل 9 و پیکسل 9 پرو XL را افزایش داده و طی آخرین آزمایش تخلیه باتری، مشخص شد که این دو گوشی در برابر رقبایی مانند OnePlus 12 ،Galaxy S24 Ultra و iPhone 15 Pro Max کمترین دما را تجربه می‌کنند.

یک سری آزمایش توسط کانال یوتیوبی TechDroider انجام شد تا باتری پیکسل 9، پیکسل 9 پرو XL و سایر پرچمداران را بسنجد. اندازه‌گیری دما در فواصل زمانی مختلف برای مشاهده میزان گرمای هر دستگاه انجام شد و نتایج جالبی به دست آمد. اولین گوشی که خاموش شد Pixel 8 Pro بود که تنها 8 ساعت و 39 دقیقه دوام آورد و به 41.2 درجه سانتیگراد رسید.

پیکسل 9 و پیکسل 9 پرو XL به ترتیب دارای باتری 4700 و 5060 میلی آمپر ساعتی هستند و علیرغم این تفاوت، هر دو گوشی هوشمند تقریباً 10 ساعت و 25 دقیقه دوام می‌آورند و در یک زمان خاموش می‌شوند و این، یک برتری قابل توجه در مقایسه با سایر گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید. هر دو مدل دارای کمترین دما در بین هر دستگاه تست شده بودند، یعنی 40.9 درجه سانتیگراد. جالب اینجاست که گوشی پایه پیکسل 9 در حالی به این موفقیت دست یافت که تنها مدلی از گوگل بود که امسال بدون محفظه خنک‌کننده عرضه شد.

عجیب اینجاست که راه حل خنک‌کننده قوی گلکسی اس 24 اولترا مانع از رسیدن آن به دمای 50.4 درجه سانتی‌گراد نشد، اما خوشبختانه این دماهای بالا تأثیر منفی بر دوام باتری آن نداشت، چراکه 10 ساعت و 47 دقیقه دوام آورد. در این میان، آیفون 15 پرو مکس از تمام رقبای خود پیشی گرفت و با زمان اجرا 11 ساعت و 44 دقیقه دمای 44.6 درجه سانتیگراد را ثبت کرد.

اخیراً گزارش داده بودیم دمای پایین Pixel 9 Pro XL در تست عملکرد بازی Genshin Impact به نمایش گذاشته شده و دمای این پرچمدار گوگل از 37 درجه سانتیگراد بالاتر نرفته، اما این ثابت‌بودن دما کمکی به اجرای خوب بازی نکرد و حتی Tensor G4 کندتر از Tensor G2 دو سال قبل عمل کرد. اکنون، تنها چیزی که باقی می‌ماند، اصلاح جنبه‌های عملکردی پیکسل است، اما به احتمال زیاد این اتفاق سال 2025 با عرضه پیکسل 10 اتفاق بیفتد.

پست های مرتبط

اپل واچ سری 10 ابتدا قرار بود با سنجش فشار خون همراه شود اما طراحی جدید مانع از این کار شد

انویدیا تایید ایالات متحده را برای فروش پردازنده‌های گرافیکی پیشرفته H100 AI به شرکت اماراتی G42 دریافت کرد

عملکرد چندهسته‌ای تراشه A18 Pro نزدیک به تراشه دسکتاپی M1 است !