شیائومی 12s Ultra با سنسور 1 اینچی اپتیک لایکا و اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 عرضه خواهد شد

گوشی Xiaomi 12s Ultra یک دوربین بسیار بهبود یافته را با کمک لایکا و جدیدترین نیروگاه اسنپدراگون به ارمغان می آورد. پارامترهای دوربین کمکی شبیه به Xiaomi Mi11 Ultra با یک جفت سنسور نیم اینچی برای فوکوس فوق عریض و دوربین های زوم است اما دوربین اصلی می 12 اولترا دارای ساختاری جدید می باشد که به راحتی می تواند چشمگیرترین دوربین گوشی های هوشمند در جهان باشد.

دوربین 50.3 مگاپیکسلی با زاویه دید عریض 23 میلیمتری از سنسور پیشگام 1 اینچی IMX989 سونی استفاده می کند. این موضوع باعث شده تا بزرگترین ابعاد پیکسل در هر گوشی هوشمند را به ارمغان بیاورد.

لایکا تخصص خود در تصویر برداری را هم از جهت طراحی اپتیک و هم از جهت نرم افزار تصویر برداری به این گوشی هوشمند آورده. علاوه بر این، پوشش جلوی سنسور این گوشی یک لنز 8P است که مشکلاتی مانند انحراف رنگ ها را از بین می برد و همچنین علاوه بر این، پوشش جوهر لبه لنز و همچنین مواد کوپلیمر الفین حلقوی و فیلتر نور مادون قرمز با فناوری پوشش چرخشی را هم می توان به این ساختار اضافه کرد. لایکا کل ماژول دوربین عقب را با برچسب نمادین Summicron خود تزئین کرده تا ساختاری حرفه ای را تداعی کند.

از نظر نرم افزاری، نگاه معتبر لایکا همچون ظاهر واقعی، تصویری طبیعی، کنتراست عالی و سایه و افزودن عمق به عکس ها در این دوربین دیده می شود. ظاهر پر جنب و جوش از هوشمندی عکاسی شیائومی با زیبایی شناسی لایکا بهره می برد، علاوه بر این فیلتر های لایکا نیز وجود دارند تا آدرنالین خون شما به به حداکثر برساند.

دو دوربین دیگر که در پشت این گوشی هوشمند قرار دارند، دارای سنسور های 48 مگاپیکسلی IMX586 1/2.0 اینچی سونی هستند که در Xiaomi Mi11 Ultra استفاده شده است. دوربین Ultrawide با گشودگی f/2.2 از نوع 13 میلیمتری است هرچند هر دوی آن ها عکس های 12 مگاپیکسلی با پیکسل های 1.6 میکرومتری می گیرند.

Xiaomi 12s Ultra این قابلیت را دارد که فایل های JPEG و یا HEIF را با کارایی بالا را در 8 بیت و همچنین فایل های 10 بیتی DNG RAW با نمایه تعبیه شده برای ادوب Lightroom ضبط کند. در بخش ویدئو این گوشی اولین گوشی هوشمندی است که قابلیت ضبط با کیفیت Dolby Vision HDR را پشتیبانی می کند. ویدئو های 10 بیتی h.265 در HLG با فضای رنگی Rec.2020 در هر دو کیفیت 4K و FullHD ضبط می شوند. در کیفیت 4K سرعت 30 فریم بر ثانیه و 60 فریم بر ثانیه تا 80 مگابیت بر ثانیه را دریافت می کنید، در حالی که در کیفیت FullHD سرعت 60 فریم بر ثانیه با بافر 55 مگابیت در ثانیه و 30 فریم در ثانیه با 35 مگابیت بر ثانیه ارائه می شود.

این گوشی یک باتری 4860 میلی آمپر ساعتی دارد که از شارژ 67 واتی و شارژ بی سیم 50 واتی پشتیبانی می کند. شیائومی دو تراشه Surge سفارشی برای مدیریت باتری دارد، تراشه شارژ Xiaomi Surge P1 از باتری در برابر شارژ بیش از حد محافظت می کند و عمر آن را طولانی تر می کند در حالی که Xiaomi Surge G1 استفاده از باتری را مدیریت می کند و استقامت را طولانی تر می کند.

شیائومی 12 اس اولترا دارای اسنپدارگون 8 پلاس نسل 1 با 8 یا 12 گیگابایت رم و 256 یا 512 گیاگابایت حافظه UFS 3.1 است. اسنپدراگون جدید ادعا می کند که در مقایسه با نسل اول 8، 10 درصد در عملکرد GPU و CPU و 30 درصد در راندمان انرژی بهبود یافته است.

شیائومی به خود می بالد که این گوشی دارای یک مکانیزم ابتکاری 3 بعدی خنک کننده مایع است که از یک شبکه مویرگی برای پمپاژ مایع خنک کننده متراکم شده در سمت مقابل منطقه گرم استفاده می کند. این گوشی همانند گوشی Mi11 Ultra بلندگو های استریو تنظیم شده توسط Harman Kardon را با پشتیبانی از Dolby Atmos ارائه می کند. نرم افزار اصلی MIUI 13 به همراه اندروید 12 است. این گوشی 225 گرم وزن دارد و در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است ولی متاسفانه شیائومی اعلام کرده است که این گوشی فقط در چین عرضه خواهد شد.

پست های مرتبط

آپدیت iOS 18 به آیفون 15 پرو و پرومکس اجازه می‌دهد تا با برنامه‌های شخص ثالت هم ویدیو فضایی ضبط کنند

انویدیا باارزش‌ترین شرکت جهان شد : 25 برابر باارزش‌تر از اینتل !

قیمت محصولات 3 نانومتری و بسته‌بندی پیشرفته TSMC افزایش می‌یابد