گوشی هوشمند میان رده Honor 8A: ناچ واتر دراپ و طراحی زیباتر

گوشی های هوشمند میان رده نقش مهمی در میزان فروش شرکت های عرصه گوشی های هوشمند در بازار فروش جهانی  دارند، سامسونگ نیز به پشتوانه فروش خوب گوشی های هوشمند میان رده  خود می باشد که رتبه اول فروش گوشی های هوشمند در بازار جهانی در اختیار دارد. هوآوی نیز به عنوان دومین شرکت قدرتمند گوشی های هوشمند حال تصمیم به رونمایی گوشی هوشمند میان رده honor 8A گرفته است.

طراحی زیباتر

این گوشی هوشمند جدید به نسبت نسل قبلی خود  یعنی honor 7A از طراحی بهتری بهره برده است. برای مثال honor 8A از صفحه نمایشی با ناچ واتردارپ بهره می برد این در حالی است که honor 7A از یک ناچ عریض بهره برده بود. در قسمت پشتی این گوشی هوشمند تنها یک سنسور برای دوربین اصلی خود استفاده کرده. این بار بر خلاف متریال فلزی استفاده شده برای honor 7A،  از پلاستیک با کیفیت برای ساخت این گوشی هوشمند خود استفاده کرده است. رنگ های آبی و مشکی نیز برای این گوشی هوشمند میان رده جدید هوآوی در نظر گرفته شده است.

مشخصات فنی

صفحه نمایش 6.09 اینچی IPS با رزولوشن 1560×720 پیکسلی برای این گوشی هوشمن در نظر گرفته شده است. رم 3 گیگابایتی با حافظه های داخلی 32 و 64 گیگابایتی با قابلیت ارتقاء میکرو اس دی تا 256 گیگابایت به همراه رابط کاربری سیستم عامل اختصاصی هوآوی EMUI 9.0 با اندروید 9.0، چیپست هلیو پی 35 با باتری 3500 میلی آمپری از دیگر مشخصات فنی honor 8A می باشد.

شاید جالب باشد که در قسمت پشتی این گوشی هوشمند خبری از سنسور اسکنر اثر انگشت نمی باشد، از آنجایی که جنس صفحه نمایش honor 8A آی پی اس بوده نمی تواند از این قابلیت در این قسمت بهره مند شود، احتمال می دهیم چنین قابلیتی در قسمت دکمه پاور کناری این گوشی هوشمند مورد استفاده قرار گیرد و یا اصلا سنسور اسکنر اثر انگشت حذف شده و برای امنیت از سنسور اسکنر چهره سه بعدی استفاده شود.

honor 8A

دوربین متفاوت

 honor 8A بر خلاف نسل قبلی خود که از دوربین اصلی دوگانه بهره برده بود تنها از یک سنسور 13 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 استفاده کرده است. شاید یک سنسور به نسبت دو سنسور استفاده شده در honor 7A ضعیف تر به نظر برسد اما باید گفت همین سنسور تکی برای دوربین اصلی honor 8A قابلیت فیلمبرداری کیفیت 1080 پیکسلی با سرعت 30 فریم در ثانیه را دارد. البته باید منتظر بود و دید آیا این سنسور از تست های که در آینده برای این گشوی هوشمند در نظر گرفته شده است آیا سربلند بیرون می آید یا نه؟

honor 7A

قرار است این گوشی هوشمند در تاریخ 8 ژانویه یعنی 18 دی ماه در لاس وگاس بصورت رسمی معرفی شود.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

اپل به زودی آپدیت iOS 18.0.1 را برای رفع باگ‌های iOS 18 منتشر می‌کند

آیفون 16 پرو مکس اپل در تست افتادن گوشی به خوبی عمل نکرد و گلس جدید سرامیک شیلد ترک خورد !

آپدیت جدید OxygenOS 15 وان‌پلاس شباهت زیادی با iOS 18 اپل دارد