گوگل انتشار Duplex را برای آیفون و گوشی‌های اندرویدی بیشتر آغاز کرد

انتشار سرویس مکالمه تلفنی خودکار گوگل موسوم به Duplex از امروز برای آیفون های اپل و رنج وسیع تری از گوشی های اندرویدی آغاز شده است. این سرویس این امکان را به کاربر میدهد که یک ربات با صدای کاملا شبیه به انسان تماس تلفنی برقرار کند و از رستوران مورد علاقه کاربر، برایش میز رزرو کند یا غذا سفارش دهد.

دسامبر گذشته این سرویس جذاب همراه با نسل جدید پیکسل های گوگل معرفی شد و با نمایش عملکرد Duplex که باعث شد فرد مسئول در رستوران حتی متوجه نشود که در تمام مدت، با یک ربات در حال صحبت بوده است. گوگل در ماه مارس اعلام کرد که این سرویس در مدت کوتاهی برای گوشی های هوشمند بیشتری عرضه خواهد شد و این اتفاق از امروز آغاز شده است.

طی یک نامه الکترونیکی، سخنگوی گوگل عرضه گسترده تر سرویس  Duplex را از هفته جاری تائید کرده است. این سرویس قرار است برای گوشی های اندرویدی مجهز به نسخه 5.0 این سیستم عامل به بعد در دسترس قرار بگیرد و تمامی آیفون هایی که گوگل اسیستنت را روی خود نصب داشته باشند، از Duplex پشتیبانی خواهند کرد.

در حال حاضر این برنامه فقط با زبان انگلیسی در 43 ایالت امریکا فعال است. به گزارش XDA Developers، سرویس Duplex بر روی گلکسی اس 10 پلاس سامسونگ کار میکند اما هیچ گزارشی مبنی بر کار کردن این برنامه روی گوشی های دیگر دریافت نشده است اما همین نشانه ای برای توسعه Duplex بر روی گوشی های بیشتر است.

همان طور که اشاره شد، گوگل اولین بار این سرویس را سال گذشته با پخش یک دموی تحسین برانگیز از عملکرد Duplex که ربات با رستوران تماس گرفت و با صدای غیر قابل تشخیص نسبت به انسان، یک میز را به راحتی هر چه تمام تر رزرو کرد.

هر چند نگرانی هایی در مورد آزار احتمالی توسط این سرویس به رستوران ها وجود دارد اما میزان این مشکل با توجه به محدود بودن این سرویس به چند مدل دستگاه هنوز مشخص نیست و باید دید آیا Duplex میتواند کار کاربران را برای سفارش غذا راحت تر کند یا موجب انتقاد و شکایت رستوران ها خواهد شد.

پست های مرتبط

لیست گوشی‌های پیکسل سازگار با اندروید 15

اپل به زودی آپدیت iOS 18.0.1 را برای رفع باگ‌های iOS 18 منتشر می‌کند

آپدیت جدید OxygenOS 15 وان‌پلاس شباهت زیادی با iOS 18 اپل دارد